Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Wat wel en niet na de uien of maakt dat niet uit

gertjan28

Recommended Posts

Enige waar ikzelf rekening mee houd (en dat geldt ook voor wortelen en prei!) is dat je er vanzalfsprekend geen nieuwe uien, wortelen of prei op zet. Als de uien/prei/wortelvlieg de plek namelijk al gevonden heeft OF de geur ervan vrijkomt bij het oogsten, snij je jezelf in de vingers door daar opnieuw een dergelijk gewas te plaatsen.

Daarnaast, everything goes!

@spike. Wat zet jij dan na de uien ? Of heb je ervaringstips daarvoor ? Google zal best het een en ander daarover zeggen, en teelt-sites weet ook iedereen wel te vinden; kunnen we dit forum wel opdoeken

hallo Bit,

uien groeien bij mij niet zo goed dus die koop ik in de winkel en ja ik weet het het is het plezier wat je van het zelf kweken beleeft.

Maar als ik na veel moeite nog minder opbrengst heb dan dat het zaad mij kost .

Dan zoek ik iets wat het wel goed bij mij doet en waar ik wel plezier aan beleef en wat ik nog lekker vind ook.

voor na de uien :

Dat kunnen tunnisbloemen zijn grote gele bloemen.

Mooi om na te kijken en voor vogels heel interessant om het zaad uit de zaaddoosjes te halen in het wild of in de voiliere.

maar ook sla en andijvie