Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Morgen neem ik mee naar moeders: Aardappeltjes Frieslander van buurman Frans, sjalotjes, uien, bieslook, kropsla, Roma-sla en Roma-sla-rood, verse knoflook en... haar favoriet....waarschijnlijk de laatste oogst peultjes... (ze heeft al wat meer peultjes-maaltjes gehad hoor... Deels zet ik die ook voor haar... )

Geplaatst:

Courgettesoep met knoflook, rozemarijn, uien en tijm, erbij bruscetta (met tomaat uit de winkel) en stokbroodjes met gerookte zalm...

Geplaatst:

Vanmorgen de eerst boontjes geoogst, en lekker dat ze waren.

Daarbij komkommer in het zuur, uit de kas, ook de eerste.

En aardappels, alleen het stukje vlees en het toetje waren gekocht.

Geplaatst:

Lekker allemaal!

Ik kom toch eens bij jullie allemaal eten, maak ik een rondje Nederland en nodig ik mezelf iedere avond ergens anders uit

Wij eten zo aardappeltjes(Rattes) met in room en verse ui gemarineerde haring. Gestoofde stengels snijbiet met roomboter, peterselie en salie..witte bessen toe

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Wat een heerlijkheden. Ik loop wel met je mee Jet

Vanochtend tuinkers op broodje kaas, vanavond salade van Black Seeded Simpson (mooie grote geribbelde bladeren), een vers gekookt bietje, tuinkers en een O-I kers bloem, en een gesnipperd uitje van de groenteman. Vergezeld van nieuwe aardappeltjes (ook van de groenteman), en een gehaktbal (heb nog geen Jimmy ).

Good things come in small packages

Geplaatst:
Bietjes (gewoon gekookt, heeeeeerlijk zoet ) met sla en gebakken aardappeltjes met spekjes. Nog niet van eigen varken. (maar heb net even gevoeld, en Jimmy is er wel klaar voor )

Ga je hem ook zelf slachten dan? haha

hebben me vader en broer met nog meer hulp ook eens gedaan in brazilië met onze varken Karin.

Dat beest wilde maar niet dood

Geplaatst:

Zullen we dan fietsen Helly?(gaat t wat sneller)

Net nog een lekker clafoutis-je gebakken met witte bessen..mmm

Geplaatst:
Vanavond sla, en het beetje spinazie wat ik heb kunnen oogsten

Was toch lekker Jeanne?

Wij ook sla met tomaat en komkommer en wilde rucola....en gewokt snijbietsteel met courgettes en ui..knoflook

Geplaatst:

Oeeeee dat ziet er echt zalig uit zeg!

Vandaag een gemengde salade met een beetje witte kool, sla, radijs, wortel, komkommer,tomaatjes, uitje, erwtjes, een bietje en een heerlijke dressing.

Eerstelingen aardappels gestoomd, een slavink en een restantje Sugar Snaps die we met het oogsten over het hoofd gezien hadden

Toetje, m'n eigen aardbeitjes

Dus alleen het vlees uit de super en de rest zo uit eigen tuin, 't is net winkelen alleen hoef je niet af te rekenen

Geplaatst:

Ijsklontjes, of mini ijsjes gemaakt van witte bes, aalbes, framboos, aardbei en braam (van mijn tamme braam van vorig jaar wat in de vriezer lag, rest vers geplukt gister)

2 smoothies gemaakt en in 5 ijsblokjesvormpjes gegoten, nu elka dag 2 mini ijsjes uit de tuin

En andijvie, ik heb van 6 kroppen alle buitenste bladeren ervanaf gehaald en geroerbakken als extra aanvulling bij een al bestaande maaltijd.

De wereld biedt genoeg voor ieders behoefte, maar niet voor ieders hebzucht.

Geplaatst:

Jet het was heel lekker,ook al had ik er wel meer van willen eten Het was dit jaar in ieder geval lekkerder als die van vorig jaar. Maar ja de sla erbij was ook lekker met een honing mosterd sausje.

Geplaatst:

selderijsoepje (= kippenfond, porcinibouillonblokje, selderijstengel en wat blad, even met de staafmixerd en dan binden met wat maizena)

+ bietjessalade, stoomaardappeltje om te prakken, varkenshaasje + uitje + knoflook + sju ...voor de gasten

Geplaatst:

Gisteren boterboontjes met worteltjes en een snackkomkommertje uit het vuistje. Vandaag tomaatjes

19 jaar en sinds 9 maanden ambitieuze moestuinier

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...