Stan Geplaatst: 19 juni 2013 Geplaatst: 19 juni 2013 (aangepast) e.e.a. te geef en te ruil, Ik heb nu nog in de aanbieding : Sier : Zaailing wisteria sinensis (blauwe regen).Paddenstoelen : ca. 30 st grijze oesterzwampluggen nog in de aanbieding.Zaden : Roze vaste papaver.zaden van de DEKA(sorry voor de reclame Dirk,AH, Aldi en alle hier niet vermelde supers) vergeet-me-niet 1x zinnia 1x rode bietjes kogel 2 3x courgette black beauty 1 x bosuitjes white lisbon 1 x Stekken : iig 3 Mentha spicata 'Nana' ( 1st. wat kleiner ) Ik zoek of krijg/ruil/geef/biedt aan :zoek : Niet om te ruilen maar voor de lol en een klein expriment wil ik een ieder vragen om van haar/zijn lekkerste aardbei 5 zaden van eigen oogst aardbeien voor me mee te nemen. Graag op naam. Biedt aan : workshop paddenstoelen klonen tijdsduur: hooguit 15 tot 20 min inclusief het bakken van de paddenstoelen. Wat gaan we dan doen ? We gaan klonen en proeven Ik ga mijn best doen om duinvoetje, geel, grijs en roze oesterzwammen mee te nemen. Ik zal een bescheiden aan divers materiaal karton, stro, houtsnippers,honey tek e.d. mee brengen. Zo ook wat kweekbak/zakjes als voorbeeld. Ik kan en wil naast de paddenstoelen ook basis marcotteren en oculeren door jullie zelf laten doen op de MTFD. Puur om te voelen hoe dat in elkaar zit. Nog geen 10 minuten werk. krijg/ruil :Thymus weet ik nog nietus van Eelzuhtjuh.Aardbei Frau Mieze Schindler van Bit.Aardbei bonk zaden van Appelvrouw en aardbei X van Bit en TheepotKruisbes zaailing van Appelvrouw.Stekken aardbei tago voor Eelzuhtjuh(ik heb er nog maar 3 2 voor je )Maar ik denk dat de moederplanten ook naar jou gaan 3 stuksAardbeizaden voor 2 vijgen(indien aanslaan) met Thea. geef/ruil : Broed/pluggen en/of kweekbakje paddenstoelen aan :Appelvrouw, grijze oesterzwam-plugen (10 st.) Duinvoet(konings oesterzwam)-pluggen (10/20 st.)Geedee, grijze oesterzwam (10 st.) en Duinvoet ( 10/20 st.) en klein bakje of bakjes met Duinvoet.Terraxy , bak doorgroeid met Shiitake (als ik weet of je komt of aan wie ik e.e.a. mee kan geven ? anders gaat deze naar een ander)Theepot, pluggen van grijze oesterzwam (10 st.) en Duinvoet(konings oesterzwam)-pluggen (10/20 st.)Piroska, roze oesterzwammen-pluggen (80 st.) en Duinvoet(konings oesterzwam)-pluggen (10/20 st.)Jootje. grijze oesterzwam (10 st.) of duinvoet ( 10/20 st.)Geedee en Appelvrouw,Shiitake sporen ( iig 1p.p.)Jorieke en Appelvrouw, Eryngium campestre(planten en enkele zaden daar ze echt heel iel zijn)Esthe76r, Mentha spicata 'Nana' en grijze oesterzwampluggen.Geedee, aardbei Sarian.2 speculaasplankjes aan Appelvrouw.Bouwvrouwe, grijze oesterzwampluggen en de laatste shii-take sporenprintWorkshops tijdens de MTFD : paddenstoelen klonen o.a. op karton en vogelvoer.Workshops tijdens de MTFD : oculeren en enten De lijst wordt spoedig aangevuld . 25 januari 2014 aangepast door Gast Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
Jorieke123 Geplaatst: 20 juni 2013 Geplaatst: 20 juni 2013 Mooi lijstje Stan! Ik zou die echte kruisdistel wel willen, als dat kan. We hebben al wat leuke distel-soorten (geen idee welke hoor...), maar die niet. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Stan Geplaatst: 20 juni 2013 Auteur Geplaatst: 20 juni 2013 Staat genoteerd. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
appelvrouw Geplaatst: 20 juni 2013 Geplaatst: 20 juni 2013 paddestoelenbroed, graag! vooral dat wat dan in september gebruikt kan worden..of later. Ik zal later ook een lijst maken. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
appelvrouw Geplaatst: 27 juni 2013 Geplaatst: 27 juni 2013 (aangepast) En ook graag een kruisdistel. Over die aardbeien? Nog nooit heb ik daar zaad van geoogst..ik wil het wel met de "bonkige aardbei" proberen..Edit: er ligt al een geplette aardbei voor je te drogen. Wil je ook van de Frau Mieze Schindler? 27 juni 2013 aangepast door Gast Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
geedee Geplaatst: 27 juni 2013 Geplaatst: 27 juni 2013 Ik houdt me aanbevolen voor paddenstoelenbroed Quote
Bit Geplaatst: 27 juni 2013 Geplaatst: 27 juni 2013 Stan. Ik wil best zaad proberen te winnen van een aardbei soortje. Maar ze bevruchten mekaar he ? Dus zaad zal nooit zaadecht zijn toch ? En je weet eigenlijk nooit waardóór bevrucht ( ik heb meerdere soortjes ) Quote
Stan Geplaatst: 27 juni 2013 Auteur Geplaatst: 27 juni 2013 @Bit, Ik weet dat het niet zaad echt is. Daarom geef ik ook aan dat het o.a. is voor experimentje . En Je weet best veel van planten dus ook wel dat nieuwe rassen van aardbei o.a. uit die met ras x bestoven zaden worden gekweekt. Dus weet ik straks niet wat het gaat worden maar, wel dat 1 der set genen komt van een aardbei die door veel mensen als lekker is benoemd en welke een grote kans heeft op nakomelingen met goede smaak. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
Bit Geplaatst: 27 juni 2013 Geplaatst: 27 juni 2013 Prima ! Ga ik uitzoeken hoe ik zaad win van aardbeien. Beloof niks nog Quote
Theepot Geplaatst: 27 juni 2013 Geplaatst: 27 juni 2013 Ik heb wel zaadjes van de aardei voor je maar ik heb geen idee wat voor soort het is. Heb ze gekregen. Zijn geen doordragers. Quote http://fluitjesnieuweleven.blogspot.nl/
Stan Geplaatst: 27 juni 2013 Auteur Geplaatst: 27 juni 2013 @Bit en de anderen die zaden voor mij(of voor jezelf) willen oogsten van de aardbei : de pitjes er uit halen met b.v. puntje van scherp mes dan wel een stukje van z'n huidje eraf snijden en laten drogen dan kan je de zaden makkelijk er afhalen. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
Stan Geplaatst: 27 juni 2013 Auteur Geplaatst: 27 juni 2013 @Theepot, Bedankt voor je aanbod maar, ik wil juist zaden van de aardbei die men zelf erg lekker vindt en niet onbelangrijk zelf geteelt. Zelf heb ik heb 8 of 9 soorten aan planten staan maar ik wil een poging gaan doen om er een veredeling mee te gaan doen(de aardbeien uit de zaden). Dat kan een resultaat van huilen tot zeer blij gaan worden . Het zaad is dan n.l. niet soort echt maar kan met wat geluk tot b.v. grotere of zoetere vruchten gaan geven of een plant met juist hele kleine of zure vruchten maar, zou ook een plant kunnen gaan geven die iets beter tegen schimmels bestand is/zou kunnen zijn.En ja ik ben dan op zijn minst 3 tot 4 jaar verder voor ik resultaten heb betreft het dan weer kunnen vermeerderen van de planten maar, dan had ik maar een andere baan/hobby moeten nemen. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
aalterse-willy Geplaatst: 28 juni 2013 Geplaatst: 28 juni 2013 Wil iemand me eens vertellen hoe of ik het beste zaad van de aardbei kan winnen? Dat de zaadjes aan de buitenkant zitten weet ik wel maar moet ik dan een aardbei aan de plant laten hangen totdat ze er vanzelf afvalt en er dan de zaadjes uitpeuteren of hoe moet het? Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Stan Geplaatst: 28 juni 2013 Auteur Geplaatst: 28 juni 2013 @Aalterse-willy Zie berichtje boven aan de pagina. Maar ik zal straks/morgen een foto of tekeningetje plaatsen. Voor de visueel ingestelden. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
appelvrouw Geplaatst: 28 juni 2013 Geplaatst: 28 juni 2013 Zoek je nog andere zaken Stan? Of planten? Kijk op mijn lijst, maar je kunt ook vragen of ik iets heb. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
terraxy Geplaatst: 29 juni 2013 Geplaatst: 29 juni 2013 Dag Stan,Indien je iets aan broed voor mij hebt graag. Ik had eigenlijk dit voorjaar willen beginnen met shiitake en oesterzwam maar door de lange winter ging dat aan mij voorbij. Ik heb voornamelijk berken staan. Ik had ook iets gezien tav kweken op karton: zal dat verder gaan bestuderen.Hoop in september met iemand mee te kunnen rijden naar de moestuindag - Thea gaf een tip dat jij broed had,GRTX Ger Quote http://www.medume.nl - Permacultuur bospark in ontwikkeling
Stan Geplaatst: 29 juni 2013 Auteur Geplaatst: 29 juni 2013 Ik zet je er bij voor broed(pluggen voor je hout) Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
Theepot Geplaatst: 29 juni 2013 Geplaatst: 29 juni 2013 Hmm ik was niet echt duidelijk geloof ik.Even overnieuw. Ik heb aardbeienplanten gekregen die lekkere aardbeien geven. Het enigste wat ik weet is dat het geen doordrager is,maar wel lekker zoet. Ik kan daar dus zaadjes van nemen en die meenemen zo bedoelde ik het dus. Ik heb wel interesse in de paddenstoelenbroed. Quote http://fluitjesnieuweleven.blogspot.nl/
Stan Geplaatst: 30 juni 2013 Auteur Geplaatst: 30 juni 2013 @Theepot, Ik zet je erbij. Weet je ook waar je het broed voor wil gaan gebruiken ? stammen of stro/zaagsel ? dan kan ik daar rekening mee houden.En de aardbei zaden En welke soort het is moet ik dan maar afwachten. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
Stan Geplaatst: 2 juli 2013 Auteur Geplaatst: 2 juli 2013 Voor een ieder die het leuk zou vinden heb ik een ik biedt aan in mijn lijst gezet betreft een paddenstoelenkloon workshop indien gewenst.Graag wil ik dan wel weten of daar behoefte aan is ? Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
appelvrouw Geplaatst: 2 juli 2013 Geplaatst: 2 juli 2013 Yes, me to afhankelijk natuurlijk waar en wanneer. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
geedee Geplaatst: 2 juli 2013 Geplaatst: 2 juli 2013 O ik ging ervan uit dat het op de moestuindag zou zijn..... dus de 21e sept in Zelhem....of niet dan? Quote
Stan Geplaatst: 2 juli 2013 Auteur Geplaatst: 2 juli 2013 Ja zeker zaterdag 21 september op de MTFD tijd ?(gaan we later regelen/zien) Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
Bit Geplaatst: 3 juli 2013 Geplaatst: 3 juli 2013 Meekijken / luisteren ( hou je mond Bit !! ) doe ik ook best graag. Maar als het tegelijk is met de uitleg van Henk en zijn Blumat-systeem, dan ben ik daar bij. Ik ken dit niet ( paddestoelen ) helemaal nul niet. En das toch leuk, es iets daar over te horen. Lekker vind ik ze wél ! Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.