Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Featured Replies

Geplaatst:

Hallo allemaal.

Bij deze wil ik mij even voorstellen.

Ik ben Eveline 45 jaar, moeder van twee volwassen jongens.

Mijn huishouden word aan gevuld door Max de Mechelse herder(8) en Bart de Border collie(10). Verder lopen er op dit moment drie katten rond, twee weken geleden is een van mijn siamesen verdwenen. Dan heb ik twee ras angora konijnen (rammen) en een kruising angora (voedster) en een dwerg konijntje. Een zeven tal kippen 4 kriel cochins, 1 mengelmoes en 2 ex legbatterij kippen die ik geadopteerd heb en op heb mogen halen op 2e paasdag bij koffietijd. In huis hebben we nog een slang en twee baardagamen, maar die zijn van mijn oudste zoon. Ik had een volkstuin maar deze heb ik vorig jaar opgezegd, ik zat dar soms dagen achter een en vond dit niet eerlijk naar de dieren thuis, dus de tuin maar op geven. Thuis heb ik ruim honderd vierkante meter tuin en hier doe ik u alles in, zaaien planten oogsten. In de volle grond maar ook in potten pannen, alles waar grond in kan. Maar niet alleen in de breedte maar ook in de hoogte.

Zo voorlopig is dit even genoeg de rest vertellen we wel via de forum topics.

Eveline ....

Geplaatst:

Welkom en wat een dieren zeg Gezellige drukte lijkt me wel. Een mooie oogst.

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Geplaatst:

Welkom Eveline, nog zo'n dierenvriendin!

Het klinkt of je toch aardig uit de voeten kunt in je eigen tuin! En je wordt vanzelf creatief met ruimte als je wat minder hebt dan eerst. Veel plezier!!

Marijke.

Door een klein beetje zon kun je veel regen vergeten.

Geplaatst:

Welkom !

Geplaatst:
  • Auteur

Dank juliie allen, ja mijn beestenboel is aan het uitdunnen hoor , we hadden veel meer.

Maar door emigratie plannen kom er niets meer bij, ik wil met zo min mogelijk dieren over en heb geduld want dit gebeurd niet van de een op de andere dag. Maar als het zover is gaat wel alles wat nog leef wel mee, we laten niets en niemand achter

Geplaatst:

Welkom & veel plezier hier

• 1 maand later ...
Geplaatst:
Dank juliie allen, ja mijn beestenboel is aan het uitdunnen hoor , we hadden veel meer.

Maar door emigratie plannen kom er niets meer bij, ik wil met zo min mogelijk dieren over en heb geduld want dit gebeurd niet van de een op de andere dag. Maar als het zover is gaat wel alles wat nog leef wel mee, we laten niets en niemand achter

Waarheen ben je van plan om te emigreren ???

Leef je leven dag voor dag.

https://www.facebook.com/conny.coomans

Geplaatst:
  • Auteur

Ik wil Nederland uit, klink miss raar. Liefst naar Scandinavië, maar heb helaas reuma en die winters draaien mij de nek om, dus gaan we zuidelijker.

Spanje trek mij niet, dus word het Frankrijk in de buurt van Bordeaux heb daar een vriendin wonen, komen ook mijn Siamezen vandaan.

Kan ook zo naar Engeland vertrekken heb daar ook familie, maar het leven daar is heel erg duur.

Maar kan mijn beroep overal uitvoeren, heb ook zweminstructeurs papieren, jaren les gegeven bij de dordtse reddings brigade, en heb sportmasseur gedaan er is met een van deze opleidingen vast wel iets te vinden.

Maar we zullen zien waar het schip strand, wil nu nog niet weg over een jaar of vijf, mijn oudste zoon wil miss nog een opleiding van 4 jaar volgen, en ik wil wachten tot mijn honden er niet meer zijn, klinkt hard maar ze zijn 10 en 8, en de eerst volgende hond word toch weer een rottweiler, en die wil ik dan in het land zelf kopen.

Ben me aan het voor bereiden wil niet voor verrassingen komen te staan, al hoewel je hier toch niet onder uit komt, maar in ieder geval wil ik goed voor bereid zijn.

Eind van de maand ga ik naar de emigratie beurs daar kan ik....hoop ik, nog wat wijzer te worden.

Geplaatst:

Hallo, wij zijn ook geëmigreerd naar Frankrijk. Ben ook pas nieuw hier.

Marijke.

Mijn naam is Marijke, maar de Fransen noemen mij Marieke.

Geplaatst:
  • Auteur

Ja het is leuk hier, leuk dat niet iedereen in Nederland woont.

Geplaatst:
Ik wil Nederland uit, klink miss raar. Liefst naar Scandinavië, maar heb helaas reuma en die winters draaien mij de nek om, dus gaan we zuidelijker.

Spanje trek mij niet, dus word het Frankrijk in de buurt van Bordeaux heb daar een vriendin wonen, komen ook mijn Siamezen vandaan.

Kan ook zo naar Engeland vertrekken heb daar ook familie, maar het leven daar is heel erg duur.

Maar kan mijn beroep overal uitvoeren, heb ook zweminstructeurs papieren, jaren les gegeven bij de dordtse reddings brigade, en heb sportmasseur gedaan er is met een van deze opleidingen vast wel iets te vinden.

Maar we zullen zien waar het schip strand, wil nu nog niet weg over een jaar of vijf, mijn oudste zoon wil miss nog een opleiding van 4 jaar volgen, en ik wil wachten tot mijn honden er niet meer zijn, klinkt hard maar ze zijn 10 en 8, en de eerst volgende hond word toch weer een rottweiler, en die wil ik dan in het land zelf kopen.

Ben me aan het voor bereiden wil niet voor verrassingen komen te staan, al hoewel je hier toch niet onder uit komt, maar in ieder geval wil ik goed voor bereid zijn.

Eind van de maand ga ik naar de emigratie beurs daar kan ik....hoop ik, nog wat wijzer te worden.

Hoi Eveline,

hou er rekening mee dat in Frankrijk niet alle rashonden worden geaccepteerd. Sommige staan op de zwarte lijst, misschien wordt het moeilijk om in Frankrijk een Rottweiler te vinden. Ook iets om rekening me te houden, helaas...

Marijke.

Door een klein beetje zon kun je veel regen vergeten.

Geplaatst:
  • Auteur

Ja ik weet het wat betreft bepaalde ras honden, kan van uit nederland een mee nemen alleen het papier werk neem al veel tijd en geld in beslag. En rottweiler kan alleen met stamboom mee.

Ik ging elk jaar naar de Ardèche en nam onze rottweiler altijd mee op vakantie, nooit last mee gehad en heel veel bekijks, heleboel mensen hadden nog nooit dit ras gezien .

En de camping eigenaar (schoondochter was een kennis van ons) wilde haar heeeeeel erg graag hebben ieder dag kwam die even aan op zijn fietsje, alleen voor haar. Maar deed haar echt niet weg hoor aan niemand deed met haar Flyball, en voor een rottweiler was zij super snel.

Maar we zien wel wie weet wat ik op mijn pad tegen kom, daar hebben ze ook asiels en daar zal er heus wel een of twee tussen zitten die met mij mee willen

• 2 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.