Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik ben Kustlijn, 44 jaar oud, en woon sinds kort in Duitsland, in de deelstaat Hessen.

Hiervoor woonde ik in de kop van Noord-Holland.

Ik woon nu bij mijn Duitse verloofde, wier tuinhobby op mij aan het overslaan is.

Met dien verstande, ik vind planten "lief" als ik ze kan eten.

Ze moeten kortom iets eetbaars voortbrengen.

Mijn stappen in de tuin zijn pril.

Ik probeer vooral bijzondere groenten/vruchten te kweken.

Zoals bijvoorbeeld de kanibaal tomaat, tomaten die precies op citroenen lijken en kouseband.

De planten staan her en der tussen de planten van mijn verloofde (ik wil/kan/mag haar tuin natuurlijk niet overnemen) en in een drietal plantenbakken op het balkon.

Onze nieuwe habitat :

https://youtu.be/BapOVa6jPgg

Zittauer Gebirge ( Natur, Wandern, Entspannung, Ruhe )

Geplaatst:

Welkom kustlijn.

Je gaat bloemen ook wel "lief" vinden, dat is gewoon een kwestie van tijd Het begint met een afrikaantje bij de tomaten of de aardappelen en eindigt bij het snoeien van de rozen van je verloofde

Geplaatst:

Kijk eens aan, ik heb een medestander in Jorieke123.

Ja eetbare bloemen, maar Orchideeen willen ook nog wel.

En wat te denken van doorgeschoten groenten?

We lieten dit jaar de rabarber doorschieten, dat gaf een mooi gezicht.

Hoewel de bloemen, mijn inziens niet mooi zijn, gaf zo`n grote gebroken witte pluim toch een mooi gezicht.

Onze nieuwe habitat :

https://youtu.be/BapOVa6jPgg

Zittauer Gebirge ( Natur, Wandern, Entspannung, Ruhe )

Geplaatst:

Bloemen van de prei zijn ook mooi en trekken veel bijen aan. Las ergens ook over tuinkers, gewoon door laten groeien in een pot en plukken zoals pluksla. Nog niet geprobeerd.

Geplaatst:

Er zaten hier 3 tuinkerszaadjes tussen sla-zaadjes uit een gemengd zakje, de plant wordt enorm! De blaadjes zijn wel vrij klein, dus echt lekker plukken gaat niet. In de saladespinner (om de sla droog te draaien) vliegen ze door de spijltjes

Ik heb ze door laten schieten, en er kwamen onzettend veel kleine witte bloempjes aan. De planten hangen nu te drogen. Hopelijk een boel zaadjes om de hele winter tuinkers uit de vensterbank te eten.

Om die reden knip ik de bloemen ook niet uit de basilicum, en heb ik een boel mosterdplanten gezaaid. Met die zakken vol zaadjes komen wij vitamine-rijk de winter door!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...