Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Gisteren gegeten:

- Witte koolsoep

- parelhoenfilet met aardappelpuree en boterboontjes (gebakken met boter en paneermeel)

Witte kool en boterboontjes kwamen uit eigen tuin.

Geplaatst:

Moussaka met aardappels en tomaat van eigen grond en een salade van radicchio en andijvie, klein sjalotje gris erbij.

Hoogste tijd dat ik eens pompoensoepen ga maken,even oefenen, het is bijna Halloween

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Vandaag wordt er hier niet gegeten, we hebben buikgriep

Ik heb tot half 3 op de kop boven het toilet gestaan, toen was ik eindelijk alles kwijt.

Vandaag maar een dagje vasten of iets kleins eten.

Maar zeker geen warme maaltijd, moet er niet aan denken.

Geplaatst:

Als je het kunt...iets met (cayenne)pepertjes erin...zo scherp mogelijk....maakt inwendig (maag en darm) alle foute bacillen dood.

Geplaatst:

Ik had het recept misschien even uit moeten schrijven. Ik vond het komisch genoeg in een blaadje van de botanische tuin, als een eeuwenoud recept.

Recept:

Venkel door midden gesneden even koken in wat bouillon

Dan gemalen peper eroverheen, basamicoazijn en olijfolie

En dan geroosterde stukjes hazelnoten eroverheen.

Ik ben niet zo'n venkelfan, maar dit vond ik heerlijk.

Geplaatst:

Ehm.. We hebben het net even besproken, en hebben er geen antwoord op Erg lekker, dat wel, maar niet echt uitgesproken. Er komt meer smaak aan bij het ouder worden van het dier, en in dit geval zou dat een flinke bokken-meur-smaak worden.

Qua smaak en textuur is het te vergelijken met ons kippenvlees, maar dat is al niet te vergelijken met kip uit de supermarkt.

Geplaatst:

Geit dat naar kip smaakt... Hebben ze te lang bij de kippen gelopen?

Maar ff serieus.. voor herhaling vatbaar?

Good things come in small packages

Geplaatst:

Nou ja, niet zozeer naar kip Maar meer qua stevigheid, pezigheid, enz. Onze kippen zijn dan ook wel veel steviger en smaakvoller dan de prijsmepper kippen.

Echt lekker en voor herhaling vatbaar, maar toch houden we geen geiten meer. En dus zullen we ook geen geitenvlees meer 'oogsten'.

Varkensvlees wordt het volgende project (ik zie het al voor me... zo'n half varken op het aanrecht )

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...