Geplaatst: 12 juli 201312 j Ik heb nu al bijna een jaar lang zelf geoogste cherry tomaatjes op mijn bureau liggen. Liggen in een donker doosje, welk wel ventilatie heeft. Ze staan er omdat ik wel eens exact wou zien wat ze zouden gaan doen. Bijna een jaar later rotten ze nog altijd niet, wel drogen ze in. Weet iemand waarom ze niet rotten? Ondertussen is dat een vraag die ik me steeds meer afvraag Want als ik een tomaat uit de supermarkt een jaar lang op m'n bureau zou leggen.. Ik denk dat gigantisch ranzig zou worden. Maar waarom met deze tomaatjes niet..? > Planten kopen? Doe het bewust!
Geplaatst: 12 juli 201312 j Zolang het vel intact is, er geen beestjes in zijn gekropen en er geen lucht bij de binnenkant kant komen, droogt een vrucht in en rot niet; net als met mummies......als er lucht bij komt is het zó afgelopen.De precieze reden is hogere natuurkunde....daar waag ik mij niet aan
Geplaatst: 13 juli 201312 j Ik heb toevallig een paar maanden geleden een kunstproject gemaakt over schimmels. De afgelopen 6 maanden heb ik veel schimmels laten groeien op voedsel. Schimmels groeien het beste als ze een voedingsbodem hebben van bv glucose, of in water of melk liggen. Als er geen vocht is droogt het uit en gaat het dus niet schimmelen. Dit is met jouw tomaatje ook gebeurd. Verder heb ik als kunstenaar geen verstand van dit proces, maar proefondervindelijk ontdekt.Op www.krisvanderwerve.nl is mijn schimmelproject te zien.
Geplaatst: 13 juli 201312 j mijn schimmelprojectPrachtig! En gefeliciteerd met je nominering "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.