Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Op de MTFD in april a.s. zijn de volgende workshops dan wel demonstratie's

- werking Grelinette, zo'n brede spitvork/woelvork (?). Indien Lie dat wil en Jorieke een stukje land heeft waar dat kan

en mag

- paddenstoelen klonen/kweken basis. Wel graag even op geven als je dat nog niet hebt gedaan.

- snel broodjes bakken van spelt doen we o.a. bij/na de paddenstoelenworkshop(en kan een ieder die niet aan de

workshop mee doet ook proeven).

- meer een aanschouwend kringgesprek van dan een workshop babbelen over je compost door o.a. Weknow.

Ben je nieuw in het moestuinen en je wil even over je composthoop babbelen geef dat dan hier even aan en neem

dan ook een zakje eigencompost mee naar de MTFD om over te kunnen babbelen

aangepast door Gast

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Geplaatst:

Hoi Stan,

Ondanks al je moeite heb ik paddenstoelen kweken nog lang niet onder de knie. Mag ik nog eens meedoen met die workshop?

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Geplaatst:

@Gemma, op de MTFD j.l. ben ik geloof ik de hele middag met de workshops in de weer geweest. Een vaste tijd was er toen ook niet maar, ik geef gewoon de workshop als er genoeg leden zijn en desnoods 2 of 3 keer. En wie dat dan nog heeft gemist krijg dan een op een uitleg. Ook heb ik met Thea een ovb afspraak dat ik op de NMTD ook de workshop kom geven dus je kan altijd aanhaken(al is het in Groningen).

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Geplaatst:

Geedee, ik heb je op de lijst gezet. Enkel denk ik er over om het gelijk met de paddenstoelen te doen(laten doen). I.v.m. de beperkte tijd anders om nog een ieder te kunnen spreken.

Geplaatst:

Stan ik zou ook graag de workshop paddenstoelen volgen, zou je mij er bij willen zetten?

Je zou maar een èèndags vlieg zijn en je dag niet hebben.....

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Ik wil ook graag meedoen bij de paddenstoelen.

Eventueel kan ik iets in dat compostgesprek (of individueel) over mijn ervaringen met de 18-dagen compost (Berkeley-Methode) vertellen. Waarschijnlijk hoofdzakelijk interessant voor degenen die grote composthopen kunnen maken omdat je telkens minimaal 1m3 materiaal nodig hebt.

Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu

Geplaatst:

Kruidje, ik ben (waarschijnlijk) verder niet zo geïnteresseerd in compost maken..dat gaat me prima af, maar dit wil ik dan wel weer graag horen: 18-dagen compost (Berkeley-Methode) misschien kunnen we dat losmaken van het verdere compost kring gesprek...

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Voor jouw is denk ik de "kippen-traktor on steroids" nog beter geschikt http://permaculturenews.org/2014/03/14/building-chicken-tractor-steroids/ Voor het volledige video moet je registreren en dan blijven ze je 3 weken lang uitnodigen voor de cursus die eind van de maand begint. De video's zijn wel de moeite waard en de cursus is maar een keer per jaar dus het aanmelden heeft geen grote negatieve consequenties.

Over de 18 dagen compost wil ik je best bijpraten (en ook anderen)

Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu

Geplaatst:

Kruidje dat lijkt me bijna een verplicht onderdeel van het compost kringgesprek

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...