Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Lamsvlees-verkoop op de moestuinforumdag.


Jorieke123

Aanbevolen berichten

De 5 lammetjes die we dit voorjaar (rond 23 februari) hebben gehaald bij een schaapskooi, zijn ondertussen geen dartelende lammetjes meer. Ze heten officieel nog wel 'lam' (zodra ze 1 jaar zijn, heten het schapen), maar ze zijn hard gegroeid!

 

1 van de lammetjes gaat vandaag naar de slager, en ligt dit weekend op de BBQ (groot feest van een vriend van ons, die hier dagen heeft gewerkt in ruil voor vlees )

 

We houden er in ieder geval 2 om volgend jaar weer lammetjes te hebben, dus er moeten/mogen er nog 2 naar de slacht. We gaan samen met de slager kijken wat er zoal van te snijden valt, en dan wil ik graag wat pakketjes samenstellen. Er zijn wat forumleden die aangaven dat ze daar wel interesse in hebben, dus op de moestuinforumdag kan dat worden opgehaald.

Het grootste gedeelte van het vlees en bot is voor onze honden, maar de mooiste stukken zijn voor jullie We hebben dus geen tientallen kilo's, maar wel wat leuke porties denk ik zo.

 

Mocht er iemand erg graag gehakt willen, dan kan hij/zij dat aangeven, maar we doen het er in 1e instantie niet bij. Dat lusten onze honden wel, we kunnen die arme drommels niet alles afpakken

 

Ook dit vlees verpakken we in sealen we vacuüm in stevig plastic. En het is dan ingevroren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Donderdag is het zo ver, dan gaat ... (geen naam...) naar de slager. Het was mijn favoriete lammetje, zo klein en rustig. Jammer dat het een rammetje is, en hij toch wel aardig stoer is uitgegroeid

 

Veel vlees zal er niet van af komen, zo'n lammetje is wel even wat anders dan een varken haha.

 

Zijn vacht (plus huid) is nog te koop, zie de vraag&aanbod-hoek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, het vlees ziet er mooi uit, ik ga zo aan de slag met verpakken. De slager heeft geholpen met snijden, en er is toch wat gehakt gemalen. Mocht iemand daar nog interesse in hebben? Als onderdeel van het pakketje dat ik samenstel?

Ik had de stukjes vlees liever heel gelaten voor onze honden (waar het lammetje eigenlijk voor was bedoeld ) maar het spul was al vermalen tot gehakt voor ik er erg in had. Tja...

Bij geen interesse maak ik gewoon een prakje voor de honden met rijst, dan hebben ze er toch wel weer een paar lekkere maaltjes aan. Die arme drommels moeten ook eten he?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Komt in orde! Ik heb nog wat moois, voor de snelle beslisser ( ) 2 mooie dikke stukken schenkel, samen verpakt, zo'n 420 gram. Dus maar 1 verpakking.

 

De koteletjes zijn mini, maar ik verpak ze wel per 2, want zoveel zijn het er niet haha. Er is ook vrij weinig (2 verpakkingen van zo'n 240 gram per verpakking) schoudervlees, zonder bot. Dus als iemand daar echt op had gerekend? Dan mag hij/zij dat nu aangeven.

 

Verder liggen er nog 2 'racks', 1 van 840 en 1 van 880 gram. Ik kan ze eventueel ook doormidden doen.

 

En er zijn nekschijven (met bot), 3 verpakkingen (met 2 stuks in elke verpakking), waar ook niet iedereen wat van kan krijgen. Ze zijn ook vrij zwaar (zo'n 280 gram per verpakking), dus dan is een kilootje zo gevuld. Dat is dan ook zonde, omdat je (als je 1 kilo besteld) liever meerdere verschillende dingen proeft neem ik aan.

Liefhebbers mogen er om roepen, anders verdeel ik het in de mix-pakketjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...