Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Hoe Kiwi planten 1 man en 1 vrouw


AshaiRey

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb een vraagje over het planten van een mannelijke en vrouwelijke kiwi plant. Ik heb een grote pergola on deze 2 planten op te laten groeien. Nu lees ik regelmatig dat je ze bij elkaar moet planten EN lees ik dat de minimale plant afstand 5-6 meter moet zijn. Wat is het nu? Is het beter om de mannelijke en vrouwelijke planten samen in 1 groot plantgat te zetten of ze 5-6 meter uit elkaar te zetten?

Groetjes,

Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou ze uit elkaar planten, stukken handiger met snoeien. Omdat één mannetje ongeveer zes tot acht vrouwtjes kan bevruchten, zou ik bij een aanplant van 1 man - 1 vrouw het mannetje verhoudingsgewijs een stuk kleiner laten. Heb je meer ruimte voor de vruchten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uit elkaar planten dus. Dat vermoeden had ik al maar ja, toch even checken nu het nog kan. Het is trouwens een Soreli en een Belén

 

@Geedee

Dat is een Jenny en die is lekker aan het uitlopen.

Ik heb hier nog een andere grote Jenny staan van 9 jaar oud en die heeft nu 1 (één) bloemknop. Het is voor het eerst dat die misschien gaat bloeien dus.

Groetjes,

Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...