Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Waarom rot mijn tomaat niet?

Featured Replies

Geplaatst:

Ik heb nu al bijna een jaar lang zelf geoogste cherry tomaatjes op mijn bureau liggen. Liggen in een donker doosje, welk wel ventilatie heeft. Ze staan er omdat ik wel eens exact wou zien wat ze zouden gaan doen. Bijna een jaar later rotten ze nog altijd niet, wel drogen ze in.

Weet iemand waarom ze niet rotten? Ondertussen is dat een vraag die ik me steeds meer afvraag

Want als ik een tomaat uit de supermarkt een jaar lang op m'n bureau zou leggen.. Ik denk dat gigantisch ranzig zou worden. Maar waarom met deze tomaatjes niet..?

Geplaatst:

Zolang het vel intact is, er geen beestjes in zijn gekropen en er geen lucht bij de binnenkant kant komen, droogt een vrucht in en rot niet; net als met mummies......als er lucht bij komt is het zó afgelopen.

De precieze reden is hogere natuurkunde....daar waag ik mij niet aan

Geplaatst:

Ik heb toevallig een paar maanden geleden een kunstproject gemaakt over schimmels. De afgelopen 6 maanden heb ik veel schimmels laten groeien op voedsel. Schimmels groeien het beste als ze een voedingsbodem hebben van bv glucose, of in water of melk liggen. Als er geen vocht is droogt het uit en gaat het dus niet schimmelen. Dit is met jouw tomaatje ook gebeurd.

Verder heb ik als kunstenaar geen verstand van dit proces, maar proefondervindelijk ontdekt.

Op www.krisvanderwerve.nl is mijn schimmelproject te zien.

Geplaatst:
mijn schimmelproject

Prachtig! En gefeliciteerd met je nominering

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.