Ga naar inhoud

Wil je minder Advertenties?

Maak dan nu een account of log in!

Image Image Image Image Image

Featured Replies

Geplaatst:

Gisteren:

Sugar Snaps

Aardappelen Annabel

De Sugar Snaps waren natuurlijk heerlijk, maar die kunnen nog wel wat langer groeien.

Annabel: lekkere aardappel!

Gekweet in de kas.

Geplaatst:

Héérlijk maaltje op vandaag

Koude pasta salade met daarin uit eigen tuin:

Doperwten,koolrabi, hele jonge peultjes, een biet, wortels, radijs, 2 uitjes, erg klein nog , dille en er zat nog iets maar weet 't ffies niet meer

Nou ja het was erg lekker, en zeker in de zomer is dit ook wel makkelijk

Aangemaakt met een beetje mayo, scheutje azijn, yoghurt, dille, peper en zout, druppie olijfolie en citroensap. Vlinder macroni, een appel en 2 augurkjes.

Geplaatst:

Nou Rantje, je kan in ieder geval zeggen dat je steeds lekker uit eigen tuin eet

Geplaatst:

Paksoi, het zou mini-paksoi moeten zijn althans dat stond op het zakje

maar het was een supergrote krop.

'k Had roerbak ervan gemaakt met ui, rood pepertje, sesamzaadjes en sojasaus en wat kruiden erin, mie erbij gemaakt en een stukjes vlees.

Lekker!

Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen...

Groetjes! Meekje

Geplaatst:

Bietensalade met sjalot en dille..en peultjes

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Gesnoept eerder. Enkele rode , witte bessen, roze en zwarte bessen, frambozen en bosaardbeitjes. Over een week begint het feest écht (dan is er meer rijp)

Blog over mijn (Fruit)tuin : NIEUW ADRES http://Fruitberg.wordpress.com

Kijk ook eens op mijn fotosite : http://supermasj.zenfolio.com

Geplaatst:

Jeetje, heb je al frambozen? Zover is het hier niet, maar we zitten misschien ook wat noordelijker.

Vanavond aardappelen uit eigen tuin: Doré. Uit de kas, dus extra vroeg. Lekker kruimig, en lekker van smaak!

Ik ben wel blij dat de aardappelen uit de kas nu geoogst kunnen worden, want we hebben steeds meer ruimte nodig voor komkommers en tomaten.

Geplaatst:

Ik pluk nu elke dag een handje frambozen en één of twee aardbeien. Vandaag daarnaast in de roerbak: Radijsblad, Snijbiet, Peultjes, Andijvie (begon door te schieten, dus ik dacht: gooi hem erdoorheen.) Snijbiet bevalt me goed. Plantjes zijn nog erg klein, dus ben er nog voorzichtig mee.

Geplaatst:
100404778791340505449.JPG
Geplaatst:

wat een fleurige smakelijke hap heb je me voor gezet.

http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

Gisteravond bbq gehad.

Met zelfgemaakt groente burgers ( groente uit eigen tuin, deels uit de vriezer zoals erwten ) met rucola en een pittige tomaten salsa op een gegrild sesam broodje.

Een heerlijke Hollandse salade ( diverse soorten sla; rucola, pluksla rood en groen, lolo rosso, amish deer tongue en baby leaf ) met knapperige croutons van brood, eitjes er door, komkommer en tomaat, ui en knoflook, bieslook en peterselie en een lekkerse sla saus op basis van 50/50 mayonaise en yoghurt met diverse kruiden.

Verder de eerste courgette gegrild ( was nog een kleintje, maar toch ), lekkere kruidenboters met stokbrood uit eigen oven en gepofte aardappel met mierikswortel creme.

Mmmmm buikje weer rond gegeten!

http://www.buitenthuis.blogspot.com

Rien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.

( St. Ignatus 1491-1556 )

Geplaatst:

De groenteburger mag naar de receptenhoek

Geplaatst:

Groeit te snel allemaal, kunnen het niet bij benen

Bloemkoolschotel uit de oven van de week, snijbiet bladeren van de week, tuinbonen, dik 3 ons. Ook steeds wat sla. De komkommertjes uit eigen tuin erin, nu de tomaten nog

Liggen nu in de gootsteen, mams gaat ze invriezen ook zo iets van gewicht.

Andijvie begon te schieten dus 8 kroppen de vriezer in.

Ook nog peulen gegeten...bieten zijn te oogsten, tsss 't is zo gezond allemaal dat ik snak naar een pizza en een zak patat

Geplaatst:

Patatjes bakken van eigen geoogste aardappels. heel lekker.

En een pizza maken en daar van alles op mikken uit de tuin

Geplaatst:

10 overheerlijke frambozen

eigenlijk héél ongezond natuurlijk, want het advies van buro voeding is 2 stuks fruit per dag

zou zo'n overdosis frambozen veel kwaad kunnen?

kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!

http://guppedup.blogspot.nl/

Geplaatst:

Ja, ineens eten we ons hier ook te pletter aan de frambozen! Mjam!

Vanavond een snelle maaltijd: hete bliksem van eigen rabarber uit de diepvries.

Afgelopen nacht hebben we amper geslapen. We zaten wegens verplichtingen in een (overigens fantastische, daar niet van) B&B, en sliepen aan de straatkant. Telkens als we wegdommelden klonk er een fietsbel (SCHRIK WAKKER), werd er luid gepraat, of toeterde een auto. Na vier uur werd het iets stiller, maar ja, we moesten om 6 uur weer op.

Wat zijn we toch verwend met het wonen op de ruimte, waar het 's nachts STIL is!

Hete bliksem met rabarber uit eigen tuin wordt het dus, en dan snel naar bed om een uur of acht!

Geplaatst:

O daar heb ik ook eens geslapen..echt waar.. het was in de Jordaan...je hebt gelijk zo rustig wonen is een geluk en een zegen

Wij hebben Rosabelle aardappeltjes gegeten..gewoon gekookt met een beetje gesmolten boter..de laatste asperges erbij, sla en peultjes.

Geplaatst:

Rucola en eikenbladsla. Wat is het toch leuk om met je vergiet naar de tuin te lopen en het vervolgens op te eten. Heerlijk! Kan niet wachten totdat de courgettes en komkommers en bonen op mijn bordje liggen.. Geduld Wendy... Geduld....

Geplaatst:

O, en dat is zo moeilijk, het geduld, Mijn boontjes groeien niet zo geweldig, als ik naar buiten kan, dan kijk ik ze groter. En nu echt wat meer zon voor de tomaten en komkommers, aangezien de weersomstandigheden doen ze het goed hoor. maar ja geduld is een schone zaak[o wat ben ik vuil]

Geplaatst:

Haha, geduld... Zo lastig...

Even offtopic: Gister op tuin was leuk, onze buurman was 's ochtends bij zijn boontjes wezen kijken die hij had gezaaid, maar die kwamen toen nog niet op. Toen wij er 's middags waren, kwam hij nogmaals naar zijn boontjes kijken en toen piepten er een paar boven de grond. Hij vond het helemaal mooi (hij heeft zijn tuin al 14 of 15 jaar) fantastisch. Wij natuurlijk beetje chagerijnig dat er bij ons na een week nog niks was gebeurd. Na een poosje staren, zagen we er toch ineens 2 boven de grond! Wat waren we blij, haha!

Weer ontopic: verder niets gegeten uit eigen tuin

Geplaatst:

een goede lach op je moestuin is voedsel voor de ziel!

dus wat dat betreft.........heb je wel "gegeten" op de tuin!

deze opmerking geldt natuurlijk voor alle moestuin-eerders!

kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!

http://guppedup.blogspot.nl/

Geplaatst:

O heel herkenbaar ik dwaal ook zo vaak af. maar ga van de week weer bieslook en sla eten uit eigen tuin,toch weer on topic

Geplaatst:

ha ha greet, die is goed. mmm on topic probeer wat komkommers te eten en weg geven deze week

Geplaatst:

4 mini worteltjes geoost voor in ons broodje shoarma

(en 3 aardbeien als toetje )

Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.