wilmer Geplaatst: 27 juni 2013 Geplaatst: 27 juni 2013 Mijn tuinbonen hadden last van luis, dus het leek me beter ze te oogsten. Alleen nu hebben de erwtjes die erin zitten ongeveer de grootte van een doperwt. Kan dat kwaad en zijn ze dan bijv. niet goed rijp, of maakt het niet uit en kun je ze gewoon gebruiken? Quote
appelvrouw Geplaatst: 27 juni 2013 Geplaatst: 27 juni 2013 Zonde Wilmer. Over het algemeen kan je de zwarte boonluis bestrijden door de toppen van de tuinbonen eruit te breken..dan blijven de luizen weg en groeien je bonen door. Die "doperwtjes" kan je gewoon eten hoor! Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
wijo Geplaatst: 28 juni 2013 Geplaatst: 28 juni 2013 Je kunt de luis toch ook bestrijden met bijvoorbeeld een zeepsopoplossing. Quote Met vriendelijke groet,Wim.
wilmer Geplaatst: 28 juni 2013 Auteur Geplaatst: 28 juni 2013 Bedankt voor jullie reacties, ik heb alleen de planten die er het ergste aan toe waren geoogst. Ik kom nu een paar dagen niet op de tuin, dus dat leek me verstandiger. Net gegeten en ze waren lekker! Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.