Ga naar inhoud

Wil je minder Advertenties?

Maak dan nu een account of log in!

Featured Replies

Geplaatst:
  • Auteur

Nou ik heb actie ondernomen ( met hindernissen, kinderen en hond die net door mijn mooi glad gemaakte bed liepen grrrr.)

Maar de:

Zwarte bessen struik

Rode Bessenstruik

Braam (zonder stekels Jippie)

Framboos (ook zonder stekels)

Tayberry

Rode uien

Gewone uien

Knoflook

Rabarber

en de Aardbeien staan erin.

Ben benieuwd wanneer er een slakken aanval komt. Zit vrij dicht bij de sloot bedding.

groetjes Natalie

Geplaatst:

Foto`s?

Wat is onkruid?Iets wat je niet moet zaaien maar toch uitkomt.

Geplaatst:
Foto`s?

Jim bedoeld: Als je een keer tijd en zin hebt, zou ik het wel heel leuk vinden als je wat foto's van je prachtige tuintje op dit forum kan laten zien, asjeblieft, dankjewel!

Even a broken clock is right twice a day

Geplaatst:

Natalie ik ben onder de indruk van je freeswerk! En ik begrijp heel goed dat je armen er even geen zin meer in hadden. Wat een onmogelijk werk is dat zeg.

Volgens mij zie ik op de foto dat je nog zeker de helft van je tuintje niet gefreesd hebt. Misschien is het een idee om in dit deel alleen de ruimte die je echt gaat gebruiken voor planten en kweken om te spitten en helemaal onkruid vrij te maken. Tussen die perken of bedden laat je het gras gewoon staan - in ieder geval dit seizoen. Heb je gelijk een mooi graspad. Wel maaien voordat het gras in het zaad schiet anders zijn je mooie perkjes volgend jaar ook weer vol! In de herfst kun je dan eventueel de tussenliggende stukken onkruidvrij maken mocht je dat nodig vinden.

Succes ermee en inderdaad: foto's graag!

Veuvecouderc

Veuvecouderc

De weduwe in 2012 blog/veuvecouderc/

Geplaatst:
  • Auteur

Veuvecouderc

Dank je wel voor het compliment, ik heb echt 2 volle dagen spierpijn gehad, misschien moet ik toch eens wat vaker sporten

De rest is voor de kinderen en hond, misschien als het dit jaar goed lukt ik nog een metertje erbij pik

En ik zal dadelijk even foto's maken hoor

groetjes Natalie

Geplaatst:
  • Auteur

Hoi hier wat foto's.

De gekleurde puntjes zijn geen exotische Groenten of Fruit, maar gewoon goedkope wasknijpers van de Wibra. Deze heb ik door de helft gedaan. en op de plaatsen neergezet war ik wat in de grond heb gedaan. Zo weet ik waar ik wat geplant heb.

30mlfdf.jpg Mijn aarbeien

2rwnh5i.jpg mijn zwarte bes, rabarber en braam

5e95hu.jpg Mijn uien en knoflook veldje

2rrqsg8.jpg En de rest van de tuin, het domein van de kinderen en de hond

groetjes Natalie

Geplaatst:

Slim met die gekleurde knijpers....

Enne... waarom zet je geen haagje fruitstruiken langs het gras... lekkere beschutting, lekkere oogst...

(volgens mij weet jij niet zeker of je dit landje lang mocht gebruiken, klopt dat?)

Geplaatst:
  • Auteur
Slim met die gekleurde knijpers....

Enne... waarom zet je geen haagje fruitstruiken langs het gras... lekkere beschutting, lekkere oogst...

(volgens mij weet jij niet zeker of je dit landje lang mocht gebruiken, klopt dat?)

Ja dat klopt, in mijn gedachte zie ik al leuke fruitbomen enzo, maar de onderzekerheid of we het nu 2 jaar of heel lang mogen gebruik houd het een beetje tegen om grote projecten te doen op het veld

De klimtoren is ook zo gemaakt, dat we hem makkelijk kunnen weg halen.

groetjes Natalie

Geplaatst:

Netjes nouja je fruit en zo zou je mee kunnen nemen als je op tijd weet dat je moet verhuizen.

Zou je geen hekje of gaasrastering doen tussen gras en moestuin, ik zie je hond daar braaf staan (maar ondertussen )

Players only love you when they're playing.

Geplaatst:
  • Auteur
Netjes nouja je fruit en zo zou je mee kunnen nemen als je op tijd weet dat je moet verhuizen.

Zou je geen hekje of gaasrastering doen tussen gras en moestuin, ik zie je hond daar braaf staan (maar ondertussen )

Ja dat komt er nog hoor, daarom ben ik helemaal achteraan begonnen

groetjes Natalie

Geplaatst:

Het is toch al een heel verschil.Ziet er goed uit.

Wat is onkruid?Iets wat je niet moet zaaien maar toch uitkomt.

Geplaatst:

Hans, de meeste honden kun je best goed leren waar ze wel en niet mogen komen! Let wel, ik zeg de meeste honden

En natalie, ik ben in de afgelopen 3 jaar 7 maal verhuisd en niet eens uit gierigheid maar meer vanwege emotionele aanhankelijkheid heb ik een 2 rode bessen, een vrouwenmantel, 2 sedums en een daglelie alle keren met me mee gesjouwd. Soms mochten ze op de nieuwe plek een seizoen in de grond maar meestal moesten ze het met een pottenbestaan doen. Nu staan ze allemaal hier in de grond en ze hebben het nog steeds prima naar hun zin. Naar mijn persoonlijke mening zijn planten veel minder teer en gevoelig dan menigeen je wil doen geloven! Gewoon die prachtige tuin volzetten met wat je wilt. Mocht je daar wegmoeten dan kun je er nog lang plezier van hebben in een pot, in je nieuwe tuin of je maakt er iemand anders blij mee.

Veuvecouderc

Veuvecouderc

De weduwe in 2012 blog/veuvecouderc/

Geplaatst:

ik hoop het mischien neem ik een tweede hond, en ik herrinder hoe mij eerste graag graafde ik had alleen toen nog geen moestuin

maar niet erg hoor ik kan er altijd wel om lachen als een hond niet zo goed luisterd.

Players only love you when they're playing.

Geplaatst:
  • Auteur

Nou voor de hond hadden wij een "Hollandse Herder" laat dit nu net een hond zijn geweest waarop ze op de cursus zeiden dat het een ADHD hond was. dus echt eentje met een ingebouwde springveer. Deze is echt een stuk rustiger, en luister heel goed. Ik denk ook dat er voornamelijk voor de kinderen een hek om de tuin heen komt.

groetjes Natalie