Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Zomertijd

Featured Replies

Geplaatst:

Datum: zondag 27 maart 2011

De zomertijd begint tegenwoordig op de laatste zondag van maart en eindigt op de laatste zondag van oktober (begin wintertijd).

In de nacht van zaterdag op zondag worden de klokken om 2 uur een uur vooruit gezet, dus van 2 naar 3 uur (ezelsbruggetje: in het VOORjaar gaat de klok een uur VOORuit).

zomertijdklok.jpg

Geplaatst:

Eeh.. ja, niet vergeten...

Good things come in small packages

Geplaatst:

Lekker 's avonds een uurtje langer licht.

En de dagen worden nu alleen nog maar langer

Kan ik bij mooi weer nog even 's avonds in de moestuin prutsen.

Geplaatst:

Ik ben er ook blij mee. Het past beter bij mijn biologische klok van vroeg wakker worden en vroeg op de bank in slaap sukkelen.

Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”

Geplaatst:

haha

Ik vind zomertijd PRIMA maar vind het hele systeem maar stom.

Laten ze het gewoon bij EEN tijd houden ipv in najaar weer wintertijd maken enz ....nergens voor nodig...

nou hoera morgen is het weer zomertijd.

word ik eindelijk om half zes ipv half vijf wakker...

Geplaatst:
  • Auteur

Al mijn beesten weer van slag, krijgen een uur eerder eten

Geplaatst:
haha

Ik vind zomertijd PRIMA maar vind het hele systeem maar stom.

Laten ze het gewoon bij EEN tijd houden ipv in najaar weer wintertijd maken enz ....nergens voor nodig...

nou hoera morgen is het weer zomertijd.

word ik eindelijk om half zes ipv half vijf wakker...

Tis een energie-besparende maatregel

Geplaatst:

vind ik dus een kul argument "energiebesparende maatregel".

hoezo dan.

of je moet het grappig bedoeld hebben.

want dagen hebben NOG STEEDS maar 24 uur....je bespaart per saldo dus niets.

Geplaatst:

oh vroegah!! zeg dat dan meteen......

Geplaatst:

Gelijk dat uurtje op de tuin gepakt ! Kids naar bed...ff plantjes watergeven ! Was tegen donker weer thuis. heerlijk nu even het forum checken met een kouwe klatser erbij

People who say it can't be done should not interrupt those who are doing it !

Geplaatst:
Gelijk dat uurtje op de tuin gepakt ! Kids naar bed...ff plantjes watergeven ! Was tegen donker weer thuis. heerlijk nu even het forum checken met een kouwe klatser erbij

De watte?

Ik haat zomer en wintertijd. Zogenaamd kun je dan in het najaar een keertje een nachtje wat langer slapen, maar met mijn peuter werkt dat natuurlijk niet. En nu snapt hij niet dat hij opeens een uur eerder naar bed moet en dus nog helemaal niet moe is... (nou kun je natuurlijk denken "dan laat je hem toch wat langer op" maar dat zou betekenen dat ik hem pas om 9 uur in bed kan doen en dat vind ik dan toch wel erg laat)

Het is ook aangetoond dat grote aantallen mensen echt last hebben van de overschakeling. Maar ja, niet meedoen is ook geen optie he

Geplaatst:

Wij hebben de kinderen gisteravond gewoon een uurtje langer laten spelen, kind 1 (van 4) ging om half 9 ipv half 8 naar bed, kind 2 (van 15 mnd) ging om half 8 ipv half 7 naar bed. En ze werden beide vanmorgen om 8 uur (dus eigenlijk 7 uur) wakker, terwijl ze normaal om 7 uur wakker worden. En dus... konden ze vanavond op hun normale tijd naar bed (tis wel wat lichter, maar ik heb ze niet horen klagen ). Gek, we hebben nooit goeie slapers, maar met zomer-wintertijd hebben ze geen probleem!

Geplaatst:

Tja dat is wel fijn als ze zich zo aangepast hebben. Helaas gaat mijn peuter van net 2 's avonds altijd al vrij laat naar bed, om dan 's ochtends toch weer vroeg wakker te zijn. Heeft blijkbaar niet zoveel slaap nodig. Zijn normale bedtijd is 20 uur. Maar later dan dat vind ik echt niet fijn. Ik heb het echt wel even nodig om 's avonds nog wat tijd voor mezelf te hebben.

Vanavond heb ik hem om half negen in bed gedaan, maar omdat hij zelf vond dat het pas half acht was en dus zijn bedtijd nog niet, begon hij te huilen en is uiteindelijk pas om half tien gaan slapen Hopelijk morgen beter.

Geplaatst:

quote:

Heeft blijkbaar niet zoveel slaap nodig. Zijn normale bedtijd is 20 uur.

dat noem jij niet veel !? HaHa nee hoor die jongste van ons is hetzelfde... altijd moeite met veranderingen in slaapritme.

Een kouwe klatser... is een lekker goudbruin biertje met een mooie kraag, of met de condensdruppeltjes op de buitenkant van het flesje.

Maar een lekker wijntje is ook geweldig na een drukke dag.

People who say it can't be done should not interrupt those who are doing it !

Geplaatst:

Ik heb de hele week een beetje aan voorbereiding gedaan. Vroeger wakker maken van de schoolgaande... dingetjes alvast vervroegen waar het niks uitmaakte... op zaterdag al de klok vooruit gezet.... ha, ha... het gaat dit jaar naadloos en probleemloos...

Doordat ik al een tijdje de wekker op 6 uur had, ipv 7 uur... werd ik vanmorgen om 7 uur wakker, terwijl ik stom genoeg vergeten was de wekker te zetten gisteravond...

Dit ga ik voortaan elk jaar doen... gewoon uitsmeren ...

• 4 jaar later...
Geplaatst:

En dit weekend is het weer zover.

Op zondagmorgen 27 maart om 2 uur gaan we een uurtje vooruit

Geplaatst:

Getsie nu al weer. Zomertijd is echt mijn ding niet

Geplaatst:

Oooo, vandaar dat ik de laatste weken zo vroeg wakker word. Mijn lijf voelt het al aankomen

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.