Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Kijk vandaag bij mijn romatomaat-zaailingen en zie dat er uit twee zaadjes, vier plantjes komen . Ik weet heeeeeeeel zeker dat ik er maar 4 zaadjes in heb gestopt. De zaadjes van de tomaat zijn namelijk erg goed zichtbaar op de aarde. Wilde namelijk niet zo heel veel tomatenplanten hebben. En heb nu al 6 plantjes Iemand anders dit ook wel eens ervaren? Zal er straks, als ik klaar ben met werken, een foto van maken.

Bonaire is waar mijn huis staat en waar mijn bed slaapt!

Geplaatst:

Al ben ik absoluut niet zeker dat dit niet zou kunnen, toch lijkt het me sterk.

Het meest waarschijnlijke is, dat je denkt te hebben gezien en ervan overtuigt bent dat je er maar 4 zaden in gedaan hebt, maar dat er dubbele zaden tussen zaten, en dat het er dus eigenlijk 6 waren. De zaden willen nog wel eens aan elkaar plakken en zich verschuilen aan de andere. Ze zijn ook maar klein he ?

Op zich komt uit 1 zaadje 1 plant. Maar dat is de theorie, misschien dat iemand die theorie anders in de praktijk kent ? Speciaal bij dit soort zaden bv ?

Of waren het zaden ingekapseld in een gel bv ?

Geplaatst:

Het kan wel degelijk dat er twee plantjes uit een enkel zaaddoosje komen. Het is mogelijk dat er zich binnen een zo'n doosje twee aparte kiempjes bevinden. Ik kwam daar een paar jaar geleden bij toeval achter toen een zaaddoosje niet onder de grond achter bleef maar met zo'n tweeling mee naar boven kwam . Ik moet de foto's zoeken dan laat ik die nog zien. Ondertussen ben ik benieuwd naar de foto's van jouw tweelingplantjes Inez.

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Geplaatst:

De beloofde foto's.

Een zaaddoosje liet niet los . Zoiets komt vaker voor maar uit dit doosje leken twee plantjes te komen. Nog niet zeker was of het daadwerkelijk om twee aparte plantjes ging of om een plantje , met één enkel wortelstelsel , dat al in een zeer vroeg stadium twee koppen had gevormd . Onder een vergrootglas gezien bleek het doosje in ieder geval voor 100% zeker enkelvoudig te zijn. Op de derde foto zie je dat op een naald gespietste lege zaaddoosje.

tw150851372415777.jpg

tw218691372415777.jpgtw372671372415778.jpg

De plantjes werden samen verspeend omdat in zo'n pril stadium de kans op aanslaan na een scheidingspoging (als dat al kon) klein is. Na nog twee keer verpotten kwamen ze in de vollegrond terecht. Iedere plant kreeg een eigen stok zodat ze elkaar niet in de weg zaten. De opbrengst was goed.

twx73911372415868.jpg

tw423561372415866.jpgtw545231372415866.jpgtw692961372415867.jpgtw756871372415867.jpgtw832341372416085.jpgtw942471372416086.jpgtw1090921372416086.jpg

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Geplaatst:

Hele mooie foto's Frans!

Dit is mijn foto. Wil de plantjes niet kapot maken, om te zien of ze daadwerkelijk aan elkaar zitten. Dat vind ik zonde! Dus laat ik ze nog ff zo en als ze straks groot genoeg zijn om te verspenen, dan maak ik weer een foto, maar dan van de wortels

img017323561372432812.jpg

Bonaire is waar mijn huis staat en waar mijn bed slaapt!

Geplaatst:

Ja, echt mooi die serie foto's. Vind het toch wel vreemd. Je zou haast nader dna onderzoek willen doen, om te zien of het om een natuurlijke kloon gaat. Zal haast wel he ?

Dus bij deze is de door mij als vaststaand feit aangenomen aanname, dat uit 1 zaadje altijd maar 1 plant kan groeien de prullenbak in.

( zaadje = dan zaadje. Niet zaaddoos met zaden ) 1 zaadje met 2 kiemen kan dus wel. Maar 1 kiem met 2 planten kan dus niet ? : zoiets ?? )

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...