Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Andere hobby's

Featured Replies

Geplaatst:

Mn andere uit de hand gelopen hobby is fotograferen, sinds 1 1/2 jaar eindelijk een spiegelreflex camera

Geplaatst:
Mn andere uit de hand gelopen hobby is fotograferen, sinds 1 1/2 jaar eindelijk een spiegelreflex camera

Grappig! Ik ga deze week ook een nieuwe camera halen. Denk dat ik een Canon EOS ga kopen. Of kan ik beter een andere nemen? Heerlijk als je zoiets op de zaak kunt afschrijven

Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube

Geplaatst:

Ik heb zelf de Canon EOS 1000d. Een instapmodel, maar voor mij is ie prima. Ik weet niet wat je budget is; er is net een nieuw instapmodel uitgekomen,de EOS 1100D.

Geplaatst:

Budget is er niet, wil gewoon een makkelijke camera waarmee ik snel mooie foto's kan maken. Liefst wil ik hem aan een groot scherm kunnen hangen en meteen kunnen zien hoe hij geworden is op groot scherm. We zijn aan het uitdenken om een soort kleine fotostudio te gaan maken, want volgend jaar hebben we meer ruimte. Dus dan kan mijn oude camera (Panasonic DMC-FZ7) eigenlijk niet meer mee. Weet jij of dat kan bij de 1000D en/of de 1100D, dat aan een groter scherm/laptop hangen?

edit:

Al gevonden, het kan. Ga hem bestellen

edit 2:

Online uitverkocht, toch maar morgen langs de mediamarkt fietsen.

aangepast door Gast

Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube

Geplaatst:

Volgens mij is dat wel mogelijk. Bij de camera zit een kabeltje die je aan de ene kant in de camera stopt en aan de andere kant een usb uitgang. Ik vind dat je met de 1000d al mooie foto's kan maken, dus met de 1100d zal dat ook geen probleem zijn lijkt me.

Geplaatst:
edit:

Al gevonden, het kan. Ga hem bestellen

edit 2:

Online uitverkocht, toch maar morgen langs de mediamarkt fietsen.

Al vast veel plezier dr mee We zien de foto's wel verschijnen. Welke gaat het nou worden??

Geplaatst:

Grappig! Ik ga deze week ook een nieuwe camera halen. Denk dat ik een Canon EOS ga kopen. Of kan ik beter een andere nemen? Heerlijk als je zoiets op de zaak kunt afschrijven

ideaal dat via de zaak, die 19% BTW terug kan ja!

ik heb sinds een paar maanden een sony dsc HX-1 , had daarvoor een dingetje van 100 euro.. maarja, dat ding kon gewoon veeeel te weinig.

Nu dus de sony dsc hx-1, voor een net prijsje vind ik (500 inclusief tasje, extra accu etc. t hele gebeure )

En heel veel mazzel gehad.. in duitsland kwam ik een statiefje tegen die hier normaal 70 euro is, was daar 10 euro.. mee genomen natuuuurlijk

en lekker 40x zoom, Jippie!

Geplaatst:
Denk de 1000D, zag dat ze bij de mediamarkt maar 380 euro waren. Das geen geld.

Goeie keus

Zoom heb ik niet nodig, mooie kleurweergave is vooral belangrijk.

s5h4ki.jpg

Hopelijk heb je zo een beetje een idee van de kleurweergave.

Geplaatst:

Ik heb op mijn achtermoestuin na niet echt dingen die ik momenteel een hobby noem... Ik kan wel een lijstje geven met dingen die ik kan en graag doe

Ik ben ervaren in het designen van boekenkaften en promotieartikelen, zoals folders

Heb veel kennis over de natuur en ben lid van de JNM, een natuurvereniging voor jongeren (http://www.jnm.nl)

Soms schrijf ik verhalen en gedichten

Ik lees veel, vooral voor mijn studie (literatuurwetenschap)

Ik filosofeer graag met andere mensen

Ik teken wel eens

Fotograferen is al jaren een favoriete bezigheid van me

Mijn katten zijn ook een soort hobby (goh, dat zie ik vaak terug hier!)

En ik hou mijn eigen moestuinwebsite bij

Wat grappig dat er veel mensen bezig zijn met games hier. Mijn vriend is daar ook wel van. Op de pc speel ik wel eens de Sims 3 (daar kun je je sims een moestuin geven!) en op de GameCube Harvest Moon a Wonderful Live. Tja... dat is een spel waarin je een boer bent en je eigen moestuin hebt, plus vee. Maar elke keer dat ik die spelletjes speel, krijg ik zin om in mijn eigen moestuin te werken. En dan stop ik dus met spelen...

Reveries of a Craftsy Garden.

Geplaatst:

Ik heb twee hobby's die behoorlijk met elkaar botsen. De ene is de (moes)tuin , maar dat is inmiddels wel duidelijk denk ik . Dan is er nog mijn camper. Als het in het voorjaar mooi weer wordt en tijd om in de tuin te gaan werken gaat het bij mij ook weer kriebelen wat de camper betreft. Tot nu toe heeft de tuin gewonnen want een camperreisje kun je uitstellen , werk in de moestuin uitstellen gaat wat moeilijker. In het voorjaar en de zomer maak ik daarom slechts een paar korte tripjes van enkele dagen tot maximaal een week . Meestal naar Duitsland of noord Frankrijk , en de wat langere en verdere reisjes komen dan wel in het najaar.

De komende dagen laat ik de tuin toch maar weer even voor wat het is. De camper is vandaag gereed gemaakt en morgenmiddag vertrek ik even voor een kort zwerftochtje van een dag of vier , vijf richting Moezel/Rijn. Als je dan weer terugkomt is het altijd verrassend te zien hoeveel je planten in die paar dagen weer gegroeid zijn (en het onkruid ook ).

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Geplaatst:

Geniet er van Je hebt gelukkig wel mooi weer (dacht ik)

En als afkicken zo erg word, ach: Kiemgroentes in de camper dan maar he

Geplaatst:

De moestuin, fotograferen,vogels spotten, lezen, wandelen, de aquaria's. Ach en zo af en toe een beetje breien en haken, wat uitproberen als het om gebak gaat en ga zo maar door.

groetjes Sandra

Geplaatst:

Is er nog iemand die analoog fotografeert? Alhoewel ik nu al mijn foto's met een hele oude digitale camera maak voor het web, kan ik niet wachten tot het huis zover af is dat de donkere kamer ingericht kan worden. Kan ik weer met mijn Hasselblad op stap!

Tot die tijd vul ik de dagen met (hout)frezen, leren stucen van mijn verkering en veilingen aflopen.

Geplaatst:
Is er nog iemand die analoog fotografeert? Alhoewel ik nu al mijn foto's met een hele oude digitale camera maak voor het web, kan ik niet wachten tot het huis zover af is dat de donkere kamer ingericht kan worden. Kan ik weer met mijn Hasselblad op stap!

Tot die tijd vul ik de dagen met (hout)frezen, leren stucen van mijn verkering en veilingen aflopen.

Oeh een Hasselblad .

Helaas ik fotografeer niet analoog heb ook geen ruimte voor een doka jammergenoeg. Maar heb jij je foto's online staan?

groetjes Sandra

Geplaatst:

Ja op deze site staan er een heleboel Tenminste die ik met die oude digitale maak. Die Hasselblad foto's (en van mijn twee nikoncamera's, ja ik ben een analogegadgetfreak) niet. Die heb ik nog heel ouderwets in boeken of lijstjes

Geplaatst:

Frans ik heb ook last van die "botsende hobbij".

In den beginne (ong 10 jaar geleden) met de kinderen, de laatste jaren trek ik over europa's wegen met vrouw en hond.

Het Sauerland, de Eiffel, Ardennen, Luxemburg en de Vogezen zijn onze favoriete korte bestemmingen. Recente langere tochten naar Noorwegen, Zweden, Bretagne, Normandie, Schotland en zuid-Engeland.

10e0kkm.jpg

Geplaatst:

andere hobbys zijn vissen , de kinderen en momenteel een website makend voor de VTV.

Geplaatst:

Ik was bezig met overkapping van mijn nieuwe aardbeibed maar helaas, er is feest in de hemel, het regent en de zon schijnt om en om.

Even de kelder ingedoken en van walnoot een rupsje gedraaid.

Toevalling nog een bijpassende steen in de tuin liggen en een stuk koperdraad en klaar issie.

20zzgao.jpg

Geplaatst:

Je hebt gelijk ik ben ook een fan van Maja.

Maar deze mist de vleugeltjes ( dat gaat helaas niet op de draaibank), en daarom heb ik hem maar rups genoemd.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.