Jump to content

Recommended Posts

Posted

ik heb kerstomaatjes nog een hele boel hangen zelfs maar het problem is dat ze groen blijven al een ganse tijd.

Weet iemand hoe het komt dat ze niet meer rood worden?

Posted

Een plant die je gekocht hebt met de tomaten er al aan , is wel een beetje een ander verhaal dan de tomatenplanten nu op de tuin waar de tomaten langzaam van rijpen.

Zo'n gekochte plant heeft het moeilijk als ie zo uit de winkel / kas / Inratuin-hal bij jou buiten komt te staan. Zelfs al komt hij in jouw kas te staan.

Die plant neemt tijd om zich aan zijn nieuwe omgeving aan te passen. Zal een tijd stilstaan , zelfs niet verder gaan als jouw geboden condities niet optimaal zijn misschien.

Gewoon goed behandelen , niet laten uitdrogen , niet verzuipen, en 1x in de week ietsje mesten. En veel licht.

Posted

Nee, snap ik. En dan des te meer eigenlijk. Je koopt in april een plant ( met vruchten ook al ) die op dat moment echt veels te ver is vergeleken met wat er in de tuin, of zelfs binnen aan de hand is. Kwa licht vooral. Eigenlijk haal je een plant die bij de kweker is opgekweekt onder kunstmatige condities, opeens in een ander jaargetijde.

Beetje raar geformuleerd van mij ( het is geen dier ), maar de plant weet eigenlijk opeens niet hoe die het heeft. Staat stil. stopt.

Heb je een foto ? blad en plant zelf. Helemaal niet meer gegroeid ? Is ook niet ergens in de plant in de loop van de zomer weer gaan groeien ?