Helly Geplaatst: 30 mei 2012 Geplaatst: 30 mei 2012 Vandaag voor het eerst sla-stamppot gemaakt. Lekker hoor! Je wordt als mens creatief met sla kun je wel zeggen Vond t overigens wel heel erg smaken als andijvie stamppot. En morgen eten we lekker peultjes!!! Had t idee dat ze nog even moesten groeien maar vandaag heb ik me een peulen zien hangen, niet te weinig. Dus dat gaat morgen lekker door de wok of even worden gestoomd. Zie er nu al naar uit Good things come in small packages
appelvrouw Geplaatst: 30 mei 2012 Geplaatst: 30 mei 2012 Hier eigenlijk idem dito..de stampot was dan wel met andijvie..en de peultjes hangen er mooi bij. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Raxia Geplaatst: 30 mei 2012 Geplaatst: 30 mei 2012 Het is peultjes tijd! Wokje gevuld met courgette, championnetjes paprikaatje en peultjes! Lekker met wat woksaus. Jammer genoeg alleen de peultjes uit eigen tuin
Bubbels Geplaatst: 30 mei 2012 Geplaatst: 30 mei 2012 Voor het eerst écht gekookt met andijvie uit eigen tuin. Heb andijvie/sla-stamppot gemaakt. Was enorm lekker moet ik zeggen! Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.
Rantje Geplaatst: 30 mei 2012 Geplaatst: 30 mei 2012 Gister bietjes, vandaag een mengelmoes van van alles. Een paar peultjes, een paar wortels, radijsjes en een stampotje raapstelen. Zonder kaas dit keer, met kaas is toch smakelijker http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl
Night Geplaatst: 31 mei 2012 Geplaatst: 31 mei 2012 Gister andijvie uit de tuin, ik heb er een ovenschotel van gemaakt met champignonsaus Schrijffouten onder voorbehoud
ClaudiaRebecca Geplaatst: 31 mei 2012 Geplaatst: 31 mei 2012 ik zit nu op m'n werk een heerlijke salade uit eigen tuin "naar binnen te werken" , collegae kijken jaloers in m'n bakje
Jorieke123 Geplaatst: 31 mei 2012 Auteur Geplaatst: 31 mei 2012 Aardbeien op brood! En ook een lekker kriel-eitje. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 31 mei 2012 Geplaatst: 31 mei 2012 Gebakken kasboterham met doorgeschoten uienbloemringetjes..Edit Kaas natuurlijk (voordat jullie je afvragen wat er bij ons in de kas groeit ) We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Helly Geplaatst: 31 mei 2012 Geplaatst: 31 mei 2012 Ja Jet, ik dacht die heeft broden in de kas groeien, die zaden wil ik ook! Vandaag dan de peultjes. Heb een (voor mij) mega oogst voor de 1e keer. En nog genoeg hangen voor nog zo'n bak vol. Even een blogje over tikken Good things come in small packages
jeanne-heijmans Geplaatst: 31 mei 2012 Geplaatst: 31 mei 2012 charlot aardappelen en sla [zonder beestjes]
Erwin1964 Geplaatst: 1 juni 2012 Geplaatst: 1 juni 2012 Gisteren raapstelenstamppot met uitgebakken spekjes en vanavond spinazie. Vanaf volgende week zit ik denk ik twee weken achter elkaar aan de krop- en krulsla...beetje te enthousiast geweest geloof ik
renate Geplaatst: 1 juni 2012 Geplaatst: 1 juni 2012 griekse andijvieschotel, met gyrosreepjes en fetakaas.Smaakt wel goed maar ik mis toch wel een lekkere jus, hij is wat aan de droge kant. En de volgende keer doe ik de andijvie iets aanbakken denk ik.Ik heb wel valsgespeeld, de andijvie komt uit de tuin van de (moestuin) buurman Receptje gezien op 24kitchen op tv. http://www.24kitchen.nl/recepten/griekse-andijvie-schotel Night : hoe wordt jouw overschotel gemaakt?
Rantje Geplaatst: 1 juni 2012 Geplaatst: 1 juni 2012 Er stond sla ingepland...maar 't is wat anders geworden Ineens had ik peulen, waar ze nu zo snel ineens vandaan kwamen geen idee maar ze waren er.Was niet genoeg om als groenten te eten dus hebben we ook de eerste doperwtjes gegeten Man wat was dat lekker Vroeg me af of je peultjes van de erwten ook kan eten eigenlijk? http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl
Jorieke123 Geplaatst: 2 juni 2012 Auteur Geplaatst: 2 juni 2012 Nee, de peultjes van erwten kan je niet eten. De erwtjes van peulen dan weer wel Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Rantje Geplaatst: 2 juni 2012 Geplaatst: 2 juni 2012 Oké Wel jammer, gooi je best veel weg.Mogen konijn en cavia dat wel eten? De compostbak was er ook blij mee hoor Maar voor het eerst in mijn leven kan ik zeggen: Ik lust doperwten http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl
Jorieke123 Geplaatst: 2 juni 2012 Auteur Geplaatst: 2 juni 2012 Je kunt wel wijn maken van de schillen Maar of dat lekker is, weten we nog niet. In mijn favoriete Engelse (stokoude) serie, 'the good life', drinken ze dat. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Rantje Geplaatst: 2 juni 2012 Geplaatst: 2 juni 2012 Je kunt wel wijn maken van de schillen Als ik straks een alcoholist word is 't jullie schuld Maar ik begrijp dat je dat aan het proberen ben? Wil wel graag weten of 't te drinken is http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl
Jorieke123 Geplaatst: 2 juni 2012 Auteur Geplaatst: 2 juni 2012 Het staat nu nog na te rijpen. Het wordt natuurlijk geen fantastisch wijntje maar we kunnen het altijd nog gebruiken om een varken lekker rustig mee te maken als we 'onderhoud' moeten plegen ofzo Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Indy Geplaatst: 2 juni 2012 Geplaatst: 2 juni 2012 Ik heb pesto,van verse basilicum gemaakt,en een beetje daarvan door de bodem van de pizza gedaan.
appelvrouw Geplaatst: 2 juni 2012 Geplaatst: 2 juni 2012 Ik zit nu een eerste zomerwortel te eten...mmm,binnenkort tijd voor een maaltje groentetuintje( een stoofschotel met varkensvlees en de eerste groentes uit je tuin..inclusief een kropje sla) We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
geedee Geplaatst: 2 juni 2012 Geplaatst: 2 juni 2012 courgette...in blokjes gekruid en gebakken door de pasta
snekermoestuin Geplaatst: 3 juni 2012 Geplaatst: 3 juni 2012 rabarber plaatkoek, volgens een recept uit de zaterdag telegraaf Kijk ook eens op ons blog http://snekermoestuin.blogspot.com/
appelvrouw Geplaatst: 3 juni 2012 Geplaatst: 3 juni 2012 Pluksla met rucola en basilicumtopjes. Salade van gewokte bietenblad met geraspte rauwe biet en bieslook. Spaghetti met gebakken salieblaadjes..zalm met geknipte dille. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Aanbevolen berichten