joke81 Geplaatst: 24 maart 2011 Geplaatst: 24 maart 2011 situatie:aan het eind van onze tuin hebben we ons kippenperk, 5 kippen. Die kippenren grenst aan de achterkant aan twee andere tuinen van studentenkotten, waar in totaal ongeveer 40 mensen wonen (tzijn niet allemaal studenten) de kippen eten veel liever groenteafval, ipv graanmengeling. je zou ze eens moeten zien vliegen op die restjes spaghetti, gekookte patatjes of slamaar zo veel keukenafval hebben wij niet, met ons gezinnetje idee:ik maak in ons kippenren een ronde met gaas, waar alle keukenafval in kan, (breed gaas, zodat de kippen eraan kunnen). dichtgenoeg bij de achterste draad van hun ren (zodat ze er van die andere tuinen aan kunnen)ik maak blaadjes, waarop ik mij voorstel, en vraag of ze hun keukenafval willen 'afstaan' (waar ik dan ook duidelijk op stel, wat wel, wat niet)en steek die blaadjes in al die brievenbussen wat denken jullie, goed idee of niet?? Quote
Helly Geplaatst: 24 maart 2011 Geplaatst: 24 maart 2011 Ik zou zeggen, gewoon aanbellen en je verhaaltje doen. Dat komt denk ik beter aan.Als je een onpersoonlijk briefje in de bus gooit wil dat nog niet altijd zeggen dat ze het lezen. Maak een praatje en t wordt al gauw persoonlijker en dan willen ze je denk ik wel helpen. En idd goed erbij zeggen wat wel en wat niet kan, want die studenten eten nogal makkelijk Misschien helpt t ook wel als je ze een paar eieren belooft. Quote Good things come in small packages
Jorieke123 Geplaatst: 24 maart 2011 Geplaatst: 24 maart 2011 En je moet natuurlijk oppassen dat het niet teveel ophoopt. Dan trek je van allerlei ongedierte aan met je patat en spagetti Maar het is wel een goed idee. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
joke81 Geplaatst: 24 maart 2011 Auteur Geplaatst: 24 maart 2011 tja, dan moet ik een veertigtal keer aanbellen... Quote
Jorieke123 Geplaatst: 24 maart 2011 Geplaatst: 24 maart 2011 Probeer er eerst eens 10. Dan kan je een beetje zien of je wel echt het voer van 40 mensen nodig hebt. Wij krijgen van 2 stellen elke week hun afval voor de varkens, en dat is soms al aardig wat! Zeker voor een paar kipjes. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Koert Geplaatst: 24 maart 2011 Geplaatst: 24 maart 2011 Ik denk dat Helly's tactiek wel een goede is, even langs gaan, en de mensen persoonlijk aanspreken. Je kunt dan kijken wie er interesse hebben en daar gelijk afspraken mee maken, hou je ook een beetje overzicht qua hoeveelheid en wat. Denk dat je beter af bent met een paar mensen dan met een hele flat, dan heb je wat meer controle er over en hou je ook zoals jorieke zegt het ophopen/grote hoeveelheden in eens, wat meer in de hand. Ben een beetje bang dat het gros van de studenten het niet zo nauw nemen en de hele biobak er neer donderen! Quote Even a broken clock is right twice a day
Koert Geplaatst: 24 maart 2011 Geplaatst: 24 maart 2011 Jorieke, waarom ben je mij iedere keer weer te snel af? Wat eet jij als ontbijt? Quote Even a broken clock is right twice a day
Jorieke123 Geplaatst: 24 maart 2011 Geplaatst: 24 maart 2011 Choco cornflakes!!!!!!! Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Koert Geplaatst: 24 maart 2011 Geplaatst: 24 maart 2011 Met geitenmelk? Quote Even a broken clock is right twice a day
joke81 Geplaatst: 24 maart 2011 Auteur Geplaatst: 24 maart 2011 dank u voor jullie reactiesheb daarjuist ook eens gesproken met iemand, die die studentenkotten kent...hij zegt dat er daar 'raar' volk tussen zit, en dat ik niet ga moeten verschieten als ze daar binnenkort àl hun vuil storten, da's nu ook weer niet de bedoelinghier aan de overkant, is er een blok, met drie studio's, 3 werkende koppels, vriendelijke mensen, die we wel wat meer kennenanders vraag ik het eerst aan hun?zij kunnen wel niet aan onze tuin, maar ik zou kunnen een plastieken bak ( met goed afsluitbaar deksel) in hun bergingskot zetten (daar kan ik zelf bij, want we huren daar zelf een garage) is dat al wat beter doenbaar? Quote
Helly Geplaatst: 24 maart 2011 Geplaatst: 24 maart 2011 Ik denk dat t een betere optie is! Je moet geen restjes hebben van 'raar' volk. Wie weet roken ze jointjes en gooien ze die ook bij t GFT. Krijg je onderstaande kippies van En wat Koert zegt, ze nemen t niet zo nauw met de regeltjes voor een paar kippetjes. Quote Good things come in small packages
Koert Geplaatst: 24 maart 2011 Geplaatst: 24 maart 2011 Denk dat dat een betere optie is Joke, helemaal als je zelf de emmers op kan halen, weet je precies hoeveel en wat je ze geeft.Ik denk ook dat de meeste mensen wel blij zullen zijn op zo manier een deel van hun afval kwijt te raken. Quote Even a broken clock is right twice a day
hansm Geplaatst: 24 maart 2011 Geplaatst: 24 maart 2011 Nah ik vindt het niks, beetje overschot van aardappel geef ik ook weleens maar kippen horen nu eenmaal keurig hunlegmeel te eten, dat is compleetvoer speciaal voor hun behoefte samengesteld om ze gezond te houden , daarnaast kun je hun groenvoer geven maar de rest van keukenafval is helemaal niet geschikt als hoofdvoer voor een kip, hooguit als wat bijvoer maar dan nog.Is je bedoeling gratis eten voor de kippen of denk je ze een plezier ermee te doen ?Wat een kip graag lust hoeft niet perse gezond voor het dier te zijn. Quote Players only love you when they're playing.
Jorieke123 Geplaatst: 24 maart 2011 Geplaatst: 24 maart 2011 Een varken kan dat al beter hebben Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Koert Geplaatst: 24 maart 2011 Geplaatst: 24 maart 2011 Een varken kan dat al beter hebben Dat valt ook vies tegen, mijn pens begint al behoorlijk overdadig te worden! Quote Even a broken clock is right twice a day
joke81 Geplaatst: 24 maart 2011 Auteur Geplaatst: 24 maart 2011 ik weet ook wel dat ze nog altijd legvoer gaan nodig hebbenmaar ze eten veel liever sla, wortelgroen, gekookte aardappelen, tomaten,...je moet hen eens zien, hoe ze daar op vliegenik veronderstel dat ze zelf wel gaan eten wat goed voor hun is, de rest composteert dan welok, legvoer daar zit alles in, dat kan ik wel begrijpenmaar mijn gevoel zegt dat ze toch liever verse groenten en fruit afval etenals je de kippen laat kiezen (de onze toch), gaan ze eerst de sla en dergelijke gaan eten, en dan nog wat legvoer dus als het lukt, ga ik hoogstens wat minder legvoer moeten gooien(het gebeurt zelf nu al, dat het legvoer gewoon blijft liggen, de bosduiven en andere vogels van de buurt, zijn dan blij natuurlijk Quote
Sandra Geplaatst: 24 maart 2011 Geplaatst: 24 maart 2011 ik weet ook wel dat ze nog altijd legvoer gaan nodig hebbenmaar ze eten veel liever sla, wortelgroen, gekookte aardappelen, tomaten,...je moet hen eens zien, hoe ze daar op vliegenik veronderstel dat ze zelf wel gaan eten wat goed voor hun is, de rest composteert dan welok, legvoer daar zit alles in, dat kan ik wel begrijpenmaar mijn gevoel zegt dat ze toch liever verse groenten en fruit afval etenals je de kippen laat kiezen (de onze toch), gaan ze eerst de sla en dergelijke gaan eten, en dan nog wat legvoer dus als het lukt, ga ik hoogstens wat minder legvoer moeten gooien(het gebeurt zelf nu al, dat het legvoer gewoon blijft liggen, de bosduiven en andere vogels van de buurt, zijn dan blij natuurlijk In tegenstelling tot de mens kan een kip niet echt een grens stellen aan eten, daarnaast is het zo dat een teveel aan groenvoer een darmverstopping kan veroorzaken maar ook dat de legproductie stil komt te liggen ivm vervetting. Een kip doe je het grootste plezier met een keer in de week wat groenvoer en dan ook nog met zo min mogelijk zout erin verwerkt daarnaast heeft een kip voldoende aan zijn granen en hoofdvoer en wat hij zelf nog opscharrelt. Quote groetjes Sandra
hansm Geplaatst: 24 maart 2011 Geplaatst: 24 maart 2011 Nuja iedereen doet het anders mijn kippen krijgen twee x per dag een berg groenvoer en dat doe ik al jaren nooit geen probleem mee gehad en ze zijn gezond leggen eieren strak in de veren dus ik vindt groenvoer niet verkeerd, heb je ze los dan pikken ze ook de hele dag groen.Je hebt trouwens speciale en heel lekkere eieren die ze graseieren noemen omdat die veel gras krijgen. Je waarschuwing van geen zout vindt ik wel een goede dat is niet goed voor veel dieren, en dat echt mensen eten zoals bv pasta of andere gerechtenvoor vervetting zorgt geloof ik ook. Joke mischien is het handig dat je paardebloem en gras voor ze plukt, dat doe ik ook en knip dat even fijn en dat lusten ze graag en kost je dan geen geld terwijl hun veel plezier van hebben. Quote Players only love you when they're playing.
joke81 Geplaatst: 26 maart 2011 Auteur Geplaatst: 26 maart 2011 gezoute gerechten, ok, dat begrijp ikdeegwaren, ivm vervetting ok, dat begrijp ik ookmaar groenafval, dat kan toch geen kwaad? bijvoorbeeld als ik naar de markt ga, vraag ik altijd of ze groen van wortel overhebben (veel mensen vragen om dat eraf te doen), zo heb ik altijd een zak wortelgroen extra 1 appartement heeft al toegezegd Quote
joke81 Geplaatst: 1 april 2011 Auteur Geplaatst: 1 april 2011 2 appartementen hebben toegezegd(was mijn man wel niet zo blij mee, hij zei; 'we moeten iemand anders z'n vuiligheid niet hebben')maar de kippen zijn blij!het lukt dus goed Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.