Berry Posted June 11, 2013 Posted June 11, 2013 Hallo allemaal, Ik heb een paar tomatenplanten in de volle grond gezet. Ik weet dat het beter is dat de bladeren niet nat worden. Eind van de week wordt er wat regen voorspeld. Moet ik ze dan beschermen?Hoe doen jullie dat? Ik heb ook verschillende tomaten in pot buiten staan. Elke keer versjouwen? Fijne dag! Quote http://www.hetnieuwemoestuinieren.nl
Itoero Posted June 11, 2013 Posted June 11, 2013 Tomaten mogen regen hebben hoor. Natte /vochtige bladeren kunnen gemakkelijk schimmels aanmaken.Dus ze mogen niet te lang vochtig blijven. Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!
ron Posted June 11, 2013 Posted June 11, 2013 FF aan schudden na de regen dan drogen ze weer eerder op, of tikjes met een stok, doe ik bij mijn kruisbessen, die blijven anders ook lang nat. Quote
Bee Posted June 11, 2013 Posted June 11, 2013 Na jarenlang proberen in de buitenlucht, zelfs met speciale tomatenhoezen, speciale soorten voor buiten ( zegde men toch ) enz heb ik dit jaar toch beslist ze onder een afdak te zetten want vroeg of laat heb je het zitten. Voornamelijk bruin worden van de plant en daarna kort erop de tomaten zelf en dan is het gedaan plus het gaat snel over van de ene plant op de andere...Als de zomer niet te nat gaat worden kan je het soms vrij lang volhouden maar vroeg of laat heb je het toch zitten met ons weer... Quote
Riverdale27 Posted June 11, 2013 Posted June 11, 2013 Ik heb nu de hoezen maar ga wrs morgen een afdakje bouwen. Dat is ook makkelijker om water te geven. Quote
Recommended Posts