Christine Geplaatst: 23 maart 2011 Geplaatst: 23 maart 2011 Sinds anderhalf jaar wonen we in een flatje met aan de voorkant een klein balkonnetje en aan de achterkant een wat groter balkon. Aangezien we midden in de zomer er kwamen te wonen en een hoop moesten verven enz. heb ik toen niet veel aan het balkon gedaan. Eigenlijk zag het er heel opgeruimd uit, als ik het zo terug zie. Het enigste wat ik daar heb staan is een frambozenplant, aardbeien, een druivenplant en wat bloembolletjes. Ik kon zelfs nog zitten op het balkon De aardbeienplanten hebben we later helaas weggedaan omdat er allemaal vliegen op af kwamen, ook zaten er heel veel wormpjes in de aarde. Later in dat jaar is het ergens mis gegaan, en is de boel een beetje uit de hand gelopen Op deze foto is de collectie is uitgebreid met een appelboom, perenboom, vijgenplant en komkommer. De komkommer heeft het uiteindelijk niet gered want die heb ik per ongeluk verzopen. In de plastic potjes op de grond zitten tomatenplantjes en in het plasticen kasje paprika's, en ja....veel te veel gezaaid natuurlijk waardoor je ineens met een oerwoud aan paprika en tomatenplanten zit. Na vorig jaar dus wat aangeklooid te hebben besloot ik het dit jaar anders aan te pakken. Bij Vreekens heb ik een bak van 100 bij 50 cm gekocht, daar heb ik een onderkant met wieltjes voor gemaakt zodat ik em nog kan verplaatsen als dat nodig is. Verder heb ik van alles maar 1 zaadje gezaaid, zodat ik niet weer een overschot aan planten heb.
jasmin Geplaatst: 23 maart 2011 Geplaatst: 23 maart 2011 Je bent wel grappig... een 'normaal' mens begint met viooltjes en geraniums... jij begint met appelbomen op je balkon... http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
Helly Geplaatst: 23 maart 2011 Geplaatst: 23 maart 2011 En voor je t weet staat alles vol door t moestuinvirus Good things come in small packages
Christine Geplaatst: 23 maart 2011 Auteur Geplaatst: 23 maart 2011 Je bent wel grappig... een 'normaal' mens begint met viooltjes en geraniums... jij begint met appelbomen op je balkon... Ik heb alleen een tuin gehad tot ik een jaar of 12 was, daarna alleen maar in flatjes gewoond. En altijd zoiets gehad van, jammer dat we geen tuin hebben dan konden we een appelboom neerzetten. Maar gelukkig hoef je dus helemaal geen tuin te hebben voor appelbomen
Christine Geplaatst: 23 maart 2011 Auteur Geplaatst: 23 maart 2011 Dit is dus de bak met zelf gemaakte onderkant. In het midden zit nog een plank omdat de zak er anders doorheen zakt, er zit namelijk geen onderkant in de bak. En eindelijk na lang wachten kon de bak gevuld worden. De bak netjes in vakken verdeeld Achteraan komen tomatenplanten en vooraan heb ik sla, radijsjes en worteltjes met knoflook gezaaid. Ik heb nog 1 vakje over; daar komt waarschijnlijk komkommer. Zo ziet het er nu ongeveer uit, ik heb nog meer boompjes maar die passen niet meer op de foto helaas. Wat ik nu heb staan is een appel, peer, pruim en abrikozen boom, druivenpant, gele en rode framboos en wat kruiden. Aan de voorkant heb ik nog Cranberry's en een vijgenplant staan. Binnen ben ik nu nog tomaat en paprika aan het kweken, meer hier over volgt!!
Christine Geplaatst: 26 maart 2011 Auteur Geplaatst: 26 maart 2011 Goed nieuws en slecht nieuws; het slechte nieuws is dat er een hoop kleine vliegjes op mn balkon zitten. Vooral bij de druivenplant, vandaag een middeltje voor gekocht. Het goede nieuws; de appelboom en perenboom krijgen al hun eerste bloesem. De eerste appelbloesem: De eerste perenbloesem: Hopelijk valt dit jaar de bloesem er niet na een tijdje vanaf
Christine Geplaatst: 26 maart 2011 Auteur Geplaatst: 26 maart 2011 Mooie foto's!Dank je, nog een uit de hand gelopen hobby
Christine Geplaatst: 27 maart 2011 Auteur Geplaatst: 27 maart 2011 Vandaag is de eerste perenbloesem knop opengegaan, daar moest natuurlijk gelijk een foto van gemaakt worden De appelbloesems zitten nog steeds in de knop.
dennislp Geplaatst: 27 maart 2011 Geplaatst: 27 maart 2011 mooie foto's! hier nog geen bloesem; s zichtbaar, wel blaadjes die nu zichtbaar worden. Zodra hier bloesem zichtbaar is begint mijn mini-hobby denk ook weer iets actiever te worden , maar nu nog te veel huiswerk > Planten kopen? Doe het bewust!
Essie28 Geplaatst: 29 maart 2011 Geplaatst: 29 maart 2011 Wat een prachtige foto's zeg! Hier komen de eerste blaadjes aan de appelboom. bloesem weet ik niet of er komt. Ik heb het boompje vorig jaar pas gekocht.
Christine Geplaatst: 29 maart 2011 Auteur Geplaatst: 29 maart 2011 Wat een prachtige foto's zeg! Hier komen de eerste blaadjes aan de appelboom. bloesem weet ik niet of er komt. Ik heb het boompje vorig jaar pas gekocht. Zou best kunnen hoor dat ze bloesem krijgen, ik heb die van mij ook vorig gekocht.
Christine Geplaatst: 10 april 2011 Auteur Geplaatst: 10 april 2011 Alweer een tijdje geleden, dus hier weer even een update. Alles is eindelijk weer een beetje aan het groeien en bloeien. De radijsjes en de sla groeit goed en de uitjes laten ook al hun koppies laten zien, het wachten is alleen nog op de worteltjes. Het perenboompje is zijn bloesemblaadjes verloren. Het appelboompje zit nog barstensvol met bloesem, maar laat hier en daar ook al een bloesemblaadje vallen De zaailingen beginnen ook eindelijk een beetje te groeien. De voorste rij zijn verschillende soorten tomaten waaronder een paar zeldzame; Guernsey Island (een groenrood gestreepte tomaat) German orange strawberry (een oranje aardbeivormige tomaat) Polar baby wil als enigste niet ontkiemen , Tigerella (een geelrood gestreepte tomaat) en dan nog de Peche Juane met lichtgele harige schil. Op de middelste rij hebben we dan tomaat gardeners delight, ronde kleine komkommer Crystal Lemon en 2x een kleine siererwt. De achterste rij bestaat uit Paprika Purple Beauty(begint nu eindelijk een beetje te groeien), peper Ring of fire ( eerste zaailing dood gegaan, opnieuw gezaaid) en dan nog roze banaan en meloenpeer, die laten voorlopig nog even op zich wachten ben ik bang.
Helly Geplaatst: 11 april 2011 Geplaatst: 11 april 2011 Je hebt wel hele aparte groente zaailingen staan. Roze banaan... nooit van gehoord! Good things come in small packages
Christine Geplaatst: 11 april 2011 Auteur Geplaatst: 11 april 2011 Roze banaan... nooit van gehoord! officieel het het Musa Velutina. Vond ik vorig jaar bij de intratuin, is wel erg lastig hoor om zelf op te kweken. Het kan wel een half jaar duren voor ze willen ontkiemen. Was me vorig jaar gelukt, maar hij heeft het helaas niet gered.
Christine Geplaatst: 15 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 15 augustus 2011 Vandaag maar weer eens een update-je hier neerzetten. Op dit moment ziet mn balkon er een beetje ''ontploft'' uit De tomatenplanten kwamen een beetje laat op gang dit jaar, maar zijn enorm gegroeid, en de tomaten zelf beginnen nu ook eindelijk te groeien. Ik had een hoop soorten gezaaid maar er zijn dr uiteindelijk ''maar'' 3 soorten van opgekomen, Tigerilla, Guernsey Island en German Orange Strawberry. Laatst genoemde blijft wel een beetje achter bij de rest overigens. Nog geen tijgerstrepen te zien helaas, nog even geduld. Verder hebben we zo af en toe al wat mogen snoepen van de aardbeitjes, appeltjes en pruimen. En zoals iedereen hier waarschijnlijk wel weet, smaakte alles veeelen malen beter dan die supermarkt troep. Appeltjes groeien lekker door. De grootste van allemaal Ook de druiven groeien goed, al beginnen sommige trossen een beetje bruinig eruit te zien. Deze ziet er gelukkig nog goed uit
Kruidje Geplaatst: 15 augustus 2011 Geplaatst: 15 augustus 2011 Gaaf! Zo leuk op je balkon. Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu
Christine Geplaatst: 15 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 15 augustus 2011 Ik kan helaas niet totaal in mn eigen onderhoud voorzien, maar tis best leuk dat je op zo'n kleine ruimte best veel kwijt kan.
Aanbevolen berichten