RickT Geplaatst: 24 mei 2011 Geplaatst: 24 mei 2011 Jij en je kippen Quote Rick`s Steigerhouten Meubelen
Helly Geplaatst: 24 mei 2011 Geplaatst: 24 mei 2011 Maar... maar.... ik heb helemaal geen kippen Quote Good things come in small packages
hansm Geplaatst: 24 mei 2011 Geplaatst: 24 mei 2011 wat springt daar in je avatar dan ? Quote Players only love you when they're playing.
Helly Geplaatst: 24 mei 2011 Geplaatst: 24 mei 2011 Een happy smilie Misschien een nieuwe bril nodig Hans? Quote Good things come in small packages
hansm Geplaatst: 24 mei 2011 Geplaatst: 24 mei 2011 Oja nouja valt mij ook op hoor dat jij het steeds over kippen hebt Hellie Quote Players only love you when they're playing.
RickT Geplaatst: 24 mei 2011 Geplaatst: 24 mei 2011 Ik dacht ook aan een ADHD [Alle Dagen Heel Druk] kuiken eerlijk gezegd Quote Rick`s Steigerhouten Meubelen
hansm Geplaatst: 24 mei 2011 Geplaatst: 24 mei 2011 Ik dacht ook aan een ADHD [Alle Dagen Heel Druk] kuiken eerlijk gezegd  ik ook Quote Players only love you when they're playing.
Helly Geplaatst: 24 mei 2011 Geplaatst: 24 mei 2011 Ook aan een bril toe Rick Ok, dat t een ADHD achtig iets is daar kan ik inkomen, maar een kippetje Stoort het overigens, mijn overactieve avatar?En ja ik wil best ook wel kippen, heb alleen veel buren om me heen die er niet op gesteld zullen raken. En te weinig ruimte.. Maar dat wisten jullie ook al. Quote Good things come in small packages
RickT Geplaatst: 24 mei 2011 Geplaatst: 24 mei 2011 Good things come in small packages    edit: Stoort het overigens, mijn overactieve avatar? Nee hoor! Quote Rick`s Steigerhouten Meubelen
Jorieke123 Geplaatst: 25 mei 2011 Geplaatst: 25 mei 2011 Nog even over de maat van courgettes: ik snap niet ( nou ja, aan de ene kant wel natuurlijk...) dat die dingen in de supermarkt zo groot zijn. Ze zijn inderdaad stukken lekkerder als ze kleiner zijn. En door regelmatig plukken, maakt de plant ook meer vruchten. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Helly Geplaatst: 25 mei 2011 Geplaatst: 25 mei 2011 De (kopende) mens wil graag goede (lees: grote) waren voor zijn dure geld zien. Waarschijnlijk zijn deze courgettes in een kas gegroeid en niet op t land of in de achtertuin. En als je geen moestuin hebt met courgettes, geen boek erover leest of op t internet een forum bezoekt dan weet je niet dat kleine courgettes lekkerder zijn en dat er zo weer een nieuwe groeit als je ze oogst. Quote Good things come in small packages
Jorieke123 Geplaatst: 25 mei 2011 Geplaatst: 25 mei 2011 Klopt, dat van meer-voor-minder (zeker in aanbiedingstijd) was de reden die ik wel kon bedenken. Met een eigen moestuintje ben je zoveel beter af Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Helly Geplaatst: 25 mei 2011 Geplaatst: 25 mei 2011 Echt! Ik kan al niet wachten tot er hier een bloem gaat bloeien. Ik zie de courgettesoep al in de pan Duurt wel ff voor ik doorheb wat dan een mannelijke of vrouwelijke is, maar dat zien we als de stengel gaat groeien dan wel. Heb bemerkt dat de stengels wat stekeltjes hebben. Zo zie ik elke keer iets nieuws. Quote Good things come in small packages
Jorieke123 Geplaatst: 25 mei 2011 Geplaatst: 25 mei 2011 wat stekeltjes? Oef... ik ben afgelopen zomer zo vaak geprikt dat ik heel internet heb afgezocht naar een prik-vrije soort. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Helly Geplaatst: 25 mei 2011 Geplaatst: 25 mei 2011 En, gevonden? Ik heb hier 2 Nero di Milano's staan. Quote Good things come in small packages
marije124 Geplaatst: 25 mei 2011 Geplaatst: 25 mei 2011 Dus als ik het goed begrijp.........prikken de courgetteplanten en de komkommerplanten niet? Ik weet nog steeds niet wat wat is hier namelijk. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 25 mei 2011 Geplaatst: 25 mei 2011 Normale courgette planten prikken nogal. Ik had flinke planten vorig jaar, en moest met mijn hand altijd langs meerdere prik takken.Ik heb nu inderdaad een prik-vrije soort, maar dat moet ie eerst nog bewijzen hoor. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
RickT Geplaatst: 25 mei 2011 Geplaatst: 25 mei 2011 Ik had jullie nog een foto belooft Quote Rick`s Steigerhouten Meubelen
manolito Geplaatst: 8 juni 2011 Geplaatst: 8 juni 2011 Goedendag, ik heb dit jaar voor het eerst een achtertuin waar ik wat mee kan en heb besloten verschillende groenten te gaan verbouwen in potten waaronder ook courgette. heb er 6 gezaaid maar nu las ik hier al op dit forum dat dit vrij veel is, nu is er een enorm verschil in plantjes, ik heb 2 kleinere van ongeveer 10 cm hoog en 2 die zijn al dik 30 cm hoog en dan nog 2 die daar een beetje tussen zitten (heb er een paar binnen gehad in het begin en die kleintjes buiten vanaf het begin). Nu zijn die 2 langsten gaan 'liggen' zeg maar, is dat normaal? het blad kleurt ook iets gelig... ik wil er een paar uitkiezen om vanmiddag over te zetten in grotere potten en vraag me nu af of ik die 2 grootste zal gebruiken of juist niet daar ze 'hangen' en iets verkleuren... Quote Maybe Slowpoke is pretty slow downstairs in the feet, but he's pretty fast upstairs in the cabeza.
jasmin Geplaatst: 8 juni 2011 Geplaatst: 8 juni 2011 Sommige courgettes ranken, andere niet... afhankelijk van je type courgette. Kijk op je zaadzakje of Google even om te weten welk type je hebt. Gele bladeren kan ook duiden op voedselgebrek (ze willen veel voeding) of simpel dat het een oud blaadje is... kan ook... Â In jouw geval zou ik alleen de sterkste planten aanhouden, maar je kan best nog even afwachten hoe de ontwikkeling gaat, voordat je de zwakste planten definitief weggooit... Â Ik heb een super courgette plant met aanzetten tot 11 vruchten (slik!!) Maar daarnaast staat er een die nog niet weet wat hij wil... niks nog. Met een of twee productieve planten heb je meer dan je kan opeten. Je wilt tenslotte toch niet elke dag hetzelfde eten... Quote http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
manolito Geplaatst: 8 juni 2011 Geplaatst: 8 juni 2011 Ik doe ze zeker nog niet weg tot ik zeker weet dat 1 het in ieder geval doet, idd. Dit is het soort wat goed is om in potten te doen, heb zaden gekregen uit engeland van mijn broer, weet zo niet wat de naam is van deze soort, dat hij niet rankt weet ik wel zeker.  Ik was er net een beetje mee bezig en bedacht me ineens dat ik er misschien een stok(je) naast had moeten zetten om hem omhoog te houden...  Als ik het goed begrijp sterven de oude bladeren dus af? Voedselgebrek kan dat nu al? heb ze gezaaid in potgrond op 26 mei... Quote Maybe Slowpoke is pretty slow downstairs in the feet, but he's pretty fast upstairs in the cabeza.
manolito Geplaatst: 8 juni 2011 Geplaatst: 8 juni 2011 Nog een vraag, wat voor voeding is goed voor courgette's? Ik heb een pak 'mest voor groentenplanten' of zoiets, is die geschikt? Quote Maybe Slowpoke is pretty slow downstairs in the feet, but he's pretty fast upstairs in the cabeza.
Mispel Geplaatst: 8 juni 2011 Geplaatst: 8 juni 2011 Op zich wel, als je maar correct doseert. Liever te weinig dan te veel mest. Mijn courgetten steken overigens ook in potten, en ze doen 't prima. Ook bij mij ziet er een verschil op van grootte, de ene kwam namelijk vroeger op dan de andere en heeft dan ook 'n voorsprong. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.