Geplaatst: 3 juli 201312 j Vind ik ook leuk! Laat maar weten wat je dan hier nodig hebt, aan ruimte of plek. Gaan we regelen. Tof Workshops op de moestuinforumdag Wie maakt het programma-boekje? Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 3 juli 201312 j Helemaal leuk, workshops op de moestuindag. Vooral in de paddo's was ik wel geintereseerd , lijkt me zo leuk, maar ook moeilijk? Helaas ben ik er niet, mijn hond wel, maar die let nooit zo goed op als er wat verteld word, bovendien word ie behoorlijk doof. Dus hopen op een volgende moestuindag met paddestoelenuitleg!
Geplaatst: 3 juli 201312 j Auteur @jootje, Als eens wist hoe eenvoudig het is ? Ik denk zelfs dat je hond het nog zou kunnen . De stap die gemaakt moet worden om er van te oogsten is lastiger. Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
Geplaatst: 4 juli 201312 j Voor een ieder die het leuk zou vinden heb ik een ik biedt aan in mijn lijst gezet betreft een paddenstoelenkloon workshop indien gewenst.Graag wil ik dan wel weten of daar behoefte aan is ? YEP!!!! Lijkt me interessant. Ik dacht juist dat dat heel moeilijk was. http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
Geplaatst: 12 juli 201312 j Stan. Ik ben bezig met een poging de zaden te winnen van wat aardbeiensoortjes voor je. Moet zeggen dat ik het niks makkelijk vind ( ook nog nooit gedaan eerder ) Heb ik een aardbei 'geschild' zeg maar, de stukjes huid op een keukenpapier te drogen gelegd met de buitenkant naar boven. Dat is nu wel droog. Die zaden lijken wel opgelost ( ? ) of wel ieniemienie.Moet ik de zaden daar af peuteren ? die plet ik daarbij niet ? Moet zeggen : ik vind het 3x niks. Maar ik zal verder proberen.
Geplaatst: 12 juli 201312 j Auteur @Bit, ik zal niet meer van die lastige dingen vragen. Heb ik een aardbei 'geschild' zeg maar, de stukjes huid op een keukenpapier te drogen gelegd met de buitenkant naar boven. Dat is nu wel droog. Die zaden lijken wel opgelost ( ? ) of wel ieniemienie.Moet ik de zaden daar af peuteren ? die plet ik daarbij niet ? Moet zeggen : ik vind het 3x niks. Maar ik zal verder proberen.1 ja, de zaden zijn iid ieniemienie. 2 je hoeft ze er niet af te peuteren en nee je plet de zaden niet zo snel hoor. Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
Geplaatst: 12 juli 201312 j Je kunt ook een aardbei niet plukken en dus voor t zaad laten doorrijpen....net zoals ander zaad van plantjes......bij de alpine aardbeien zie je het echt heel erg goed dat het zaad rijpt wanneer je de vrucht laat doorrijpen/drogen.
Geplaatst: 12 juli 201312 j 4 verschillende inmiddels aan t drogen. Ik ga wel wat peuteren met een pincet dan Verwacht niet meer dan een paar zaadjes per soortje dan wel. maja. Voor de leut
Geplaatst: 12 juli 201312 j Ik heb een stukje grond daar staan verschillende aardbeien op waar ik de naam niet meer weet.Slakken en pissebedden hebben ze mooi uit gehold.Belangstelling Stan??????????????????????????zo ja stuur mij maar en PM Overnachten nabij het Lauwersmeer.
Geplaatst: 16 juli 201312 j Auteur @Terraxy, ik heb deze bak met shitake voor je en leg je op de MTFD uit hoe en wat nu er mee te doen. Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
Geplaatst: 6 augustus 201312 j Auteur Ik heb mijn lijst hier en daar wat aangepast o.a. paddenstoelen en workshop. Ik heb ook aangegeven dat ik op het draadje : https://www.moestuinforum.nl/topic/7762-kweek-technieken/ enkele foto's m.b.t. de doorgroeifase voortgang van de pluggen voor de MTFD staan. Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
Geplaatst: 6 augustus 201312 j Ik heb ook kruisbes zaailingen voor je staan... We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 14 augustus 201312 j Wow Stan, pluggen roze of koningsoesterzwam zou ik helemaal van gaan jubelen, ik weet niet of ik iets voor jou heb? (zie mijn lijstje..) http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
Geplaatst: 14 augustus 201312 j Auteur @Piroska,Ik zet je er bij. Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
Geplaatst: 14 augustus 201312 j Door de omstandigheden hier ( hartinfarct van mijn liefste) gaan wij niet zoals gepland naar Noorwegen de 21 ste. En dus kom ik naar de moestuindag. Mag meerijden met Salamandertje. En kom ik dus wel bij je paddo's kijken, Stan! Ben zelf nog niet toe aan paddestoelen denk ik, maar nu ik er toch ben kan ik wel mooi meekijken. leuk!
Geplaatst: 14 augustus 201312 j Auteur @Jootje, ik zet wel een extra kweekbakje voor je klaar. Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
Geplaatst: 14 augustus 201312 j Net klaar met peuteren. Ik heb sowieso die pot Frau Mieze Schindler voor je staan natuurlijk ( al een maatje groter omgepot ), maar nu ook die peuter-zaadjes klaar.4 soortjes. Zaad van Frau Mieze Schindler , Elsanta , Ostara en Elianny.Kleine gripzakjes. per soortje rond de 20 zaadjes. 14 augustus 201312 j aangepast door Gast
Geplaatst: 14 augustus 201312 j Ik heb het peuter werk ook klaar maar alles in een zakje?doordrager maar welke??? Overnachten nabij het Lauwersmeer.
Geplaatst: 14 augustus 201312 j Auteur @Thea en Bit. Bedankt alvast. Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
Geplaatst: 15 augustus 201312 j Stan! Laat je weten wat ik voor jou nog mee kan nemen? http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
Geplaatst: 16 augustus 201312 j Auteur Ik ga ook nog gele oesterzwampluggen maken(100 stuks) en kijken of ik aan de bietenputzwam(blauwplaat stropharia/ Stropharia rugosoannulata) kan komen en dus een soort of 5 mee naar de forumdag neem.Ik zal ook snel mijn lijst even aanvullen met zaden van o.a. sierui tot siererwt. Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
Geplaatst: 19 augustus 201312 j Auteur Ik heb mijn lijst weer een update gegeven. Ik heb er een vijgenstek(onder voorbehoud) bij gezet en ik heb nu het draadje https://www.moestuinforum.nl/topic/10034-afleggen-marcotteren-oculeren-en-enten/ aangemaakt om stap voor stap net als bij de paddenstoelen kweek techniek e.e.a. over afleggen,marcotteren,oculeren en enten uit te gaan leggen met heel veel foto's van hoe je het kan doen.Ik heb ook aangegeven dat ik naast de workshop paddenstoelen klonen ook een introductie marcotteren en oculeren door een ieder zelf wil laten uitvoeren. Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
Geplaatst: 19 augustus 201312 j Misschien ruilen tegen de aardbeienzaad die vijg stek. Mijn vijgen zijn karawis. Overnachten nabij het Lauwersmeer.
Geplaatst: 19 augustus 201312 j Auteur @Thea, als de vijg het blijft doen is deze van jou. Ik zet het in de lijst. Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.