Geplaatst: 12 april 201114 j Even de kelder ingedoken en van walnoot een rupsje gedraaid.Toevalling nog een bijpassende steen in de tuin liggen en een stuk koperdraad en klaar issie. Even?! erg mooi. wat doe je nou met dat soort dingetjes?? Je maakt er veel meer denk zo nu en dan?? verkoop je ze ook nog ofzo? > Planten kopen? Doe het bewust!
Geplaatst: 12 april 201114 j Kom maar even langs Dennis op Koninginnedag op de oranjemarkt achter het gemeentehuis van Margraten.
Geplaatst: 12 april 201114 j Wat een schetig rupsje. Dat je dat zo maar eventjes in elkaar krijgt gedraaid en geknutseld. Geweldig! Good things come in small packages
Geplaatst: 12 april 201114 j Mooie dingen maak je Jos! Je moet echt eens hier langs rijden met die camper, kun je een mooi stukkie hout uitzoeken en voor mij ook een beestje maken Een rups en een slak lijkt me wel mooi voor in de moestuin, mijn twee grootste 'tegenstanders' Nou ik het er toch over heb, kun je die dingen wel buiten zetten, of is dat geen probleem als je ze insmeert met beits of lak of iets dergelijks? VeuvecoudercDe weduwe in 2012 Blog
Geplaatst: 12 april 201114 j Lijkt me leuk Leslie, misschien komt het er wel een keer van.Ik werk per definitie met "brandhout", er zijn zoveel prachtige dingen te maken van een simpel stukje hout, als je "het" maar ziet.Ik verzamel gewoon alles wat ik tegenkom, stom ding bijvoorbeeld ooit van iemand een doosje klinknagels gekregen, doet geen kip iets mee.Voor mij zijn het prima oogjes voor sneeuwpoppen of nu de vlinders/rupsen.Ik ben niet zo'n kunstenaar hoor, er zijn mensen die iets creeren.Ik ben meer een maker.Tropische houtsoorten zijn erg gewild in "ons" wereldje maar dat "zie" ik niet zo.Voor een stuk hout wordt grif enkele tientallen euro's betaald.Wat moet dan zo'n object kosten waar je een halve dag op gewerkt heb.Mijn hout is/wordt gered van de kachel, gedroogd (2/5 jaar) en dan verwerkt. Ik heb nog nooit iets verkocht voor meer dan 15 euro, het is gewoon hobbij. Bij regen, kou of als het donker is zit ik in mijn kelder.
Geplaatst: 13 april 201114 j Leuk die rups! Ziet er heel netjes uit Een andere hobby van mij (realiseerde ik me net) is bomen schilderen op hout, dat doe ik best wel vaak. Vooral een beetje knoestig/apart/bladloos en met goud en zwart, omdat het zo`n grappig effect geeft.Deze heb ik gisteren gemaakt:En deze eerder een keer, zo zijn er nog velen, maar ik zal ze niet allemaal neerzetten Ik weet niet waarom, maar ik heb gewoon iets met grillige bomen op hout
Geplaatst: 13 april 201114 j Wauw Juna, dat is echt super mooi! Heel gaaf ook, dat effect dat je krijgt doordat je het op hout schildert. Doe je dat al lang? Hoe ben je op het idee gekomen? Reveries of a Craftsy Garden.
Geplaatst: 13 april 201114 j Jeej Juna wat heb jij een talent daarvoor! Good things come in small packages
Geplaatst: 13 april 201114 j Gustav Klimt gebruikte goud in z`n schilderijen, dat was de inspiratie En dat je dat effect krijgt wist ik niet echt, ik gebruikte gewoon een keer goud en merkte dat het (natuurlijk) licht vangt. Dus je kan het gebruiken als 3d effect-iets (lol, dat is m`n beste omschrijving) Ik zit me net af te vragen of ik het niet al een keer had neergezet hier. Als dat het geval is sorry En zo niet, dan is het ok
Geplaatst: 13 april 201114 j Pff.. Netjes zeg! Hadden wij een tijdje terug met tekenen, kleur overgangen etc zo goed mogelijk.. dat doe jij perfect zeg Hoelang ben je nou gemiddeld bezig met zo'n schilderijtje? Lannggg denk? (is en blijft toch een erg precies klusje? ) Psst: Uitdaging: Schilder die radijs van je foto is even mooi na, > Planten kopen? Doe het bewust!
Geplaatst: 13 april 201114 j Ghihi, ik had al gezien dat je dat wilde (de radijs) maar weet niet of ik daar nu zo goed in ben. Is toch weer anders. Maar misschien probeer ik het wel Zo`n schilderijtje kost denk ik 3 uur voor die eerste en misschien 5 uur voor de tweede, die is heel wat groter in het echt, samen met het schuren van het hout. Valt wel mee dus! En dan is het nog ruim genomen denk ik.
Geplaatst: 13 april 201114 j okee! dat valt nog wel mee. wel mooi op dat hout ja, geeft het toch weer een ander effect. Gebruik je nog een speciale verf ofzo? > Planten kopen? Doe het bewust!
Geplaatst: 13 april 201114 j Frans ik heb ook last van die "botsende hobbij".In den beginne (ong 10 jaar geleden) met de kinderen, de laatste jaren trek ik over europa's wegen met vrouw en hond.Het Sauerland, de Eiffel, Ardennen, Luxemburg en de Vogezen zijn onze favoriete korte bestemmingen. Recente langere tochten naar Noorwegen, Zweden, Bretagne, Normandie, Schotland en zuid-Engeland. En dit is dan mijn 'zwerfauto' Jos . Mijn tuin- en camperhobby botsen dan soms wel , allebei geven ze je een groot gevoel van vrijheid . Ik overnacht dan ook nooit op een camping maar sta altijd ergens vrij of op een camperplaats . -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Geplaatst: 13 april 201114 j En hoe doen jullie campervakantiegangers dat dan met al die groenten thuis? Is er iemand die dat bewatert(d?) en plukt en dieft en zorgt dat het niet doorschiet? Kunnen jullie zomaar een paar weken er tussen uit of doen jullie dat alleen als de laatste oogst is binnengehaald? PS ik zou ook heeeeeeel graag een camper willen. elk jaar komt een vriendin met de camper op bezoek en dan mag ik er ook een nachtje in slapen. dat is dan mijn vakantie! VeuvecoudercDe weduwe in 2012 Blog
Geplaatst: 13 april 201114 j Wij hebben 3 jaar terug met nog 2 stellen (ouders en broer+vrouw) een camper gekocht. Stomste koop ooit voor ons, want daarna verhuisden we naar dit huis en willen we niet eens meer weg met dat ding. facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 13 april 201114 j Hey Frans super mooi jouw camper onze camper hebben we zo'n 10 jaar geleden aangeschaft toen de kinderen (3 stuks) nog thuis waren.Wij zijn liefhebbers van Noorwegen en Zweden , dat zijn prachtige landen om rond te trekken.Vanuit regio Maastricht zit je in een uurtje in gebieden met het vakantiegevoel. dus wij piepen er vaak voor een paar dagen tussenuit.Campings heb ik een bloedhekel aan (sinds millitaire dienst) en in een hotel ben ik opgegroeid. Dus geen behoefte aan een massa toeristen om mee heen. Wij trekken bijna nooit met een vast doel, onze bestemming wordt meestal bepaald door de duitse Wohnmobilgids. Daar staan veel onverwachte camperplaatsen bij (wijn)boeren en bezienswaardigheden.Het ultieme gevoel van een vrije vakantie, gaan en staan waar en hoelang je maar wil voor een hollands prijsje.En Leslie mijn tuin zal er niet onder lijden, mijn kids springen graag bij. Ik ga uiteraard niet als de tuin het niet toelaat.
Geplaatst: 13 april 201114 j Wij hebben 3 jaar terug met nog 2 stellen (ouders en broer+vrouw) een camper gekocht. Stomste koop ooit voor ons, want daarna verhuisden we naar dit huis en willen we niet eens meer weg met dat ding. Oh, ik wilde dat mijn broer en ouders een camper hadden. Lijkt mij enig, je kunt gaan en staan waar je wilt want alles is 'in huis'. Zelfs al wil je maar een dagje weg... Voorlopig ga ik ook nergens naar toe maar het idee dat je even weg kunt van de verbouwing voor een weekend zonder direct huisjes of hotels te hoeven huren, lijkt mij heerlijk. Maar goed dromen ervan maakt ook al veel goed VeuvecoudercDe weduwe in 2012 Blog
Geplaatst: 13 april 201114 j Exact Leslie wij genieten er al een tiental jaren van. En als mijn gezondheid het later dit jaar een beetje toelaat gaan we weer op zwerftocht.Ik ben toen, om een belofte waar te maken 1 keer met mijn drie kinderen naar Griekenland geweest en een jaar later voor hetzelfde geld als die ene vakantie de camper gekocht, waar we nu al tien jaar van genieten. Ook mijn kinderen en hun wederhelften trouwens.Je kunt niet alles hebben leven als god in Frankrijk en dan ook nog een camper. Ik hoop voor jou dat het er nog eens van komt.
Geplaatst: 13 april 201114 j Jos ik hoop op mijn oude vader! Ik zeur hem al jaren aan z'n kop dat zo'n camper ideaal voor hem is. Met in mijn achterhoofd natuurlijk dat ik dat ding dan kan lenen. Echter hij vindt zichzelf nu te oud (zucht). Maar ik weet zeker dat wanneer de zaken hier in Frankrijk straks goed gaan dat er dan een camper komt. Want een vakantiehuis hebben we al maar er af en toe even uit in je eigen 'tweede' huis lijkt mij geweldig. VeuvecoudercDe weduwe in 2012 Blog
Geplaatst: 14 april 201114 j okee! dat valt nog wel mee. wel mooi op dat hout ja, geeft het toch weer een ander effect. Gebruik je nog een speciale verf ofzo? Mja, Decorfin universal satin voor het zwart, en gouache voor het goud. Acryl voor het zwart kan ook, maar decorfin is iets zwarter geloof ik, en trekt minder in de structuur van het hout (acryl loopt een beetje uit in de laat zeggen 'kiertjes' van de houtstructuur) Voor het donkerder maken van het hout om de boom heen gebruik ik gebrande notenbolster. Dat zijn korreltjes die je met water aanlengt en dan krijg je een donkerbruin watertje wat daar geschikt voor is. Voor de plantjes op de achtergrond, of andere kleutjes gebruik ik vaak aquarel of gouache een lekkere mix dus.
Geplaatst: 14 april 201114 j Super Juna, hout is mijn ding.Je bomen doen een beetje surrealistisch (als ik het tenminste goed interpreteer) aan, een vroegere schoolgenoot van mij schilderde ze ook zo.Met veel fantasie, ik vind het knap, kan dat dus echt niet.Ik ben meer een realist, zoek het in de natuurlijke eigenschappen/kenmerken/vormen van het hout.Poog het zo natuurgetrouw te houden.Ik ben dus eigenlijk een fantasieloze copieerder en geen createur, op een enkele uitzondering na.Maar ja er is niet veel op de wereld dat inmiddels al niet een keer eerder is bedacht of gemaakt denk ik dan bij mezelf.
Geplaatst: 5 januari 201412 j Zondag middag en een beetje lui rondkijken op het forum kom ik dit topic tegen ,En ach het kan nooit kwaad om het wat nieuw leven in te blazen Maar die op merking begrijpen jullie beter na de volgende foto.Da,s een van mijn muzikale hobby,s lekker oude Jazz toeteren en op mijn vleugel speel ik veel oude romantische meesters zoals Chopin, Schumann enz
Geplaatst: 5 januari 201412 j wat een leuk topic!brengt me op het volgende:ik heb ooit van dunne schijven hout [0.4 cm] houten appeltjes gezaagd.....liep toen in een "werktraject" van de gemeente [achteraf gezien niet zo gezond voor mij met al dat houtzaagselstof ]maar goed ik heb daar nog wat van liggen...voor wie het leuk vind kan ze hebben, ze zijn ongeschuurd zal morgen ff een foto maken, ze liggen ergens....?.... in de schuur Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!
Geplaatst: 5 januari 201412 j wat leuk om te lezen over ieder zijn hobby! ook ik heb er helaas veel te veel. Ik heb een hobby kamer en daar passen al mijn spullen al maar moeilijk in.Ik hou super veel van koken en bakken. Van daaruit is ook mijn moestuin hobby ontstaan. Daarnaast brei ik wel eens ( ben al jaren bezig met een deken) en ik naai geregeld. ik maak quilten, baby cadeau's dat soort dingen. maar soms pimp ik theedoeken of maak ik schorten naja alles wat je kan naaien. Daarnaast maak ik ook scrapkaarten met stempels. Die stempels gebruik ik ook weer op stof om mee te naaien. ik heb hier ook fimo liggen waar ik dan weer haaknaalden mee versier. Haken kan ik alleen losse en vaste dat wil mij maar niet goed lukken helaas. Eigenlijk vind ik het gewoon leuk om creatief bezig te zijn maakt niet veel uit met wat voor materiaal. Als ik iets nodig heb kijk ik eerst of ik het niet zelf kan maken ach houd je bezig zullen we maar zeggen
Geplaatst: 5 januari 201412 j Ik ben nogal een boeken gek, ik lees graag maar ga ook graag naar boeken beurzen om rond te snuffellen.Verder zijn mijn dieren ook mijn hobby en gaat er af en toe een cavia naar een cavia tentoonstelling.Een filmpje kijken en shoppen vind ik ook leuk. En lekker uit eten of op vakantie.Of naar een beurs gaan zoals de EFF.En met tijd en wijlen ben ik ook nog van de knutsel en de frutsel en kan ik me ook nog wel vermaken met koken.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.