robijnske Posted August 8, 2013 Share Posted August 8, 2013 wat doen jullie voor de eerste vorst bij je bieslook afknippen of groeit het gewoon verder het is al redelijk oud (er zijn ook al gelen spirtjen bij) zou ik het kunnen afknippen voor trug jongen plantjes te krijgen en het onktuid er tussen uit te trekken Quote ervaring komt met de jaren voor de indeling https://youtu.be/RktVFToVjqg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stan Posted August 8, 2013 Share Posted August 8, 2013 Het kan beide zowel afknippen als laten staan.(zelf knip ik niet o.a. om dat de stengels hol zijn en dat dus als er vocht in komt sneller kan bevriezen)De gele sprieten kan je idd voor verjonging weg halen maar is niet lekker meer om te eten. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
dennislp Posted August 8, 2013 Share Posted August 8, 2013 Bieslook streft in de winter wel bovengronds af. Als je in de winter dus bieslook wilt, zal je het moeten drogen of invriezen.Zelf laat ik het altijd gewoon staan, zodra de stengels afsterven vormen die dode resten in het voorjaar weer voor een soort isolatie, denk ik. Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link to comment Share on other sites More sharing options...
greetje Posted August 8, 2013 Share Posted August 8, 2013 ik laat het ook gewoon staan, komt vanzelf weer op na de winter! Quote kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!http://guppedup.blogspot.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erny Posted August 8, 2013 Share Posted August 8, 2013 Vanaf de eerste sprietjes in het voorjaar tot de eerste vorst blijf ik de bieslook steeds kort afknippen om de groei van nieuwe te bevorderen. Daardoor zorg ik ervoor dat er altijd een paar pollen te oogsten zijn en een paar aan het groeien zijn. Véél knippen zei mijn vader altijd en dat doe ik dan dus ook en werkt heel goed. Dus nu gewoon kort bij de grond afknippen dan heb je vast nog wel wat te oogsten voordat de vorst toeslaat. Staat het trouwens in pot of volle grond? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vladivosko Posted August 8, 2013 Share Posted August 8, 2013 Dank je wel, dat vroeg ik me ook af (wat je in de winter moet) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
robijnske Posted August 8, 2013 Author Share Posted August 8, 2013 in volle grond in de serre er staan µ" rijtjes vaan ongeveer 90 cm tot 1 m Quote ervaring komt met de jaren voor de indeling https://youtu.be/RktVFToVjqg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erny Posted August 8, 2013 Share Posted August 8, 2013 Die kan je gemakkelijk buiten de serre zetten. Dat trekt die bieslook wel (is bij mij het eerste elke lente wat opkomt en te oogsten is).Je zou de polletjes uit de grond kunnen halen, onkruid er tussenuit kunnen pulken, grote pollen in twee delen scheuren, en dan weer in de grond zetten. De helft in de serre en de helft buiten de serre bijvoorbeeld. Met weer genoeg ruimte ertussen zodat de pollen volgend jaar weer mooi kunnen uitgroeien.(Dit kan je trouwens ook in het voorjaar doen...) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Indy Posted August 8, 2013 Share Posted August 8, 2013 Ik heb ze al jaren staan,en knip af wat ik nodig heb, en verder doe ik er niets aan.Het komt elk jaar dapper terug. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
aalterse-willy Posted August 8, 2013 Share Posted August 8, 2013 Heb drie pollen staan in Aalter en één in Wibrin, daar snijden we af wat we nodig hebben en voor de rest zien we er niet naar om, ze krijgen gewoon wat messtoffen mee met de rest van de tuin en in de Ardennen in het geheel niets.Groeien steeds terug. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Riverdale27 Posted August 19, 2013 Share Posted August 19, 2013 Gewoon laten doen. Komt allemaal goed. Bij mij in de winter is het niet eens afgestorven... Had er gewoon een pot over tijdens vriesdagen/nachten. No problem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts