SuusP Posted September 2, 2013 Posted September 2, 2013 Van de vorige bewoners heb ik een perenboom 'geërfd' die al een paar weken peertjes regent. Vaak met rotte plekken enzo. Dat heeft dacht ik met gebrek aan gewone regen te maken. Nu komen er ook steeds grotere peren naar beneden en vraag ik me af of het niet stoofperen zijn. Ze zijn keihard en ruiken niet zoet zoals ik van (rijpe) handperen gewend ben. Ik heb weinig ervaring met stoofperen en wil natuurlijk niet alles voor niks laten wegrotten! Dus: is dit een hand- of stoofpeer? En zijn ze rijp genoeg om te oogsten? Alvast dank voor jullie hulp! Quote Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017
blije bakkus Posted September 2, 2013 Posted September 2, 2013 Dit lijkt op een st Remy. Dat is een stoofpeer. Het is nu nog iets te vroeg om ze te oogsten. Quote
SuusP Posted September 2, 2013 Author Posted September 2, 2013 Dank voor je antwoord. Nog even wachten tot begin oktober als ik Google mag geloven. Hopelijk zijn dan nog niet alle peertjes naar beneden gewaaid! Quote Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017
thea Posted September 2, 2013 Posted September 2, 2013 Je kan het ook zelf even uit proberen.De valperen schillen en 10 of 15 min koken.Zijn ze hard dan stoofpeer zijn ze heerlijk zacht (weg zuigen) dan zijn het handperen. Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
SuusP Posted September 3, 2013 Author Posted September 3, 2013 Zal ik eens proberen. Ik laat nog wel even weten wat mijn bevindingen zijn! Quote Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017
SuusP Posted September 6, 2013 Author Posted September 6, 2013 Update: het is inderdaad een stoofpeer. Zowel de kooktest als de buurvrouw beamen het Quote Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017
Recommended Posts