kokosnoot Geplaatst: 21 juli 2013 Geplaatst: 21 juli 2013 Op aanraden van een vriendin heb ik in het voorjaar tomatenzaadjes gezaaid en de planten staan nu in potten/bakken op het balkon.De planten zijn zo rond de 90 cm. hoog. De dieven heb ik uit de plant gehaald. Regelmatig geef ik water, niet te veel en het overtollige water kan uit de potten lopen. Er zitten echter nog geen bloemen aan de tomatenplanten. Hoe lang kan dat nog duren?Kan ik de plant 'helpen' zodat er sneller bloemen aan komen? Want zonder bloemen geen tomaten. Ik ben een beginner op (moes)tuingebied.Op het balkon staan verder nog: courgetteplanten, goudsbloemen, cosmos, sla en diverse soorten snijbloemen en zomerbloeiers. Quote
speets Geplaatst: 21 juli 2013 Geplaatst: 21 juli 2013 Ik ben bang dat je niet helemaal begrepen hebt wat 'dieven' zijn Daarmee worden de zijuitlopers bedoeld: nieuwe groeischeuten vanuit de bladoksels.Het punt is dat ook de bloemtrosjes, waar later de tomaten aan komen, aan de stam groeien.Misschien heb je iets teveel eraf gehaald? Laat alles eerst maar eens wat groter worden tot je het onderscheid bloem-zijscheut goed kunt zien.Succes! Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
kokosnoot Geplaatst: 21 juli 2013 Auteur Geplaatst: 21 juli 2013 Alles was uit de bladoksels groeide (was nog maar 2 keer gebeurd) heb ik eerst groter laten groeien om te zien of het bloemen werden of alleen een extra stengel.Ik denk dat ik de bloemen er dus nog niet afgehaald heb. Quote
Bit Geplaatst: 21 juli 2013 Geplaatst: 21 juli 2013 Dan wel de vanzelfsprekende vraag : 1: waar mest je mee ? 2: in welke maat pot staat ie 3: hoeveel licht / zon krijgt ie ( uur per dag ) En wat meestal heel verhelderend is: een foto ? Quote
speets Geplaatst: 21 juli 2013 Geplaatst: 21 juli 2013 O gelukkig, dan komen ze nog wel denk ik. Als ze tenminste voldoende zon krijgen, dat hebben tomaten nodig. Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
richard38 Geplaatst: 23 juli 2013 Geplaatst: 23 juli 2013 Ik heb een tijdje geleden een zelf water gevende plantenbak gemaakt en die staan hier op de vensterbank, de tomaten hangen er al in. http://eetbaarbalkon.wordpress.com/category/zelf-water-gevende-plantenbak/ Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.