Jump to content

Featured Replies

Posted

Hallo,

we zijn momenteel aan het verbouwen.. Later zal onze uitzicht uit de keuken zijn: de muur van de buurman.. Daartussen ligt onze oprit (die ligt naast het huis). Nu de muur is ongeveer 2 meter hoog. Nu vraag ik me af hoe ik dit zicht kan verbeteren zonder dat ik de muur aanraak? Dus klimplanten aan de muur gaat niet . Ook mag het niet heel dik zijn (dat we nog met de auto kunnen passeren )..

De enigste optie die ik had was leibomen/ leifruitbomen...

Siergras dacht ik, maar degene die hoog komt wordt te dik of valt naar beneden..

Een ware prutser/beginneling :P

Klimplanten niet tegen de muur.. betongaas op een aantal centimeter er voor zetten? Ok, zou ik niet voor iets zoals hedra gaan: binnen de kortste keren zit dat ook op de muur... Of je moet dat regelmatig in de gaten houden.

Van (sloop) hout een schutting maken pal tegen het stuk muur waar je op uit kijkt en daar een mooi bloemenschilderij op maken

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

• Author

Kon ik maar mooi schilderen

Gaat die klimplant dan niet dood door hem telkens te knippen wanneer hij richting buurman gaat?

Alvast bedankt!!

Een ware prutser/beginneling :P

Je geeft in je voorbeeld een leiboom. Die zijn niet wintergroen en ga ik er even vanuit dat het niet perse het hele jaar groen moet zijn ? Als je het gaas van Dennis nu met b.v. oost-indischekers, peulen, siererwt, Clematis of kamperfoelie e.d. beplant heb je maar een dunne laag tegen het gaas. Je kan ook b.v. stokrozen of kaarsjeskruid(Malva's) gebruiken om de muur mee weg te werken.

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl