Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Gisteren salade uit eigen tuin. En wat blaadje sla op de boterham.

Jet, ik lees volgens mij dat jullie met enige regelmaat zalm eten. Vis je dat zelf op of komt dat uit de buurt?

Good things come in small packages

Geplaatst:

Was het maar waar Helly.

Ik heb wel een buurman die ons af en toe een zoetwatervis geeft (kopvoorn/karper/snoek) en een buurman die zelf zalm rookt waar ik wat van krijg.

De rest van de vis komt uit de diepvries van de supermarkt.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Gisteren een raita(Indiaas 'yoghurtmengsel') gemaakt met heel veel koriander en munt.

Morgen pluksla en overmorgen een stamppotje van raapstelen.

Geplaatst:

Hoi Jet,

De raïta is heel gemakkelijk. Je hebt allerlei variaties, een hele lekkere is met gegrilde aubergine (dat is veel meer werk), die met komkommer van gisteren is zo klaar. Hele komkommer raspen. In zeef met zout uit laten lekken. Kom Griekse yoghurt, scheutje citroensap, wat zout, komijn erdoor mengen en heel veel fijngehakte koriander en munt. Kan ook alleen met koriander.

Dan vlak voor je het gaat eten de komkommer toevoegen.

Gegeten met een Indiaas lamsgerecht, tandoori-kip, naan en gebakken gekruide rijst. Als je het recept vh lamsvlees wilt, laat maar even weten. Brouwsel van mezelf.

Groetjes, Monique

Geplaatst:

Het lijkt me heerlijk. Als mijn komkommers het ruim doen ga ik het maken. Het lamsgerecht..graag..ik ben gek op schaap zet je het bij de gerechten?

Geplaatst:

eergisteren andijvie stamppot, gisteren eikenbladsla. goed schoongewassen want er zaten een miljoen luisjes in

Geplaatst:

Aardbeien en kersen vandaag geplukt, dus we hebben lekkere aardbeienjam op de boterham en door de yoghurt gegeten. Ook hebben we aardbei-kersen jam gemaakt.

Geplaatst:
Aardbeien en kersen vandaag geplukt, dus we hebben lekkere aardbeienjam op de boterham en door de yoghurt gegeten. Ook hebben we aardbei-kersen jam gemaakt.

Super, nu al kersen !!!!!!

Meikersen misschien ?

Geplaatst:

Groenteschoteltje met peultjes, broccoli, reepjes eeuwig moes ( is daar al een topic over..hoe je dat klaar moet maken?) ketjap, sojaboontjes en tofu uit de toko..

Geplaatst:

Gebakken aardappels (over van gister) met bleekselderij en peultjes. Alleen dat laatste uit de tuin. Erbij een gebakken visje.

Wat doen jullie met een teveel aan peultjes? Invriezen? Ik ga zo ook wat naar mn moeder en naar mn vriendin brengen. Tezamen met wat sla want dat krijgen we hier ook niet op

Good things come in small packages

Geplaatst:

Super, nu al kersen !!!!!!

Meikersen misschien ?

Ik denk het wel, de boom staat gewoon in de tuin. En ze zijn al lekker!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...