Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Toekomstig moestuintje in Limburg


Cara

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal!

 

Tijdens een bezoekje aan de moestuin van een vriendin (dit voorjaar begonnen) genoot ik met volle teugen van mijn peuter-van-bijna-vier die zich aan het verwonderen was over de worteltjes en komkommers. Bij mij begon het ook weer een beetje te kriebelen toen. Vroeger heb ik wel wat gezaaid en geoogst uit bloembakken bij mijn studentenhuis, maar sinds we een eigen huis en tuin hebben is het er eigenlijk nooit meer van gekomen.

 

Ik heb manlief eens lief aangekeken en gevraagd of een van de coniferen achter in de tuin om mocht, die stond op zo'n onlogische plaats. Inmiddels is de top eruit en zijn de takken eraf (wat scheelt dat veel licht!) maar de hoofdspil moet nog de gond uit. Wel hebben we al wat rucola, pluksla en peultjes/erwtjes gezaaid in bakken, en wat radijsjes en worteltjes in de pas aangelegde bloembak langs het tuinpad.

 

Toen wij dit huis kochten had het een 'onderhoudsarme' tuin, terrasje/grasveld/groot terras en achterin een magnolia en conifeer. We hebben dat aangekleed met potten en zijn nu langzaam bezig om het een en ander naar onze smaak te maken. We houden allebei meer van in de tuin zitten dan in de tuin werken, dus het onderhoudsvrije zal wel zo blijven. Maar in ieder geval komt er een moestuinhoekje bij, en in de potten en bak die we nu hebben staat nog het een en ander aan fruit.

 

Omdat ik geen zin heb om een flinke conifeerstomp uit te gaan graven komt er straks een verhoogd bed, waarschijnlijk type 'makkelije moestuin', dat lijkt me ook het handigste met mijn zoontje.

 

Als we wat vorderingen maken zal ik wel een seizoenstopicje aanmaken, als er iemand tenminste interesse heeft in wat foto's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Cara, welkom!

 

Foto's zijn altijd leuk en je eigen seizoen-pagina wordt echt wel gelezen door deze of gene. Ik probeer ze allemaal te lezen, ik vind het heel leuk om te zien wie waarmee bezig is en hoe het allemaal gaat. En de reacties zijn vaak leuk en leerzaam...

En soms is het gewoon lekker om vieze handen te krijgen en je uit te leven op ongewenste planten enzo.... en dan ook nog eens die heerlijke producten uit eigen tuin! Over een tijdje wil je alleen nog maar meer!

succes en heel veel plezier!

 

Marijke.

Door een klein beetje zon kun je veel regen vergeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...