Geplaatst: 14 augustus 201312 j Deze morgen bezoek gekregen van een grote specht, had hem, of haar, eerder deze week al eens gezien op de berk maar nu was die aan het fourageren op het gazon. De foto(s zijn wat wazig want ik heb ze moeten nemen van achter het vliegengaas.Mochten er nu nog eens een koppeltje mussen te zien zijn dan ware ik gelukkig. Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Geplaatst: 14 augustus 201312 j mag ik vragen waar een specht goed voor is op het gebied van Moestuinen?
Geplaatst: 14 augustus 201312 j Als decoratie denk ik, haha ze zijn erg mooi en ze houden ongedierte weg die ze veel uit bomen weg eten
Geplaatst: 14 augustus 201312 j Auteur mag ik vragen waar een specht goed voor is op het gebied van Moestuinen?Beste, ik denk dat ge beter moet beseffen dat alles in de natuur samenhangt.De vogels zijn zeer nuttig, ook al vreten ze soms iets op dat we voor onszelf wilden, egoïsten die we zijn. Zoals Heleen 1963 zegt, ze eten veel insecten uit de bomen, ook uit de fruitbomen.Persoonlijk ben ik blij met dat bezoek. Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Geplaatst: 14 augustus 201312 j Mooi hoor, ik ben dol op mijn bezoekers, en mussen zat, hier tijdens eten van mijn raamhanger gevuld met van alles: Er is altijd een koppeltje dat nestelt in de achterkant van mijn satellietontvanger ) En hier mijn roodkontje, vooral in de winter zie ik hem vaak en in de zomer hoor ik hem meer ) MVG Danuta MVG Danuta
Geplaatst: 14 augustus 201312 j mag ik vragen waar een specht goed voor is op het gebied van Moestuinen? Schoonheid heeft ook nut.....alle dieren, organismen hebben een functie, dat wij niet alle functies waarderen is ons probleem....in een moestuin zijn eigenlijk alle dieren nuttig maar wegens onze manier van tuinieren vaak vinden wij ze lastig Spechten halen veel insecten die lastig kunnen worden uit de fruitbomen bvb.........en al deden ze dat niet dan nog zie ik ze graag komen ) MVG Danuta MVG Danuta
Geplaatst: 14 augustus 201312 j ze houden ongedierte weg die ze veel uit bomen weg etenMaar deze specht niet zozeer: zo te zien is dit een Groene specht. Een jonkie, vandaar dat hij nog niet op kleur is Groene spechten fourageren vaak op de grond, in weilanden en gras, waar ze mieren e.a. insecten wegpikken.Voor de bomen heb je de bonte en zwarte spechten nodig Leuk hoor, zo'n vogel in je tuin! een koppeltje mussenDie kun je lokken door voer te strooien. Maar dan moet je het wel elke dag doen, anders vergeten ze het weer; zijn een beetje dom Mensen die kippen hebben, hebben bijna altijd ook mussen, die op het kippenvoer afkomen. "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Geplaatst: 14 augustus 201312 j Auteur Driekwart van het jaar geef ik de vogels eten maar nog nooit een mus gezien en in de andere tuinen ook niet.Aan de zuidelijke kant van de E40 dan weer wel maar dat is wel 200 meter van bij ons.Zelfs met de vinken kwamen er geen mussen en er zaten toch gemiddeld 20 à 30 vinken elke dag, de andere vogels zien dat ook en komen dan ook eten, maar geen mussen te bespeuren, jammer. Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Geplaatst: 14 augustus 201312 j Driekwart van het jaar geef ik de vogels eten maar nog nooit een mus gezien en in de andere tuinen ook niet.Aan de zuidelijke kant van de E40 dan weer wel maar dat is wel 200 meter van bij ons.Zelfs met de vinken kwamen er geen mussen en er zaten toch gemiddeld 20 à 30 vinken elke dag, de andere vogels zien dat ook en komen dan ook eten, maar geen mussen te bespeuren, jammer. Leuk hoor!Ik vind vinken geweldig! Wat doe jij als voer? Halve rijstkorrels of vogelvoer? nadeel is toch wel dat vogelvoer zoveel onkruid geeft. Ik word hier overladen met vogels, zit in Amersfoort, soms hele speciale vanaf de veluwe die even komen loeren.
Geplaatst: 15 augustus 201312 j Auteur Ik geef altijd zaad voor wilde vogels en alles wordt altijd opgegeten.Tijdens de sneeuwperiodes geef ik tot driemaal daags eten en ik let er op dat er steeds wel een beetje voer op de tafel ligt. Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Geplaatst: 15 augustus 201312 j nadeel is toch wel dat vogelvoer zoveel onkruid geeft.Je kunt dat voorkomen door het zaad heel even (afgedekt!) in de magnetron te zetten. "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Geplaatst: 15 augustus 201312 j Auteur Buiten twee zonnebloemen en een tiental roggeplantjes heb ik er geen onkruid van, alles werd netjes opgegeten.Niet vergeten dat de vinken véél liever op de grond fourageren dan op een plankje, daarmee pikken ze elk op de grond gevallen zaadje op.En dan zijn er ook nog de winterkoninkjes die o zo graag onder de kolen zitten en van daaruit ook alles zien wat op de grond gevallen is.Vorige winter heb ik dertig kilo zaad gevoederd. En er veel plezier aan beleefd ook. Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Geplaatst: 15 augustus 201312 j nadeel is toch wel dat vogelvoer zoveel onkruid geeft.Je kunt dat voorkomen door het zaad heel even (afgedekt!) in de magnetron te zetten. Bedankt, goede tip!!
Geplaatst: 15 augustus 201312 j En er veel plezier aan beleefd ook. Het mooiste vind ik die merels die ons in de gaten houden en naar binnen gluren in de slaapkamer om te zien of we al wakker zijn. Dan weten ze dat er voer aan komt Ik had hier een tijdje een jonge merel die bedelgeluidjes maakte voor het keukenraam en daarbij met zijn vlerkjes fladderde...En de mussen houden de merels weer in de gaten: als die naar de voederplank vliegen is dat voor hen het sein 'veilig'.Wel heb ik maatregelen genomen tegen de houtduiven. Die vreten in 1 keer alles op waar de kleinere vogeltjes een dag mee doen. Dan puilt die hele krop uit en ze brengen ook nog hun jongen mee Je hebt gelijk: ik moet ook op de grond strooien voor de vinken en de heggemussen; dat was ik vergeten "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.