Jump to content

Kustlijn

kustlijn

Recommended Posts

Ik ben Kustlijn, 44 jaar oud, en woon sinds kort in Duitsland, in de deelstaat Hessen.

Hiervoor woonde ik in de kop van Noord-Holland.

Ik woon nu bij mijn Duitse verloofde, wier tuinhobby op mij aan het overslaan is.

Met dien verstande, ik vind planten "lief" als ik ze kan eten.

Ze moeten kortom iets eetbaars voortbrengen.

Mijn stappen in de tuin zijn pril.

Ik probeer vooral bijzondere groenten/vruchten te kweken.

Zoals bijvoorbeeld de kanibaal tomaat, tomaten die precies op citroenen lijken en kouseband.

De planten staan her en der tussen de planten van mijn verloofde (ik wil/kan/mag haar tuin natuurlijk niet overnemen) en in een drietal plantenbakken op het balkon.

Onze nieuwe habitat :

https://youtu.be/BapOVa6jPgg

Zittauer Gebirge ( Natur, Wandern, Entspannung, Ruhe )

Welkom kustlijn.

Je gaat bloemen ook wel "lief" vinden, dat is gewoon een kwestie van tijd Het begint met een afrikaantje bij de tomaten of de aardappelen en eindigt bij het snoeien van de rozen van je verloofde

Bloemen die eetbaar zijn komen er bij mij ook nog wel in. De rest van de bloemen vind ik stukken minder interessant Daar vergeet ik ook altijd de namen van, van groente en fruit nooit

Kom 15 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem!

www.moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/

Veldvarkens.nl En: Veldvarkens-facebook

Kijk eens aan, ik heb een medestander in Jorieke123.

Ja eetbare bloemen, maar Orchideeen willen ook nog wel.

En wat te denken van doorgeschoten groenten?

We lieten dit jaar de rabarber doorschieten, dat gaf een mooi gezicht.

Hoewel de bloemen, mijn inziens niet mooi zijn, gaf zo`n grote gebroken witte pluim toch een mooi gezicht.

Onze nieuwe habitat :

https://youtu.be/BapOVa6jPgg

Zittauer Gebirge ( Natur, Wandern, Entspannung, Ruhe )

Prachtig ja! Ik doe ook niet al te moeilijk over doorgeschoten groente. De bloemen van rucola zijn mooi EN lekker, en de peultjes die na de bloemen aan radijsjes komen, zijn lekkerder dan de radijsjes zelf. En er komen er veel aan 1 radijsje! Meer opbrengst dus

Er zaten hier 3 tuinkerszaadjes tussen sla-zaadjes uit een gemengd zakje, de plant wordt enorm! De blaadjes zijn wel vrij klein, dus echt lekker plukken gaat niet. In de saladespinner (om de sla droog te draaien) vliegen ze door de spijltjes

Ik heb ze door laten schieten, en er kwamen onzettend veel kleine witte bloempjes aan. De planten hangen nu te drogen. Hopelijk een boel zaadjes om de hele winter tuinkers uit de vensterbank te eten.

Om die reden knip ik de bloemen ook niet uit de basilicum, en heb ik een boel mosterdplanten gezaaid. Met die zakken vol zaadjes komen wij vitamine-rijk de winter door!