Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Spuitbus pokon voor buxus (mest)

Eveline68

Aanbevolen berichten

wat een kul zo'n spuitbus !! vind je het echt nodig dat jouw buxus knalgroen wordt ??

Een buxus heeft vrij donkere blaadjes van zich zelf (behalve de hele jonge aangroei)

Ik zou zeggen laat de planten puur natuur zoals ze zijn. Ik denk dat die Rob (verder een beste vent hoor ) gebakken lucht verkoopt

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Heleen1963 Het is geen verf hoor, ofzo. Gewoon bladbemesting. En dat werkt ja.

Je hebt wel gelijk: gezonde buxus is mooi groen van zichzelf. Maar gezonde buxus, houdt ook in dat je het af en toe es mest. Hoeft niet met bladbemesting nee. Maar kán dus wel.

Rob Verlinden kan er verder ook niet zo veel aan doen. Die is maar de boodschapper he ? Van de producent in dit geval dan wel ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bladmest kan een heel nuttige aanvulling zijn soms hebben enkele planten er zeker behoefte aan want het zorgt voor een snelle oppepper, vooral wanneer de plant bepaalde essentiele voedingsstoffen niet via de wortels kan opnemen.

Tuurlijk zijn er dure varianten op de markt, maar je zou dit ook goedkoop zelf kunnen maken.

Het gaat dan vooral om sporenelementen waarvan een plant maar erg weinig nodig heeft maar bij een tekort ook erg snel gebreksverschijnselen toont. Denk aan de groenmakers o.a. Magnesium, IJzer vaak worden deze elementen in de bodem geblokkerd en kunnen niet in de plant opgenomen worden. Via het blad gaat dit vele malen sneller.

Zelf maak ik mijn bladmest van een verdunde samenstelling van goedkope kamerplantenmest (Action) dit bevat 3,5 % ureumstikstof wordt snel door het blad opgenomen, daaraan voeg ik nog bitterzout (magnesiumsulfaat) en voor de sporenelementen gebruik ik "groenkracht' van Pokon.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf maak ik mijn bladmest van een verdunde samenstelling van goedkope kamerplantenmest (Action) dit bevat 3,5 % ureumstikstof wordt snel door het blad opgenomen, daaraan voeg ik nog bitterzout (magnesiumsulfaat) en voor de sporenelementen gebruik ik "groenkracht' van Pokon.

Heb je een soort receptje? Welke verhoudingen je ongeveer gebruikt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je kant en klare plantenmest koopt, een fles vloeibare algemene mest bv, dan staat vaak de verhouding die je kunt inzetten wel achter op de fles ( bij mij in ieder geval ) voor bladbemesting.

Anders kan je wel ongeveer aanhouden , dat je de gewone bemesting-verhouding aanhoudt en dat ongeveer op 1/5 sterkte.

Maak je zelf een bladbemesting ( van bv planten enzo ) dan de gewone verdunning inzetten die gebruikt wordt ( bv 1 emmer brandnetels een week laten trekken en dan 1: 10 verdunnen voor normale voeding op de bodem ) en dat dan weer verdunnen voor bladbemesting ( dus 1:10 en dat naar 1:2 vedunnen )

Maar bedenk wel, dat bladbemesting vaak voor de stikstof is ( groeifase ) en dat is nu bijna niet meer aan de orde he ?

Tekorten opheffen in elk seizoen, kan ook. Met andere zaken. Ook dan : sterk verdunnen.

Bij bewolkt weer inzetten, en niet net voor de regen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...