wittepostduif Geplaatst: 15 maart 2011 Share Geplaatst: 15 maart 2011 (aangepast) Hoi,Nou eindelijk ga ik aan mijn moestuin beginnen, we waren al een tijdje aan het spitten.En dan dacht je nou!!!! ik heb veel gedaan, dan loop je achter uit, kijk eens van een afstand en dan blijkt het is een formaat postzegel wat is omgespit.Aangezien het dus klei grond is die in de laatste jaren, niet is bewerkt maar waar alleen een tractor elke keer overheen reed om de sloot leeg te halen. Was de grond dus hard, zeg maar gerust k(l)eihard.Dus nu heb ik maar besloten om een grondfrees te huren. http://www.boels.nl/index.php/tuinonderhoud/frezen/grondfreesmachine-8-pk/boels_fly/index.php Ik ga hem morgen even ophalen met de buurman want hij past niet in de auto.Ben alleen benieuwd of ik er mee kan werken. Mijn landje ziet er nu zo uit, deze foto is genomen vanaf het balkon. En zoals jullie zien kan het ook geen kwaad om nog een extra stuk gaas in de tuin te zetten, wil onze wandelende "haarbal" mijn tuin een beetje met rust laten. 15 maart 2011 aangepast door Gast groetjes Natalie Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Helly Geplaatst: 15 maart 2011 Share Geplaatst: 15 maart 2011 Wat een weids uitzicht heb je, en een leuke hond Het is misschien wel handig om er een extra stukje gaas omheen te zetten tegen onwelkom bezoek. Good things come in small packages Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
wittepostduif Geplaatst: 15 maart 2011 Auteur Share Geplaatst: 15 maart 2011 Wat een weids uitzicht heb je, en een leuke hond Het is misschien wel handig om er een extra stukje gaas omheen te zetten tegen onwelkom bezoek. Ja en dat voor Rotterdam, dat is gewoon uniek. Ik kijk wel uit hoor op de rijksweg A15 en woon vlak naast de spoor lijn waar de hogesnelheids lijn, en de betuwelijn, rijden Dus 11 sporen rails naast het huis groetjes Natalie Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
wittepostduif Geplaatst: 15 maart 2011 Auteur Share Geplaatst: 15 maart 2011 (aangepast) Ja en toen kon ik me gisteren natuurlijk weer niet beheersen bij de Karwei. Daar hadden ze een leuke aanbieding met fruitstruiken en bomen, nou de bomen heb ik netjes laten staan, omdat ik niet hoelang ik mijn "landje" mag gebruiken.Dus ik heb het gehouden bij rode en zwarte bessen ( daar maak ik sap van en dat gaat de vriezer in) een framboos, Braam en een Tayberry. Eigenlijk maak ik overal sap van, dus het gaat allemaal op de wintersport ( of te wel, de diepvriezer) 15 maart 2011 aangepast door Gast groetjes Natalie Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
sonnee Geplaatst: 15 maart 2011 Share Geplaatst: 15 maart 2011 kwa formaat zien de struikjes er al heel wat flinker uit dan de bessenstruikjes bij de welkoop/boerenbond afgelopen aktie daalijk eerst maar een rondje tuinmateriaal inslaan doen Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Helly Geplaatst: 15 maart 2011 Share Geplaatst: 15 maart 2011 Idd, voor struikjes bij de Karwei weg zien ze er geheel niet gek uit Ben benieuwd hoe het er bij jou uit ziet als alles op 'wintersport' is Good things come in small packages Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
jasmin Geplaatst: 15 maart 2011 Share Geplaatst: 15 maart 2011 Ze zien er inderdaad óók beter uit dan die van Dirk... dat was echt een stokkie met een kluit er aan... http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Frank Houweling Geplaatst: 15 maart 2011 Share Geplaatst: 15 maart 2011 Lol, ik weet bij welke kweker ze vandaan komen. Kawei verkoopt echt onder de inkoopprijs, bouwmarkten? Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jorieke123 Geplaatst: 15 maart 2011 Share Geplaatst: 15 maart 2011 Tja, doen ze ook met regenlaarzen... Veldvee-facebook Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
wittepostduif Geplaatst: 15 maart 2011 Auteur Share Geplaatst: 15 maart 2011 Ze zien er inderdaad óók beter uit dan die van Dirk... dat was echt een stokkie met een kluit er aan... tja het is niet leuk voor andere kwekers, maar ik moet zeggen dat ik het niet erg vind . Gemeen van mij hé groetjes Natalie Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
hansm Geplaatst: 15 maart 2011 Share Geplaatst: 15 maart 2011 Hoi Natalie, eigenlijk is beste om de tuin onkruid vrij te hebben voor het freesen, anders heb je straks enlorm veel onkruid in jouw geval zo te zien gras in je moestuin.Een hoop werk maar is echt beter, ga je nog iets van paden maken na het freezen best is niet op je gefreesde grond lopen. Players only love you when they're playing. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
wittepostduif Geplaatst: 15 maart 2011 Auteur Share Geplaatst: 15 maart 2011 Ja ik ben wel van plan om paden te maken. alleen is het echt niet te doen om het onkruid vrij te maken.Nu is het voornamelijk gras en mos. Maar dit zit zo vast dat het echt niet te doen is om het weg te halen.Dan maar heel veel onkruid wieden en zo.Er zit gelukkig geen 7blad, dat zit aan de andere kant van de sloot groetjes Natalie Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Helly Geplaatst: 15 maart 2011 Share Geplaatst: 15 maart 2011 Waarom geen verhoogde bedden/Makkelijke Moestuin ervan maken? Scheelt je al dat gras weg te halen. Kan gewoon blijven liggen. Good things come in small packages Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
dennislp Geplaatst: 15 maart 2011 Share Geplaatst: 15 maart 2011 Gras er niet uit te krijgen, ik weet niet precies, maar het dood spuiten kan ook nog altijd? > Planten kopen? Doe het bewust! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Frank Houweling Geplaatst: 15 maart 2011 Share Geplaatst: 15 maart 2011 Tja, doen ze ook met regenlaarzen...True.. je hebt trouwens écht hele coole regenlaarzen, jammergenoeg zijn laarzen zo not done. Als m'n vriendin me met laarzen ziet vermoord ze me Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
wittepostduif Geplaatst: 15 maart 2011 Auteur Share Geplaatst: 15 maart 2011 Waarom geen verhoogde bedden/Makkelijke Moestuin ervan maken? Scheelt je al dat gras weg te halen. Kan gewoon blijven liggen. Tja maar moet ik het dan ook niet Freesen? met verhoogde bedden. Kijk nu heb ik de aarde al. bij verhoogde bedden oet ik het weer kopen. En het probleem is ook dat ik niet weet hoeland ik het stuk mag gebruiken. ik huur nu een stuk grond van zo'n 250 vierkante meter voor 50 euro per jaar. Dit doe ik weer van de gene die het heeft gepacht van de gemeente, maar het kan zomaar zo zijn dat er over 1 a 5 jaar op gebouwd gaat worden. groetjes Natalie Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
hansm Geplaatst: 15 maart 2011 Share Geplaatst: 15 maart 2011 Nouja ik snap dat je rotklus is het gras, van Helly de verhoogde bedden is goed idee, maar ookdat snap ik als je niet zeler bent van je grond.Dan zou ik het freezen en zoveel mogelijk vooral de wortels van het gras en ander onkruid er uit vissen, zonder de boel weer vast te lopen.ik weet eigenlijk niet of je twee x achter elkaar kunt freezen, lijhkt mij wel anders kun je 1 x freezen het onkruid eruithalen met hark enzo en je pad leggen en dan nog een keer netjes freezen.In iedergeval is de basis belangrijk en goed gefreesd stuk grond heb je tot ver in najaar plezier van. Players only love you when they're playing. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
RickT Geplaatst: 15 maart 2011 Share Geplaatst: 15 maart 2011 (aangepast) Dat ziet er netjes uit Natalie. Ik denk dat wij de zelfde grond hebben. Kan ook haast niet anders he? [Rotterdam] Kleigrond die keihard word bij droging. Ik heb de wortels [graspollen] zoveel mogelijk er tussenuit gehaald, en de rest komt wel bij het onkruid wieden. Het is niet anders. suc6 met freesen! 15 maart 2011 aangepast door Gast Rick`s Steigerhouten Meubelen Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
aardbeijim Geplaatst: 15 maart 2011 Share Geplaatst: 15 maart 2011 Is 8 pk wel genoeg?Mij had iemand gezegt rond de 14 pk. Wat is onkruid?Iets wat je niet moet zaaien maar toch uitkomt. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
wouttie75 Geplaatst: 15 maart 2011 Share Geplaatst: 15 maart 2011 Hoi Natalie, ik heb ook een groot deel van mijn kweekgras veld laten frezen, ik ga hier een gazon maken dus als er nog wat opkomt is dat niet erg. De andere zijde hebben ze ook meegenomen en achteraf ben ik hier wel blij om. De grond is lekker los en kan het nu goed bijhouden, als ik een groen sprietje zie vork ik hem er zo uit ! Het werkt ook psychologisch natuurlijk, bijhouden is leuker dan alles doorvorken/spitten. People who say it can't be done should not interrupt those who are doing it ! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
wittepostduif Geplaatst: 15 maart 2011 Auteur Share Geplaatst: 15 maart 2011 Is 8 pk wel genoeg?Mij had iemand gezegt rond de 14 pk. Daar heb je denk ik wel gelijk in, maar ik heb dan heb ik toch een probleem. Hij moet een bruggetje over en die grotere is daar net te breed en te zwaar voor. Dus dan maar de lichtere proberen. Ik zie het wel, maar in ieder geval bedankt voor het advies. Ik laat het jullie nog wel weten of het is gegaan. groetjes Natalie Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
wittepostduif Geplaatst: 15 maart 2011 Auteur Share Geplaatst: 15 maart 2011 Dat ziet er netjes uit Natalie. Ik denk dat wij de zelfde grond hebben. Kan ook haast niet anders he? [Rotterdam] Kleigrond die keihard word bij droging. Ik heb de wortels [graspollen] zoveel mogelijk er tussenuit gehaald, en de rest komt wel bij het onkruid wieden. Het is niet anders. suc6 met freesen! Ik weet het haast wel zeker, Hemels breed wonen wij echt niet zover van elkaar vandaan. Het is echt niet meer te doen met de hand, vandaar maar zo'n maatregel. Ik zie wel of het werkt en of hij niet te licht is voor het werk. groetjes Natalie Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
wittepostduif Geplaatst: 16 maart 2011 Auteur Share Geplaatst: 16 maart 2011 OK, het monster staat inmiddels op het veld, ben nu nog moet aan het verzamelen om hem aan te zetten , Waarschijnlijk wacht ik wel even tot mijn man er is. De klus schijnt in principe zo geklaard te zijn ( tja dat zegt men) hier zal het wel weer tegen zitten. Zal proberen om er wat foto's van te maken. groetjes Natalie Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
hansm Geplaatst: 16 maart 2011 Share Geplaatst: 16 maart 2011 Gaat vast heel goed ik zou, gewoon proberen dat soort dingen vallen altijd mee, kan weinig misgaan. Players only love you when they're playing. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
wittepostduif Geplaatst: 16 maart 2011 Auteur Share Geplaatst: 16 maart 2011 OK, het monster staat inmiddels op het veld, ben nu nog moet aan het verzamelen om hem aan te zetten , Waarschijnlijk wacht ik wel even tot mijn man er is. De klus schijnt in principe zo geklaard te zijn ( tja dat zegt men) hier zal het wel weer tegen zitten. Zal proberen om er wat foto's van te maken. Nou voorlopig doet hij het niet, ze sturen even een monteur langs. groetjes Natalie Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten