gertjan28 Posted July 18, 2013 Share Posted July 18, 2013 Hallo, Weten jullie wat je na de uien op de plek kan neerzetten?We hebben ze eruit gehaald want we wouden niet te grote uien krijgen... Groetjes Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sovreze Posted July 18, 2013 Share Posted July 18, 2013 Enige waar ikzelf rekening mee houd (en dat geldt ook voor wortelen en prei!) is dat je er vanzalfsprekend geen nieuwe uien, wortelen of prei op zet. Als de uien/prei/wortelvlieg de plek namelijk al gevonden heeft OF de geur ervan vrijkomt bij het oogsten, snij je jezelf in de vingers door daar opnieuw een dergelijk gewas te plaatsen. Daarnaast, everything goes! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Itoero Posted July 18, 2013 Share Posted July 18, 2013 Radijsjes Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted July 18, 2013 Share Posted July 18, 2013 Zelf zet ik nu mn uien-vak vol met winterspullen , in dit geval alleen koolachtigen ( wel bijmesten ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FoodPlanting Posted July 19, 2013 Share Posted July 19, 2013 Hier staan er nu ook koolen op de plek van de uien en wortels! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
spike Posted July 19, 2013 Share Posted July 19, 2013 zie site van de boerenbond-welkoop.nl of haal de gratis folder in de winkel. (kweek magazine) met daarin :teeltwisselinggoedeburen etc uitleg over moestuin en de zaden die ze verkopen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted July 19, 2013 Share Posted July 19, 2013 @spike. Wat zet jij dan na de uien ? Of heb je ervaringstips daarvoor ? Google zal best het een en ander daarover zeggen, en teelt-sites weet ook iedereen wel te vinden; kunnen we dit forum wel opdoeken Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
spike Posted July 19, 2013 Share Posted July 19, 2013 hallo Bit, uien groeien bij mij niet zo goed dus die koop ik in de winkel en ja ik weet het het is het plezier wat je van het zelf kweken beleeft.Maar als ik na veel moeite nog minder opbrengst heb dan dat het zaad mij kost .Dan zoek ik iets wat het wel goed bij mij doet en waar ik wel plezier aan beleef en wat ik nog lekker vind ook. voor na de uien :Dat kunnen tunnisbloemen zijn grote gele bloemen. Mooi om na te kijken en voor vogels heel interessant om het zaad uit de zaaddoosjes te halen in het wild of in de voiliere. maar ook sla en andijvie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts