Augustinno Posted July 16, 2010 Share Posted July 16, 2010 Hoe bestrijd ik de Groene Sprinkhaan bij mijn Bonenplanten? Al de bladeren worden gaten in gevreten.augustinno Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erik Posted July 17, 2010 Share Posted July 17, 2010 Dat komt niet vaak voor in NL, sprinkhanen die grote schade aan je planten veroorzaken. Weet je heel zeker dat het sprinkhanen zijn en geen slakken / rupsen. Dat een sprinkhaan op de plant zit hoeft nog niet meteen te betekenen dat deze alle schade heeft veroorzaakt. Kun je misschien een foto plaatsen van de gaten in de bladeren of zelf de boven en onderkant van het blad goed nalopen? Ik kan je geen advies geven over hoe je ze kunt bestrijden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorg Posted July 21, 2010 Share Posted July 21, 2010 Augustino, Weet je al wat het was en wat heb je er aangedaan? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Augustinno Posted July 26, 2010 Author Share Posted July 26, 2010 Hallo ik denk dat probleem is opgelost de slakken hadden huisgehouden ook op andere planten en bierpotjes bij gezet en elke dag vangst word nu wat minder Bedankt voor de tips .Dus t lag niet aan de Sprinkhaan die ik had gevangen. Bedankt Augustinno Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts