Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

MTFD: Workshops (?)


henkg

Aanbevolen berichten

Workshops: Inmiddels voorbijgekomen, voor zover ik weet:

- paddenstoelen klonen (Stan)

- enten / oculeren (Stan)

- druppelsystemen (Henkg, en ..)

- spullen voor wijnmaken (Henkg)

- werking Grelinette, zo'n brede spitvork/woelvork (?)

 

Uiteraard alleen als daar voldoende belangstelling voor is, dus maak vooraf kenbaar of je belangstelling hebt.

En, wil je zelf ook iets laten zien, of als je iets anders gedemonstreerd wilt zien: meld het!

 

Belangstellenden tot nu toe (wo 18-09), gedestilleerd uit diverse (niet alle?) topics:

 

Enten/oculeren:

- Weknow

- Bit

- Geedee

- Reina

- Appelvrouw Lie

- FM09

- Bouwvrouwe

 

Paddenstoelen:

- Geedee

- Appelvrouw

- Bit

- Jorieke

- Jootje

- Jasmin

- Weknow

- Piroska

- FM09

- Bouwvrouwe

 

Druppelsystemen:

- Bit

- FM09

 

Spullen voor wijnmaken:

- Appelvrouw

- Bit

 

Demo grelinette:

- Henkg

aangepast door Gast

1120183653         2023_teeltlijst (.xlsx)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Ik wil heel graag weten of het oculeren en enten dus bij 5 leden blijft. Dan kan ik even 5 tot 7 onderstammen van een eigenlijk niet bruikbaar(fraxinus en Ulmus(olm)) soort op rooien om en oculeren(gaan we ook op rozentakken doen)en enten te laten zien en dan zelf te laten doen wat het meest belangrijke is.

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet dat er in het land van MTFD geen tijd bestaat - het enige wat vast schijnt te staan is dat we komen en later weer gaan . Maar deze workshops lijken me erg leuk om mee te maken (ik geef me niet voor niks op) en te laat komen zou jammer zijn. Zelf zou ik gokken op ergens tussen de lunch en, zeg, een uur of 4, maar gok ik dan goed?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@FM09, het loopt als het loop idd maar, ik heb al enkel malen aangegeven ook geen probleem te hebben met het 2 of 3 keer geven van de workshops(eventueel prive workshops e.d.). Kort gezegt je kan met mij alle kanten op behalve de goede Zelf hoop ik dat ik(wij) er tussen 11 en half 12 ben(zijn) en ga(gaan) pas weg als ik de workshops heb gegeven aan een ieder die zich er voor op heeft gegeven die ook aanwezig is.

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoop trouwens wel dat jullie met z'n allen niet van workshop naar workshop moeten vliegen zodat er weinig tijd voor gezelligheid, eten en kletsen etc overblijft... (dat wat op de vorige mtfd ook niet echt lukte vanwege het weer)...

Doe zelf niet mee aan de workshops en hoop dus dat jullie die enigszins beknopt zullen houden en dat ze niet de hele middag in beslag gaan nemen... We moeten namelijk ook weer het hele eind terug naar boven rijden...

 

Verder leuke initiatieven hoor!! Alleen liggen ze niet binnen mijn interesses nu of wat ik nodig heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik volg een van de 2 workshops van Stan, en een van de twee van Henk. De tijden dat zij de andere cursus geven hebben wij tijd om te kletsen..hoop ik ( moet ook nog ruilen..zadentafel ontdekken..en Lie overtuigen lekker lang te blijven..)( Stan als jij die workshop enten nou lekker lang uitstelt..kan Lie/ik lekker lang blijven)

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Erny, ik zelf ben niet van plan om er heel erg lange workshops van te maken(geef ik in mijn lijst ook al aan dat e.e.a. 15 min tot rond de 30 min).

Indien gewenst kan ik een vervolg geven op een andere MTFD of gewoon in bestaand topic of een nieuw topic aan maken voor gerichte vragen. Of na de workshop in een een op een gesprek er op verder gaan.

Bij het enten gaat het mij er om dat een ieder die wil oculeren of enten dat dan even kan zien/doen. Op het net kan een ieder dan wel zijn/haar verdere info vinden. Dus enkel de techniek en niet welke soort wanneer e.d. dat kan ook via het forum. En ik wil ook zelf wel even rond kijken en een babbeltje maken met de aanwezige leden.

@Appelvrouw :

..)( Stan als jij die workshop enten nou lekker lang uitstelt..kan Lie/ik lekker lang blijven)

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe zelf niet mee aan de workshops en hoop dus dat jullie die enigszins beknopt zullen houden en dat ze niet de hele middag in beslag gaan nemen... We moeten namelijk ook weer het hele eind terug naar boven rijden...

 

Mij lijkt dat je gerust als toeschouwer bij zo'n workshop ( 10 a 15 minuten) toch wat info meekrijgt en/of kunt uitwisselen...... en je komt mij toch zeker aanmoedigen als ik aan t stuntelen ben met mn paddo's?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...