Geplaatst: 4 augustus 201312 j Op m'n pepers in de serre zitten witte bladluizen.Eerst zaten ze op 1 plant.Ik heb dan Bio-Pyretrex gebruikt (nu een week geleden) en sindsdien is het aantal bladluizen verduizenvoudigd en zitten ze op bijna alle pepers in de serre.De tomaten en meloenen laten ze met rust.Wat kan ik doen?Opnieuw Bio-pyretytrex? Dat heeft het precies verergerd.Er ziujn veel blaadjeqs die nat/vettig aanvoelen. Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!
Geplaatst: 4 augustus 201312 j Het middel Bio-Pyretrex ken ik niet , dus daar blijf ik vanaf daar iets over te zeggen. Maar.Ongeacht welk middel je ook inzet tegen luis. Er zijn er velen die werken. En toch lijkt het niet te werken.Hoe komt dit ? Je dood met een middeltje je luizen. Ze gaan ook echt dood ( kan je checken ) Maar. Je dood de eitjes er niet mee.Luizen zijn super vruchtbaar. Als jij je luizen dood, hebben ze al vele vele eitjes gelegd. Die komen dezelfde dag nog uit bv, en de dag er op leggen ze alweer nieuwe eitjes. Als het ware he ? Bij de bestrijding van luizen gaat het er om , dat je die cyclus weet te doorbreken. 5x om de 3 dagen spuiten. Het mag ook vaker. Dan is er niks meer over. Niet eerder stoppen. Maar je hebt na 2x al een hoop resultaat. Wacht je in je interval van 3 dagen langer dan 4 dagen , heeft het geheel geen zin.
Geplaatst: 4 augustus 201312 j Auteur ok,Ik lees dat je koffiedik kan gebruiken, klopt dat?Dan giet ik dat over m'n pepers.Dat is meteen wat extra bemesting Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!
Geplaatst: 11 augustus 201312 j Milieuvriendelijke bestrijding met oorwurmen. "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Geplaatst: 11 augustus 201312 j Met paprika's en pepers zijn die oorwormen niet zo'n heel verstandige keuze Die 'huizen' graag in de holle paprika's (pepers heb ik er nog geen last van gehad) en vreten ze dus aan.
Geplaatst: 11 augustus 201312 j "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.