Geplaatst: 29 juni 201311 j Dag iedereen Ik heb de volgende vraag: Bij het vastmaken van de bovenkant van mijn tomatenplant aan een bamboestok is de bovenkant afgebroken, het hangt momenteel met een flinterdun stukje nog vast aan de onderkant. Ik heb het met ijzerdraad trachten op elkaar vasthangen. De kerstomatenplant heeft al heel wat bloemen gemaakt en de onderste twee rijen zijn al tomaatjes aan het worden. Is er een kans dat het dun 'velletje' dikker wordt en toch nog genoeg energie doorgeeft? Of haal ik het stuk (waar intussen ook aal heel wat vruchtjes aan hangen) er af en steek ik het in glas water met de hoop op de aanmaak van wortels & laat ik uit een oksel een nieuwe boventak groeien (waar ik eventjes op ga moeten wachten gezien ik de meest recente dieven al had weggenomen)? Alvast bedankt voor de mogelijke hulp!!! Laura
Geplaatst: 29 juni 201311 j Denk het best toch gewoon netjes afsnijden / afknippen. De plant zal een nieuwe zijtak maken die je dan neemt om verder omhoog , of wat opzij, te gaan. Geen ramp.
Geplaatst: 29 juni 201311 j Heb ik al 2 keer voorgehad.Ik laat dan een dief boven de bovenste bloemtros groeien en maak daar dan de hoofdstam van.Hoe dun is het velletje? Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!
Geplaatst: 30 juni 201311 j Afgebroken stuk op water zetten, die zal snel wortels maken en dan kan je hem weer planten.Andere stuk (dat nog in de grond staat) laten staan en kijken of ie weer een uitloper (dief) gaat maken. Hoogst waarschijnlijk wel.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.