Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

2e oogst tuinbonen?


warmoezenier

Aanbevolen berichten

Vandaag wou ik mijn tuinboonplanten ('Vroege Brede Witkiem') afvoeren, ze hebben na de oogst door tijdgebrek nog enkele weken gestaan. Nu zag ik dat er onderaan de plant in die tijd aan alle planten vrij veel nieuwe stengels waren verschenen, ongeveer 25 cm hoog en vol bloemen. Ik heb geen idee of dit door de weersomstandigheden tijdens de groei komt en of het vaker voorkomt. Nu vroeg ik mij af of het zin heeft om de planten (misschien met inkorten van de oude stengels?) te laten staan om een tweede oogst te krijgen. Heeft iemand daar ervaring mee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai warmoezenier,

 

een aantal jaren terug las ik ergens (ben vergeten waar) dat je, als je na de oogst de planten niet verwijderd maar laag afknipt, nog een tweede oogst van dezelfde planten kunt krijgen.

 

Vorig jaar heb ik het geprobeerd, maar dat leverde niks op. Dit jaar heeft een enkele plant hetzelfde als de jouwe: takken onderaan die bloemen krijgen. Ik heb de planten dus maar afgeknipt, maar de nieuwe takken laten staan. Je weet tenslotte maar nooit

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...