Sanne2 Posted June 8, 2013 Posted June 8, 2013 De afgelopen paar dagen merk ik dat een van mijn frambozenstruiken wat geel blad vertoont.Komt dit door de zon, of kan het en teveel/tekort aan voedingsstoffen zijn? Of natuurlijk iets anders. Quote
Persica († december 2016) Posted June 8, 2013 Posted June 8, 2013 Een scheut vloeibare mest in een gietertje water doet wonderen duidelijk een tekort aan voeding Quote
Sanne2 Posted June 14, 2013 Author Posted June 14, 2013 Ik heb vorige week vloeibare mest aan de framboos gegeven, maar het wordt er niet beter op. In tegendeel zelfs, hij gaat er alleen maar slechter uit zien. Er zitten nu meer gele en bruine blaadjes aan, dan dat er groene blaadjes aan zitten. Quote
Persica († december 2016) Posted June 14, 2013 Posted June 14, 2013 Is deze framboos verplant of staat hij al langer op dit plekje net voor de ingang van de kas? Heb je op dit stuk grond kalkkorrels gestrooid? Quote
Sanne2 Posted June 14, 2013 Author Posted June 14, 2013 Ik heb de framboos in maart/april op deze plek geplant. Hij komt rechtstreeks bij de kweker vandaan. Ik heb begin maart wel wat kalkkorrels gestrooid op het gehele stuk. Dit was eerst namelijk een stuk grasland. Het vreemde is dat ongeveer 1,5 meter verderop ook een framboos staat, en die doet het juist erg goed. Die heeft bijna geen bruine blaadjes. Quote
The Puma Posted June 20, 2013 Posted June 20, 2013 Heb dit zelfde probleem ook.Heb ook al vloeibare mest en kalkkorrels gegeven maar zonder succes Quote
Persica († december 2016) Posted June 20, 2013 Posted June 20, 2013 Frambozen verdragen al helemaal geen Kalk,...geen wonder dat ze geel worden Quote
ikleergraagbij Posted June 21, 2023 Posted June 21, 2023 Op 20-6-2013 om 13:25, Persica († december 2016) zei: Frambozen verdragen al helemaal geen Kalk,...geen wonder dat ze geel worden en hoe los je dat dan op ? ik heb dat ook , wist dus niet dat kalk niet goed was voor de frambozenplant ik heb zeewierkalk gegeven :(:( Quote
Recommended Posts