karamanliali Posted August 28, 2013 Share Posted August 28, 2013 Zoals u op fotos ook kunt zien gaat het niet goed met mijn aubergine die in de tunnel serre zit.Kan ik hier nog iets aan doen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nanda Posted August 28, 2013 Share Posted August 28, 2013 Ik gok op spint. Zitten er ook ergens kleine spinnewebbetjes? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
karamanliali Posted August 28, 2013 Author Share Posted August 28, 2013 Beste Nanda bedankt voor reactie,maar wat kan ik hier aan doen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorg Posted August 28, 2013 Share Posted August 28, 2013 Lastig te bestrijden. Wat bij mij altijd wel helpt is de planten (ook onder de bladeren) kledder nat maken met een broes. Dat zo'n 1 a 2 keer per dag helpt wel iets om de planten nog redelijk gezond te houden. Andere optie is spuiten, met pyrethrum bijvoorbeeld (maar niet altijd even effectief). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nanda Posted August 29, 2013 Share Posted August 29, 2013 Afspoelen werkt idd redelijk goed. (niet als de zon schijnt) Dat kun je evt nog combineren met wegvangen van de spinten. Dit doe je door een stok strak tegen de plant in de grond de steken. De stok moet langer zijn dan de plant. En dan een bekertje op de kop op de stok. De spinten lopen naar het hoogste punt en komen dan in het bekertje terecht. Dat bekertje dan regelmatig afspoelen in een emmertje met sop.Ik heb vorig jaar beide gedaan en de aubergine is er goed doorheen gekomen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts