Alles dat geplaatst werd door Gitta
-
Ruillijst Gitta 25 april 2026
Aangezien er verder nog niemand op heeft gereageerd, heb ik er 1 bij je naam gezet.
-
Ruillijst henkg MTFD 25 april 2026
@henkg ik heb niet de pepers die je noemt. Maar kijk rustig in mijn lijstje of er wat tussen zit wat je leuk/interessant vind.
-
Wat heb je vandaag gezaaid of geplant ? 2026
Vanmiddag 10 soorten tomaten in de deno gelegd. 8 stuks zijn oude zaden. Daarvan even afwachten wat er opkomt. Maar ik ben daarom speciaal vroeg begonnen, dan kan ik nog wat anders zaaien.
-
Tomaten 2026
Ik heb vanmiddag de volgende zaden in de deno gelegd. Çanakale tomaat Peacevine cherry tomaat Liguria tomaat Marmande tomaat Aztek tomaat Chocolate cherry tomaat Tomberry tomaat Primary colors tomaat Vitador f1 tomaat Maya balkontomaat De bovenste 8 zijn oude zaden uit 2020/2021 of zonder datum. Afwachten wat daar nog van ontkiemt. Anders kan ik nog een ander soort kiezen. Daarom nu begonnen ipv eind maart.
-
Foto's van: je oogst
Was gisteren vergeten een foto te maken. Dus het broodje enzo zit er ook bij. De veldsla was de oogst van gisteren.
-
Het begint wel verdacht veel op criminele praktijken te lijken....
Wauw, wat een prachtige preien. Succes met wat je allemaal nog moet doen.
- Pepers 2026
- Plantuien
- Pepers 2026
- Pepers 2026
-
Klaagbank #4
Ai @Rookie dat is een tegenvaller. Ik snap je helemaal. Wij eten juist in de zomer ook veel sla. Maar zoals hierboven wordt gezegd, vraag het na bij een diëtist en/of de cardioloog. Die kunnen er vast meer over zeggen. Ik weet niet welk merk bloedverdunner mijn moeder gebruikt. Maar zij kan gelukkig nog wel sla eten.
-
Peulvruchten 2026
@Rookie volgens internet zijn de meeste kidneybonen stambonen. Ze worden 50-60 cm hoog. Maar geen idee of die uit de supermarkt dat ook zijn. Ik denk uitproberen en voor de zekerheid er stokken bij zetten. Die kun je altijd nog eruit halen als het stambonen zijn.
- Pepers 2026
-
MTFD april ( 2025) 2026 Appelvrouw
-
Wat heb je net gegeten, of ga je nog eten (uit eigen tuin) 2026
Zondag hebben we groente uit de oven gegeten, met de broccoli uet. Deze heb ik helemaal geoogst nu. De stam zag er slecht uit. Gisteren hebben we een broodje hamburger gemaakt, met veldsla erop uet en gebakken uitje en nog augurken.
-
Ruillijst Jorieke april 2026
@Jorieke123 kijk rustig in mijn lijstje of je nog iets ziet.
-
MTFD april ( 2025) 2026 Appelvrouw
Het is wat mij betreft prima zo.
-
Ruillijst Gitta 25 april 2026
Ja,ze zijn breed stengelig. De roze ook.
-
Ruillijst Jorieke april 2026
Ik dacht eerder vandaag hier een lijstje te hebben gezien met bloedzuring erin. Maar dat is verdwenen. Mocht je nog bloedzuring hebben, dan graag. Ik heb nog oud zaad en denk dat er bij mij niks op gaat komen.
-
Ruillijst Gitta 25 april 2026
Ik heb oude snijbiet zaden die onverwacht goed op zijn gekomen. Ik heb er nu 4 teveel. Roze en witte snijbiet.
-
MTFD april ( 2025) 2026 Appelvrouw
Ik heb in het najaar een nieuw zakje dille gekocht. Ik neem zaadjes voor je mee. @appelvrouw
-
Aanmeldtopic MTFD zaterdag 25 april 2026
Wat leuk dat je er ook bij bent! @Beukwood
-
de Nieuwsgierige verzamelaar, hè
Bedankt voor de leuke update! Ik ben denk ik ook een nieuwsgierige verzamelaar. Leuk om ook bij jou ook al die potjes te zien staan.
-
Wat heb je vandaag (of gisteren) in de moestuin gedaan 2026
Ik heb hem in mijn lijstje gezet voor volgend jaar. Bedankt @Rookie
-
Hectiek rond de aardezakken en mijn komende foliekas
Zo hebben mijn zusje en ik het ongeveer bij mijn moeder gedaan. Behalve het worteldoek niet. Mijn moeder tuiniert in de volle grond, so ook in de foliekas. Hij heeft de stormen van vorig jaar overleefd en ook de berg sneeuw.