Helly Geplaatst: 4 juni 2012 Geplaatst: 4 juni 2012 Gisteren salade uit eigen tuin. En wat blaadje sla op de boterham. Jet, ik lees volgens mij dat jullie met enige regelmaat zalm eten. Vis je dat zelf op of komt dat uit de buurt? Good things come in small packages
appelvrouw Geplaatst: 4 juni 2012 Geplaatst: 4 juni 2012 Was het maar waar Helly. Ik heb wel een buurman die ons af en toe een zoetwatervis geeft (kopvoorn/karper/snoek) en een buurman die zelf zalm rookt waar ik wat van krijg.De rest van de vis komt uit de diepvries van de supermarkt. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
harmony Geplaatst: 4 juni 2012 Geplaatst: 4 juni 2012 Gisteren een raita(Indiaas 'yoghurtmengsel') gemaakt met heel veel koriander en munt.Morgen pluksla en overmorgen een stamppotje van raapstelen.
appelvrouw Geplaatst: 4 juni 2012 Geplaatst: 4 juni 2012 Ha Monique!Hoe heb je die raita gemaakt, en vooral,waar heb je die bij gegeten? We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Rantje Geplaatst: 4 juni 2012 Geplaatst: 4 juni 2012 Zaterdag de eerste bloemkool gegeten en hij was heerlijk Gister doperwten met wortels en paar peultjes weer. En bloemkoolsoep van het kookwater van de bloemkool. Vandaag staat er andijvie in de planning http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl
harmony Geplaatst: 4 juni 2012 Geplaatst: 4 juni 2012 Hoi Jet,De raïta is heel gemakkelijk. Je hebt allerlei variaties, een hele lekkere is met gegrilde aubergine (dat is veel meer werk), die met komkommer van gisteren is zo klaar. Hele komkommer raspen. In zeef met zout uit laten lekken. Kom Griekse yoghurt, scheutje citroensap, wat zout, komijn erdoor mengen en heel veel fijngehakte koriander en munt. Kan ook alleen met koriander.Dan vlak voor je het gaat eten de komkommer toevoegen. Gegeten met een Indiaas lamsgerecht, tandoori-kip, naan en gebakken gekruide rijst. Als je het recept vh lamsvlees wilt, laat maar even weten. Brouwsel van mezelf. Groetjes, Monique
appelvrouw Geplaatst: 4 juni 2012 Geplaatst: 4 juni 2012 Het lijkt me heerlijk. Als mijn komkommers het ruim doen ga ik het maken. Het lamsgerecht..graag..ik ben gek op schaap zet je het bij de gerechten? We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
KimenDennis Geplaatst: 4 juni 2012 Geplaatst: 4 juni 2012 peterselie en buurmans aardbeien ( die hij toch niet hoeft) geoogst en geproefd
Erwin1964 Geplaatst: 6 juni 2012 Geplaatst: 6 juni 2012 Gisteren raapstelenstamppot met gebakken spekjes en vanavond kropsla
Eva Geplaatst: 6 juni 2012 Geplaatst: 6 juni 2012 eergisteren andijvie stamppot, gisteren eikenbladsla. goed schoongewassen want er zaten een miljoen luisjes in
harmony Geplaatst: 6 juni 2012 Geplaatst: 6 juni 2012 Gisteravond pluksla en rucola, vanavond stamppotje van raapstelen.
Rantje Geplaatst: 6 juni 2012 Geplaatst: 6 juni 2012 Andijvie http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl
KimenDennis Geplaatst: 6 juni 2012 Geplaatst: 6 juni 2012 Aardbeien en kersen vandaag geplukt, dus we hebben lekkere aardbeienjam op de boterham en door de yoghurt gegeten. Ook hebben we aardbei-kersen jam gemaakt.
appelvrouw Geplaatst: 6 juni 2012 Geplaatst: 6 juni 2012 Ow lekker Hier rode ui, rosebelle aardappels, bietjes, radijs en aardbeien. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
jos Geplaatst: 7 juni 2012 Geplaatst: 7 juni 2012 Aardbeien en kersen vandaag geplukt, dus we hebben lekkere aardbeienjam op de boterham en door de yoghurt gegeten. Ook hebben we aardbei-kersen jam gemaakt. Super, nu al kersen !!!!!! Meikersen misschien ?
Jorieke123 Geplaatst: 7 juni 2012 Auteur Geplaatst: 7 juni 2012 Bosaardbeitjes op zelfgebakken brood (van mix en meel die ik op de moestuindag heb gekregen ), 2 kakelverse eieren op brood, en rauwe melk van de koeien van de buurman. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 7 juni 2012 Geplaatst: 7 juni 2012 Groenteschoteltje met peultjes, broccoli, reepjes eeuwig moes ( is daar al een topic over..hoe je dat klaar moet maken?) ketjap, sojaboontjes en tofu uit de toko.. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Helly Geplaatst: 7 juni 2012 Geplaatst: 7 juni 2012 Gebakken aardappels (over van gister) met bleekselderij en peultjes. Alleen dat laatste uit de tuin. Erbij een gebakken visje.Wat doen jullie met een teveel aan peultjes? Invriezen? Ik ga zo ook wat naar mn moeder en naar mn vriendin brengen. Tezamen met wat sla want dat krijgen we hier ook niet op Good things come in small packages
KimenDennis Geplaatst: 7 juni 2012 Geplaatst: 7 juni 2012 Aardbeien en kersen vandaag geplukt, dus we hebben lekkere aardbeienjam op de boterham en door de yoghurt gegeten. Ook hebben we aardbei-kersen jam gemaakt. Super, nu al kersen !!!!!! Meikersen misschien ? Ik denk het wel, de boom staat gewoon in de tuin. En ze zijn al lekker!
Jorieke123 Geplaatst: 7 juni 2012 Auteur Geplaatst: 7 juni 2012 Peultjessoep! Met koriander blad... wat ik niet echt lekker vond. Ik heb ze staan voor het zaad, en volgens het recept moesten er wat blaadjes op/in de soep. Nou.... laat ik de volgende keer lekker weg! En een bakkie sla, en wat broodjes. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
jeanne-heijmans Geplaatst: 7 juni 2012 Geplaatst: 7 juni 2012 sla weer, en die was niet mals, denk toch te lang laten staan, maar ja heb al weg gegeven,en kon niet alles in een keer bereiden,maar was niet lekker, de eerste keer dat iets tegen viel.
geedee Geplaatst: 7 juni 2012 Geplaatst: 7 juni 2012 Vandaag de eerste rijpe framboosjes geplukt....4 stuks
Helly Geplaatst: 8 juni 2012 Geplaatst: 8 juni 2012 Zo Geedee.. krijg je ze wel op? Good things come in small packages
Aanbevolen berichten