Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Bieslook, loopt het weer uit? Winterhard?


SiaRa

Aanbevolen berichten

Ik had bieslook in een pot gezaaid en is prima gegroeid.

Nu heb ik het vorige week allemaal geoogst en nu heb ik zeg maar alleen nog de bolletjes over in de grond.

Ik vroeg me af of ik die u zo kan laten staan? Gaan ze nog een keer groeien? Kan ik ze ook in de winter buiten laten staan?

Of zijn de plantjes nu op en moet ik volgend jaar nieuwe zaaien?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan heb ik het gelukkig goed gedaan. Ik las al elders dat je ze 3 cm boven de bol moest afknippen, dus ik dacht al dat ik het niet goed had gedaan.

Ik ga denk wel de bolletjes nog een beetje uitdunnen. Ze staan nu wat dicht op elkaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Komt allemaal niet zo nauw... bij de bieslook. Je kan de polletjes (een pol is een heleboel bolletjes bij elkaar, das normaal, zo groeit de bieslook. Dus niet als lenteuitjes oid.. ) scheuren en dan weer in kleine polletjes herplanten. Hoeft echt niet bolletje bij bolletje...

Lekker wat ruimte om zich heen om volgend jaar tot lekkere volle pol uit te groeien zouden ze wel weten te waarderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...