Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Langs mijn heggetje wil ik nog wat bloemen hebben. Dit is in mijn voortuin, daar heb ik de hele middag zon (vanaf 12 uur oid tot 16.30 zo'n beetje). Dus best aardig warm. Maar langs die heg heb ik natuurlijk schaduw (van de heg duh ). Wat zou ik daar kunnen neerzetten?

Eisen: 1) Vrolijke bloemetjes 2) Ze moeten wel een beetje lang bloeien 3) Ze moeten dus tegen halfschaduw kunnen

Denken jullie mee?

Geplaatst:

Een clematis! Bloeit meestal lang en met prachtige bloemen. En als klimhulp kan ie je heg gebruiken. Volgens mij is de clematis integrifolia 'de' schaduwclematis maar ik denk dat er ook genoeg anderen zijn die het in jouw voortuintje lekker doen.

Veuvecouderc

De weduwe in 2012 blog/veuvecouderc/

Geplaatst:

Het was eigenlijk wel mijn bedoeling dat het lage bloemetjes zijn

Zelf vind ik narcissen heel leuk maar die moeten volgens mij toch wel aardig wat zon hebben. Ik heb ooit ook een hele leuke plant gehad die bloemen leken een beetje op margrieten in allerlei felle kleuren, maar volgens mij waren het geen margrieten Die bloeiden ook heel erg lang door, als ik de dode bloemen maar bleef afknippen. Maar ik weet niet hoe die bloemen heten

Mijn moeder noemde ze dagbloemen, maar als ik dat google, dan zien die er héél anders uit. Waarschijnlijk weet niemand welke ik bedoel he?

Het mooist vind ik bloemen met felle kleuren

Geplaatst:

Ik kwam erachter dat ik niet die asters bedoelde, maar spaanse margrieten! Hebben helaas ook veel zon nodig iK zag net wel dat bij Praxis de viooltjes in de aanbieding zijn. Zijn ook wel leuk.

• 3 weeks later...
Geplaatst:

Heb zelf dit jaar Hertshooi naast m'n coniferenhaag geplant. Is meer een bodembedekker maar komen (als het goed is) leuke gele bloempjes in en bloeit ook lang. En volgens de beschrijving kunnen ze heel goed in de schaduw. Ben ook lelietjes van dalen aan het overwegen maar daar weet ik nog te weinig over.

• 3 weeks later...
Geplaatst:

Ze zijn nu uitgebloeit, maar de maartse viooltjes (op foto de donkere var), doen het hardstikke goed in de halfschaduw en het leuke is dat ze zo vroeg al kleur geven.

t0t2kh.jpg

Daarnaast vind ik het zeepkruid een aanrader lekker fleurig.

mv3lsh.jpg

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...