Stan Geplaatst: 28 februari 2014 Geplaatst: 28 februari 2014 (aangepast) Op de MTFD in april a.s. zijn de volgende workshops dan wel demonstratie's - werking Grelinette, zo'n brede spitvork/woelvork (?). Indien Lie dat wil en Jorieke een stukje land heeft waar dat kan en mag- paddenstoelen klonen/kweken basis. Wel graag even op geven als je dat nog niet hebt gedaan.- snel broodjes bakken van spelt doen we o.a. bij/na de paddenstoelenworkshop(en kan een ieder die niet aan de workshop mee doet ook proeven).- meer een aanschouwend kringgesprek van dan een workshop babbelen over je compost door o.a. Weknow. Ben je nieuw in het moestuinen en je wil even over je composthoop babbelen geef dat dan hier even aan en neem dan ook een zakje eigencompost mee naar de MTFD om over te kunnen babbelen 7 maart 2014 aangepast door Gast Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
weknow Geplaatst: 2 maart 2014 Geplaatst: 2 maart 2014 Hoi Stan,Ondanks al je moeite heb ik paddenstoelen kweken nog lang niet onder de knie. Mag ik nog eens meedoen met die workshop? Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
Stan Geplaatst: 2 maart 2014 Auteur Geplaatst: 2 maart 2014 Dat mag zeker Weknow. Ik zet je erbij in de lijst. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
appelvrouw Geplaatst: 2 maart 2014 Geplaatst: 2 maart 2014 Ik heb Lie gevraagd..hij wil zeker wel greniletteren demonstreren... Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Stan Geplaatst: 2 maart 2014 Auteur Geplaatst: 2 maart 2014 Jet, wees dan heel erg zuinig op hem en bedank hem vast. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
aalterse-willy Geplaatst: 3 maart 2014 Geplaatst: 3 maart 2014 Dat greniletten wil ik ook wel eens zien want mijn rug kan niet veel meer hebben voel ik. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
beertjerinke Geplaatst: 3 maart 2014 Geplaatst: 3 maart 2014 Super van lie heel erg bedankt voor de demo gerlenette Quote een beginner moet toch ergens beginnen en door jullie lukt het ook
Gemma Geplaatst: 3 maart 2014 Geplaatst: 3 maart 2014 Hoe lang duren de workshops ongeveer?En hoe laat beginnen ze?Ik heb wel interesse in de paddestoelen workshop. Quote http://www.buitenthuis.blogspot.comRien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 )
Stan Geplaatst: 3 maart 2014 Auteur Geplaatst: 3 maart 2014 @Gemma, op de MTFD j.l. ben ik geloof ik de hele middag met de workshops in de weer geweest. Een vaste tijd was er toen ook niet maar, ik geef gewoon de workshop als er genoeg leden zijn en desnoods 2 of 3 keer. En wie dat dan nog heeft gemist krijg dan een op een uitleg. Ook heb ik met Thea een ovb afspraak dat ik op de NMTD ook de workshop kom geven dus je kan altijd aanhaken(al is het in Groningen). Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
Gemma Geplaatst: 3 maart 2014 Geplaatst: 3 maart 2014 Bij deze geef ik Ciska en mezelf op voor de paddestoelen workshop. Quote http://www.buitenthuis.blogspot.comRien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 )
Stan Geplaatst: 3 maart 2014 Auteur Geplaatst: 3 maart 2014 @Gemma, Ik zet jullie erbij. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
Gemma Geplaatst: 3 maart 2014 Geplaatst: 3 maart 2014 Quote http://www.buitenthuis.blogspot.comRien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 )
Erny Geplaatst: 3 maart 2014 Geplaatst: 3 maart 2014 Vorig jaar duurden de beide workshops van Stan ieder een uur (ipv 15 min... ) Quote
Stan Geplaatst: 6 maart 2014 Auteur Geplaatst: 6 maart 2014 Geedee, ik heb je op de lijst gezet. Enkel denk ik er over om het gelijk met de paddenstoelen te doen(laten doen). I.v.m. de beperkte tijd anders om nog een ieder te kunnen spreken. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
Stan Geplaatst: 7 maart 2014 Auteur Geplaatst: 7 maart 2014 Onder het toeziend oog van Weknow is er een soort kring gesprek over compost en als je zelf wat van je eigen compost mee wil brengen zou deze besproken kunnen worden. Zie ook het topic ; uitwisselen-compost-op-mtfd-t12798.html Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
Connie Geplaatst: 8 maart 2014 Geplaatst: 8 maart 2014 Stan ik zou ook graag de workshop paddenstoelen volgen, zou je mij er bij willen zetten? Quote Je zou maar een èèndags vlieg zijn en je dag niet hebben.....
Stan Geplaatst: 19 maart 2014 Auteur Geplaatst: 19 maart 2014 Beetje laat gezien door mij maar, je staat er bij Connie. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
Kruidje Geplaatst: 20 maart 2014 Geplaatst: 20 maart 2014 Ik wil ook graag meedoen bij de paddenstoelen. Eventueel kan ik iets in dat compostgesprek (of individueel) over mijn ervaringen met de 18-dagen compost (Berkeley-Methode) vertellen. Waarschijnlijk hoofdzakelijk interessant voor degenen die grote composthopen kunnen maken omdat je telkens minimaal 1m3 materiaal nodig hebt. Quote Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu
Stan Geplaatst: 20 maart 2014 Auteur Geplaatst: 20 maart 2014 Ik zet je erbij. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
appelvrouw Geplaatst: 20 maart 2014 Geplaatst: 20 maart 2014 Kruidje, ik ben (waarschijnlijk) verder niet zo geïnteresseerd in compost maken..dat gaat me prima af, maar dit wil ik dan wel weer graag horen: 18-dagen compost (Berkeley-Methode) misschien kunnen we dat losmaken van het verdere compost kring gesprek... Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Kruidje Geplaatst: 20 maart 2014 Geplaatst: 20 maart 2014 Voor jouw is denk ik de "kippen-traktor on steroids" nog beter geschikt http://permaculturenews.org/2014/03/14/building-chicken-tractor-steroids/ Voor het volledige video moet je registreren en dan blijven ze je 3 weken lang uitnodigen voor de cursus die eind van de maand begint. De video's zijn wel de moeite waard en de cursus is maar een keer per jaar dus het aanmelden heeft geen grote negatieve consequenties. Over de 18 dagen compost wil ik je best bijpraten (en ook anderen) Quote Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu
Stan Geplaatst: 20 maart 2014 Auteur Geplaatst: 20 maart 2014 Kruidje dat lijkt me bijna een verplicht onderdeel van het compost kringgesprek Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.