petje72 Posted August 6, 2013 Share Posted August 6, 2013 Dit jaar voor eerst zelf zaadjes opgekweekt en een beginnersfout gemaakt... ik heb niet bijgehouden wat welk zaadje was... volgend jaar ga ik dit dus beter bijhouden. Nu heb ik dus een joekel van een peper aan mijn plant hangen. Ik heb volgens mij (weet het niet 100% zeker) groene en rode pepers gezaaid en weet dus niet welk soort dit is. Hij wordt maar groter en groter maar verkleurd totaal niet. Hebben jullie een idee? of nu gewoon plukken en proeven? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vuur Posted August 7, 2013 Share Posted August 7, 2013 Het lijkt op de punt-paprika's die ik vorig jaar in tuin had (van supermarkt-zaadjes). voor een peper lijkt-ie wel érg groot. Heb je enig idee welke zaadjes je zou kunnen hebben gezaaid? Valt daar nog achter te komen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
petje72 Posted August 7, 2013 Author Share Posted August 7, 2013 Het lijkt op de punt-paprika's die ik vorig jaar in tuin had (van supermarkt-zaadjes). voor een peper lijkt-ie wel érg groot. Heb je enig idee welke zaadjes je zou kunnen hebben gezaaid? Valt daar nog achter te komen? Nu je het zegt... inderdaad, dat zou wel eens kunnen kloppen dat het een puntpaprika is. Pepers worden niet zo groot en de structuur van de vrucht lijkt ook meer op die van een paprika dan van een peper (die zijn toch wat gladder van de buitenkant? en natuurlijk kleiner). Bedankt voor de tip ! en ik zal een fotootje plaatsen van het eindresultaat Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts