Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

• 2 years later...
Geplaatst:

Met de kinderen bramen geplukt in t Twiske. Lekker hoor! En gevaarlijk... bijna mijn nek gebroken door een of ander hol waar ik half in verdween. Ik ben dan ook wel formaat kabouter, maar het was wel écht een groot hol.

e3078ba40f2186048f38f0c5a74484cb.jpg

• 4 years later...
Geplaatst: (aangepast)

Ik blaas dit draadje weer even nieuw leven in. Vanmiddag fietsten we door een bos waar veel bosbessen staan. Aan de zonkant waren ze al rijp, dus een flinke zak geplukt en binnenkort in de jam. 

20220707_182303.thumb.jpg.2c92c9f30c0f876a11b96212a4c38989.jpg

aangepast door Arja
  • Like 6
Geplaatst: (aangepast)

Lekker, echte bosbessenjam. 

Omdat ik verhuisd ben en huis en tuin veel werk zijn (drainage en verhoogde bedden ivm wateroverlast), heb ik nog niet voldoende plek voor groente om het jaar rond voldoende te kunnen eten (vanwege ernstige histamine intolerantie verdraag ik geen groente ouder dan een paar uur, dus ik kan niet uit de winkel eten). Maar er groeit gelukkig volop zevenblad. Ik ben denk ik een van de weinigen in Nederland die erg blij is met zevenblad in de tuin. Ik heb ook veel paardebloem kunnen eten, maar dat is nu helaas minder. De sprieterige paarse dovenetel laat ik staan, opdat het zich uitzaait en ik volgend voorjaar veel meer heb. Ik zag gisteren een klein plantje knopkruid. Die ga ik ook koesteren. Helaas groeit hier geen weegbree, anders dan die ik er zelf heb ingezet. De hertshoornweegbree doet het goed, dus dat wordt een winters maaltje. Ik ken de omgeving hier nog niet goed genoeg om een hondenplas-vrije plek te weten om te plukken. 

De vegetatie in de omgeving is hier anders. Ik wilde wilgentakjes hebben als 'stekpoeder'. Er is hier nergens een wilg te bekennen en rondvraag leverde de conclusie dat die hier gewoon niet zijn, anders dan aangeplant in een tuin.

aangepast door Kibas
  • Like 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...