Kassiopei Posted August 14, 2013 Share Posted August 14, 2013 Al even heeft m'n framboos veel gaatjes het blad, en ik heb nog steeds geen beestje kunnen ontdekken.Ik kreeg ook een paar stekjes van een gele framboos, en het duurde niet lang, of die had het ook.Wat kan het zijn? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stan Posted August 14, 2013 Share Posted August 14, 2013 Ik heb het vermoeden rupsjes aan de vraatsporen te zien. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kassiopei Posted August 14, 2013 Author Share Posted August 14, 2013 Dankjewel, ik zal nog eens kijken of ik ze kan vinden.Vond inmiddels ook ergens een plaatje met groene mini-rupsjes op framboos.Wegvangen is dan lastig. Meer dan de helft van het blad heeft het nu.Kan dat gevolgen hebben voor volgend jaar?(Ze zijn allebei dit jaar geplant, en nog niet in bloei geweest) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stan Posted August 14, 2013 Share Posted August 14, 2013 Kan dat gevolgen hebben voor volgend jaar?(Ze zijn allebei dit jaar geplant, en nog niet in bloei geweest)Rupsen vraat heeft geen gevolgen voor het volgende jaar. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kassiopei Posted August 14, 2013 Author Share Posted August 14, 2013 Gelukkig, dankjewel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smirke Posted October 6, 2023 Share Posted October 6, 2023 Hallo ik heb het ook van die kleine gaatjes op de bladeren van mijn 1e jaars framboos, maar kan ik dit niet met iets bestrijden dan ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted October 6, 2023 Share Posted October 6, 2023 Kan de behangersbij zijn, niks aan (te )doen https://www.kad.nl/kennisbank/dierplagen/bijen-en-hommels/behangersbij/ Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts