Geplaatst: 9 juli 201312 j Bijna al mijn jong geplante fruitboompjes vertonen bleke vlekken op de bladeren.Nochtans is er op deze bladeren niet gespoten geworden, toch door mij niet.Weet iemand soms raad? PruimKiwibesKersTweede kiwibesKersAppelKweepeerKers Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Geplaatst: 9 juli 201312 j Ik zei het je al eerder, het is precies of er iets totaal mis is met je tuin, laat vooral je grond eens deskundig analyseren .Ik heb al veel vreemde (afwijkende bladkleuringen gezien in mijn leven) maar jou tuin spant de kroon, ik zou je niet kunnen vertellen of er zich nu voedingstekorten of juist voedingsoverschotten of zelfs gif in de grond zit, voor mij een groot raadsel, daarom meten is weten,...want iets klopt er niet.
Geplaatst: 9 juli 201312 j Zoals Persica al aangeeft er gaat e.e.a. mis. Het is iid opvallend dat je boompjes vrijstaan en ondanks dat erg veel last hebben van o.a. schimmel(de kweepeer en kers zeker). Moet ik ook zeggen dat er dit jaar erg veel schimmelaantastingen zijn maar dat neemt niet weg dat er dus gezocht moet worden naar de oorzaak en die ga je vinden in je bodem. En een goed bodemonderzoek is duur maar is zeker geen slecht idee. En als je dan toch bezich bent zou ik ook gelijk voor een bemestingsadvies gaan voor je bodem. Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
Geplaatst: 9 juli 201312 j willy heb je die boompjes bij dezelfde winkel/handelaar weg in dezelfde tijd en evt met hetzelfde bemest bij het planten? kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!http://guppedup.blogspot.nl/
Geplaatst: 9 juli 201312 j Ik zie bij de laatste boom, die kers, gewoon simpele luizen en ietsje gele randjes van de bladeren maar niet ernstig. De andere bomen zie ik er 1 waar de boom door de aantasting heen gegroeid is toch wel. Iets wat een maand terug gebeurd is ( je schreef er toen al over ( gifspuitingen ?? ))Maar de aantastingen van de rest is wel wat hevig ja. Ben het verder met de anderen eens.
Geplaatst: 9 juli 201312 j Neem contact met de bodemkundige dienst van België (www.bdb.be) om een staal te laten analyseren. een aantal planten zijn volgens mij luis-schade, maar toch beter alles nakijken (want voor de rest heb ik ook geen verklaring) Blog over mijn (Fruit)tuin : NIEUW ADRES http://Fruitberg.wordpress.com Kijk ook eens op mijn fotosite : http://supermasj.zenfolio.com
Geplaatst: 9 juli 201312 j Auteur Waar ik ook niet meer aan gedacht heb is dat ik ongeveer 45 engerlingen vond per plantgat toen ik de boompjes plantte, de plantgaten waren een halve meter in het vierkant, dus 1/4 m².Dat vond ik toen al zeer veel.Dat tuindoosje ga ik aanvragen want als mijn boompjes dood gaan kost het me veel meer dan die 71,21 Euro. Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.