Jorg Geplaatst: 30 december 2013 Geplaatst: 30 december 2013 We gaan hier verder met het topic: Wat heb je vandaag in de tuin gedaan? Ik kon niet echt hier een topic voor bedenken behalve het moestuinblog..dat loopt in deze tijd van het jaar niet zo geweldig Dus bij deze: wat heb je vandaag in de tuin gedaan? Voorgaande deel:https://www.moestuinforum.nl/wat-heb-je-vandaag-in-de-tuin-gedaan-t7206.html (2012-2013)
Bit Geplaatst: 3 januari 2014 Geplaatst: 3 januari 2014 Vandaag verder gegaan met grote onkruid schoonmaak op de tuin. Kruipen kruipen , schillenmesje in de hand, snoeischaartje. De bleekselderij blijkt gewoon frisse nieuwe scheuten te maken. De gewone kruiden : selderij en peterselie maken nog volop nieuw blad. De salie staat er maar zielig bij, bij mij ( staan veels te nat ). De Delphiniums zijn hele klompen aan het worden. Kijken of ik van de week wat ga scheuren, of vroege stekken nemen. Heb vanmiddag 3 korte bedden schoon gekregen. Rond 4 ging het gieten. De rode bessen nu gesnoeid: middellang ( op 3 a 4 knoppen ), wat forse takken uit de struiken gesnoeid en dus een hoop stekken gemaakt: bundeltjes met naam in het zand gekuild tot over 2 maanden.
Itoero Geplaatst: 3 januari 2014 Geplaatst: 3 januari 2014 Ik ben naar de knoflook gaan kijken. Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!
appelvrouw Geplaatst: 3 januari 2014 Geplaatst: 3 januari 2014 Nog meer hazelaars kort geknipt..dat alles voor de zon op de moestuin. Ook een klimroos aangepakt..ik wist niet zo goed hoe die te snoeien, maar de roos groeit voor de deur, door de dakgoot heen, en dienst als slaapplek voor heggenmussen. Die breken heel veel kleine takjes in de roos af. De takken die door de dakgoot groeiden afgeknipt en het dode waar ik bij kon weg gesnoeid. Genoten van de eenden in de beek.Veel snoeimateriaal verzameld om plantenstandaards mee te vlechten. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
jokat Geplaatst: 3 januari 2014 Geplaatst: 3 januari 2014 Over het algemeen snoei je klimrozen door enkel de dode takken er uit te halen. Rest klein beetje inkorten in de lengte. De zijtakjes mag je op 1 of 2 oogjes snoeien, zo doe ik het. Als je een klimroos in de lengte te veel inkort wordt het meer een struik, en haal je geen klimroos meer uit in de toekomst.
thea Geplaatst: 3 januari 2014 Geplaatst: 3 januari 2014 Roos net zo snoeien als een druif. http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
Bit Geplaatst: 4 januari 2014 Geplaatst: 4 januari 2014 Hhahahha Thea En hoe snoei je een druif dan ?? als een roos !! Vandaag weer verder gekropen. Weer 2 bedden schoon. De Taroplant , in kuip , ingegraven op de tuin onder een dikke rulle heuvel champost en met plastic afgedekt tegen het vocht. We krijgen toch nog winter zeggen ze, dus wat dingen in voorbereiding alvast. De kas verder opgeruimd en een aantal zaken vast mee naar huis. Die gaan het in de koude kas niet redden.Druiven gesnoeid.
thea Geplaatst: 4 januari 2014 Geplaatst: 4 januari 2014 @Bit ha ha dacht dat @Jet wel wist hoe een druif moet snoeien? Manlief gespit div mtr moestuin.Ik rode spruit koppen en spruitjes geplukt. http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
Bit Geplaatst: 5 januari 2014 Geplaatst: 5 januari 2014 Vandaag een lange dag op de tuin, wel lekker met het zonnetje, later werd het toch koud. Verder gekropen: nog 2 bedden schoon. waaronder een delphiniumbed, wat ónder de kleine slakken zat. Die vreten zich met dit weer nog rond. Potjes op z'n kop met slakkenkorrels gezet.Een vlinder gezien vanmiddag: een kleine vos.Nieuwe deklaag rond de echte bosbessen gelegd. Wat rozen gesnoeid. wat zaailingen van de Oregano gered bij het wieden.
Kibas Geplaatst: 5 januari 2014 Geplaatst: 5 januari 2014 Ik heb vandaag niet veel op de tuin gedaan. Ik ben 2,5 uur geweest, maar heb slechts met moeite aardpeer kunnen oogsten. Na 2 weken afwezigheid door vakantie kwamen er allemaal mensen een praatje maken. Heel gezellig natuurlijk, maar veel gedaan.....nou nee. Maar dat geeft niet. Het zonnetje was heerlijk en ik heb er weer van genoten om buiten te zijn en op de tuin te zijn.
RobO Geplaatst: 6 januari 2014 Geplaatst: 6 januari 2014 koffie en handjes met de manneopgeruimd, compost aangevuld, vaste planten afgestoken en verplant, alles ff geschoffeldme verwonderd over de lekkage: het water kan alleen door een dik dicht onlek zeil naar binnen lopen
Guus D Geplaatst: 6 januari 2014 Geplaatst: 6 januari 2014 Vandaag de tuin winter klaar gemaakt, 3 kwartiertjes en het was gefixt. Voor En na En nu nog bezig met kerstboompjes oppotten Omdat het kan.
appelvrouw Geplaatst: 6 januari 2014 Geplaatst: 6 januari 2014 Maak ook eens een foto van de kerstboompjes Guus? Zijn dat de boompjes van 2 jaar geleden? Ik heb de kweepeer weer mooi "laag" gesnoeid en verder dood hout lopen knippen. Door alle regen kan ik nog steeds niet werken in de moestuin...ik ga graag met de grenilette aan de gang, maar de tuin is een natte bende..( nu regent het weer) We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Guus D Geplaatst: 7 januari 2014 Geplaatst: 7 januari 2014 Jaa dat zijn de boompjes van 2 jaar geleden, zal vanmiddag wel eens wat foto's maken, die zet ik wel in het kerstbomen topic. Omdat het kan.
Maarten Geplaatst: 7 januari 2014 Geplaatst: 7 januari 2014 Blad opgeruimd, andijvie geoogst, foto's gemaakt(zie update) en geschoffeld.
thea Geplaatst: 7 januari 2014 Geplaatst: 7 januari 2014 begonnen met druiven snoei http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
loes Geplaatst: 7 januari 2014 Geplaatst: 7 januari 2014 gisteren de druif drastisch gesnoeid. daar komen mooie dikke takken vanaf die mn vriend gaat drogen voor het terrarium. vandaag bezig met de schuttingdeur.eindelijk een normale deur ipv een halfhoog hekje en een hoop geloer.hopen dat het nog een tijd dit weer blijft, dan schieten we mooi op met de achtertuin
Bit Geplaatst: 7 januari 2014 Geplaatst: 7 januari 2014 Net een paar kruiwagens wit zand de tuin op gekruit ( gekruid , gekruijt ) Voor mijn stek-potten plek en ziekenboeg. Lekker dik zandbed onder de potten ) Slakkenkorrels vernieuwd op de bedden delphiniums. Het ligt er bezaaid met kleine dode slakken. Was er net op tijd bij van de week dus met dat strooien.
thea Geplaatst: 7 januari 2014 Geplaatst: 7 januari 2014 marebessen gepost op de wilg/pruim/kastane.laatste tomaatjes geplukt uit de kas.en de plant gekortwiekt en in de serre gezet voor nieuwe stekken. en nog en druif gesnoeid, http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
SuusP Geplaatst: 7 januari 2014 Geplaatst: 7 januari 2014 Takken van mijn snoeiwerk eindelijk eens verder opgeruimd. Paar verdwaalde aardbeienplantjes snel nog geplant voor de vorst (alsnog?) intreedt. Stuk van het pad ontdaan van hoopjes grond en onkruid, flink de bezem er over gehaald. Onkruid getrokken uit de tuin en me verbaasd over dat die hoeveelheid erg meeviel. Dat mulchen lijkt te werken, zelfs het zevenblad viel me reuze mee Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017
Tania Geplaatst: 7 januari 2014 Geplaatst: 7 januari 2014 Ben helaas sinds de kerst niet meer bij m'n plantjes geweest, dus het is voornamelijk verwijderen van dode plantjes. Bij velen een kwestie van 'volgend seizoen weer proberen'. Sowieso heb ik momenteel het probleem dat ik moet gaan verhuizen, omdat het anti-kraak pand waarin ik woonde is verkocht. Dus heb nog geen flauw idee waar ik nu terecht kom
prettig gestoord Geplaatst: 8 januari 2014 Geplaatst: 8 januari 2014 Beetje onkruid gewied op de perken die niet onder water stonden, verschillende soorten pluksla in de kas gezaaid en wat stengeluien erbij gezet. Verder een paar kruiwagens mest opgehaald voor de composthoop. Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!
RobO Geplaatst: 8 januari 2014 Geplaatst: 8 januari 2014 onkruid gekruid (@Bit)oude takken gebundeld voor de versnippermasjienspinazie en veldsla gezaaid
Bit Geplaatst: 8 januari 2014 Geplaatst: 8 januari 2014 Vandaag weer gekropen. Onkruid van de bedden knoflook: Verder het bed Dahlia's dik gemulcht, wat bedden afgemaakt met schoonmaken en mulchen.
appelvrouw Geplaatst: 8 januari 2014 Geplaatst: 8 januari 2014 Sjonge Bit wat ziet dat er netjes uit! Ik heb in de kas gezaaid: raapstelen, sla St. Antoine, spinazie, sla Grenoble, postelein.Ook heb de de kas lekker opgeruimd, en alle planten nagekeken op slakken(1) en dode & beschimmelde blaadjes.Rucola die ik binnen als kiemgroente had er ook maar bijgezet..ik zal wel zien of dat overleefd. # klimrozen gesnoeid met dank aan Jokat. Groot vuur gemaakt om de afgesnoeide rozentakken + veel ander klein snoeisel op te stoken. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Aanbevolen berichten