Jump to content

Mijn 'groenteplant als sierplant' van dit jaar.

Frans

Recommended Posts

Ik heb plaats genoeg in mijn tuin maar toch zet ik ieder jaar een groenteplant in pot op mijn oprit die ik extra vertroetel en die dan als een soort 'groenteplant als sierplant' moet dienen. Waren dat de afgelopen jaren planten als puntpaprika ananaskers en meloenpeer , dit jaar zijn dat mijn twee kerstomaten van het ras Sungold die naar ik verwacht best nog wel een metertje hoger kunnen worden .Speciaal voor dit doel had ik ze al vroeg gezaaid , ergens in januari, en ondanks het slechte voorjaar hebben ze het keurig gedaan. Ze staan dan ook wel supergunstig tegen een muur op het zuiden. Tomaatjes van de Sungold rijpen af in de kleur oranje en worden niet rood. Momenteel zijn er dus al genoeg rijpe tomaatjes aan deze planten maar ik vind het zonde om ze te oogsten. Deze planten zijn er puur voor de fun .

img185878021373564886.JPGimg186813241373564894.JPGimg186935271373564901.JPGmeloenpeer

Edited by Guest

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Ja prachtig ! Heb er ook een paar op het terras staan, hoewel ze ook op de tuin hadden kunnen staan en ik kijk er dan ook extra naar. Zelfde maat potten. Ben trouwens wel blij dat jij exact datzelfde gekrulde blad hebt als ik aan de planten.

We mogen onze sierplant-nutsplant van dit seizoen ook hier plaatsen in dit topic neem ik aan ? Ga ik morgen een foto maken van mijn citroen ofzo.

heb je nog foto's van andere jaren voor ons om te zien?
De foto van de meloenpeer in pot vond ik niet meer terug , wel die van de ananaskers en puntpaprika. Van de puntpaprika zijn beide foto's van dezelfde plant aan het einde van het seizoen. Om de vruchten op het plaatje mooi uit te laten komen had ik voor ik die oogstte eerst even de bladeren verwijderd .

ananaskers61351373654769.jpg

punt148891373654769.jpg

punt230921373654770.jpg

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --